علمی و پزشکی

به روزرسانی دستورالعمل تشخیص و درمان کرونا در ایران

به گزارش شفافیت، حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته ملی علمی کرونا گفت: در جلسه امروز تغییرات جدید دستورالعمل بررسی شد. البته نسبت به این نسخه از راهنما تغییر چندانی نکرده است، اما در این مدت زیرگروه های جدیدی از کرونا شناسایی شده و باعث ایجاد مراحل التهابی شدیدتر و درگیری ریوی در این دسته شده است. اول کرونا و همچنین مرگ. میزان بیماران در گونه و زیرگروه جدید کمتر است، اما جهش‌های جدید در ویروس کرونا با بیماری‌های عفونی بیشتری همراه است.

وی افزود: اگر سازمان غذا و دارو پس از بررسی، نیاز به افزودن «پکسلوید» به فهرست دارویی کشور داشته باشد، کمیته ملی بیماری‌های عروق بیماری کرونا اجازه می‌دهد تا افراد واجد شرایط از جمله افراد در معرض خطر متوسط ​​تا شدید از آن استفاده کنند. مرض. کمبود ایمنی در افراد مسن و کسانی که واکسینه نشده اند توصیه می شود.

کمیته علمی چند هفته پیش این دارو را برای این گروه از بیماران تایید کرد، اما در دستورالعمل جدید تشخیص و درمان کرونا تاکید شده است که مصرف و تجویز این دارو منوط به رضایت و شمول است. در فهرست داروهای کشورها توسط سازمان. غذا و دارو است.

دکتر پکسلوید در مطالعات و بررسی های انجام شده در کشورهای مختلف نشان داد که پکسلوید در افراد پرخطر، سالمندان، افرادی که واکسینه نشده اند یا واکسن نزده اند موثر است. که می تواند منجر به سکته مغزی و بستری شدن در بیمارستان شود بله می تواند موثر باشد تا 88 درصد و از فشار مضاعف به بیمارستان ها و مراکز درمانی جلوگیری کند.

جماتی که نخواست نامش فاش شود، گفت: «وضعیت در کشور ثابت است و افزایش نمی‌یابد.» ماهیت بخشی از جمعیت کشور مبتلا به ویروس کرونا و واکسیناسیون در مقیاس بزرگ موج هشتم بستری و فوتی کم در بیمارستان ها را شاهد هستیم و امیدواریم با کاهش موارد ابتلا به کرونا در کشورهای دیگر، شاهد پایان شیوع کرونا در آینده نزدیک باشیم.

دکمه بازگشت به بالا