اقتصادیتازه های کسب و کار

بهترین کود اهن برای درخت سیب

کود مخصوص درخت سیب (RNA A1)

سیب میوه ی است پر مصرف و پر فروش ، به سبب همین موضوع، کشاورزان سعی دارند با تقویت درختان سیب به بالاترین راندمان تولید محصول خود ، دستیاب اند . برای رسیدن به حداکثر تولید باید عوامل نظیر کیفیت را مد نظر داشت ، جلوگیری از آفات درخت ، بسیار در افزایش کیفیت سیب ها موثر است .

کود سیب آهن A1 ( مخصوص سیب درختی) با دارا بودن عناصری نظیر :

آهن 20% ، گوگرد 18% ، نیترات 5% و مواد آلی معدنی 30%

میتواند تمام مواد مغذی که برای رشد درخت و بزرگی سیب ها ، لازم و ضروری است را فراهم کند.

تاثیر آهن بر روی درخت سیب

کود آهن برای درخت: آهن حاوی ریز مغذی های ضروری برای تمام موجودات زنده است و نقش مهمی در فرآیند متابولیک بدن مانند سنتز، تنفس و فتوسنتز و سنتز کلروفیل دارد. همچنین موجب اصلاح کلروز در برگ های جوان درختان سیب می شود. عدم آبیاری درخت سیب بیش از حد موجب کاهش آهن می شود.

کمبود آهن در درخت سیب :

علت زرد شدن برگ درخت سیب کمبود آهن است. فقر آهن در درخت سیب موجب:

  • ایجاد برگ های کلروتیک، رگه های کوچک و ایجاد حاشیه های سوخته قهوه ای
  • کاهش مقدار میوه
  • میوه های رنگ پریده و ضعیف
  • از بین رفتن طعم میوه

تاثیر گوگرد بر روی درخت سیب

گوگرد در رشد و تغذیه درخت سیب موثر است. درختان سیب بسیار مستعد در برابر آفات باکتریایی و قارچی هستند . گوگرد برای درمان بیماری های میکروبی در میان محصولات زراعی، باغ و درختان میوه مانند سیب استفاده می شود. گوگرد عنصری، سولفات مس و گوگرد آهک انواع معمولی هستند که به تنهایی یا بصورت ترکیبی استفاده می شوند. این درختان همچنین دارای درجه ای از فعالیت حشرات هستند.

مشکلات گوگرد در درخت سیب نادر است. گوگرد جزء کلیدی اسید های آمینه، پروتیئین و کوآنزیم است.

کمبود گوگرد در درخت سیب

  • کمبود گوگرد مانع سنتز پروتئین است.
  • کاهش رشد درخت سیب
  • کلروز (زردی) در برگ های جوان بالایی درخت

تاثیر نیترات بر روی درخت سیب

کلات آهن برای گیاهان آپارتمانی بهاران: نیترات اثر زیادی در بازدهی و کیفیت محصول سیب دارد. بعنوان جزئی از مولکول کلروفیل بوده و در سنتز اسید نوکلئیک دخیل است و از این جهت برای تقسیم سلولی و رشد نسج و بافت جوان مانند جوانه ، گل و برگ اهمیت دارد. نیتروژن همچنین در سنتز اسید آمینه و تولید پروتئین نقش دارد. سطح نیترات درختان سیب متنوع است. اثر دهی درخت سیب بستگی به وضعیت حاصلخیزی خاک، سطح نیتروژن در ذخایر درخت و سیستم باغ دارد.

کمبود نیتروژن در درخت سیب :

  • برگ های کوچک و کم، باریک و رنگ سبز کمرنگ
  • سقوط زودرس برگ ها
  • کاهش و متوقف شدن رشد
  • کاهش جوانه ها و افزایش شکوفه
  • محدودیت میوه دهی

کود سیب را چگونه استفاده کنیم؟

روش های استفاده از کود درختان سیب :

غرقابی ، چاله کود، قطره ای

دو نوع کود دهی برا ی درختان وجود دارد :

1- پیشگیری (جلوگیری از فقر آهن)

2- درمان (درمان فقر آهن)

برای هر درخت بالغ (پیشگیری) : 35 گرم

برای هر درخت بالغ (درمان) : 50 تا 60 گرم

برای هر : 5 تا 20 گرم (با در نظر گرفتن سن نهال)

 ویژگیها و قیمت کود آهن برای درخت سیب

کود آهن از کلاته EDDHA تشکیل‌شده است که برای تامین آهن به‌صورت خاکی و از طریق آبی و محلول پاشی قابل‌ استفاده است. این کود حاوی مقدار بالایی آهن با ایزومر ارتو-اورتو است. کود آهن با دارا بودن عناصر فولیک اسید، پتاسیم، نیتروژن، مواد معدنی محلول در آب و آهن کلات شده در طول فصل رشد گیاه حتی در خاک‌های قلیایی و آهکی قابل‌ استفاده است و تمامی عناصر ضروری را به درخت سیب می‌رساند. کود آهن هم چنین با آزادسازی سریع آهن کمک به سزایی را در مواقع بحرانی به درخت سیب می‌کند. گفتنی است که کود آهن علاوه‌ بر درخت سیب برای تمامی گیاهان قابل‌ استفاده است و کمبود آهن را به‌خوبی برای گیاهان جبران می‌کند.

بیشتر بخوانید:

زمان مناسب استفاده از کود آهن برای درخت سیب

شناخت زمان مناسب استفاده از کود آهن برای درختان سیب اهمیت زیادی دارد و این یکی از مسائلی است که همواره ذهن باغداران را به خود مشغول کرده است. پیشنهاد می‌دهیم که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید که زمان مناسب استفاده از کود آهن و سایر کودها را برای باغداران عزیز توضیح بدهیم تا با آگاهی و دانستن این زمان‌ها، بتوانید محصولی پربار و با کیفیت را پرورش بدهید.

درخت سیب برای این‌که باردهی بالایی داشته باشد علاوه ‌بر هرس کردن و آبیاری، نیازمند کوددهی مناسب و تغذیه درست و اصولی است. استفاده از کود آهن  برای درختان سیب موجب افزایش کلروفیل سازی و بهبود عمل فتوسنتز در درخت سیب می‌شود، کود آهن با این عمل خود سبب افزایش باردهی و کیفیت میوه‌های سیب می‌شود. باغداران باید حواس خود را جمع کنند و مقدار و زمان استفاده از کود آهن را مد نظر خود قرار بدهند؛ چرا که در صورت استفاده از کود آهن در زمان‌های اشتباه و با مقادیر نادرست ممکن است زحمات کشاورزان نتیجه‌ای عکس را داشته باشد و باردهی و کیفیت درخت سیب کاهش پیدا کند.

مناسب‌ترین زمان برای کوددهی درختان سیب قبل‌ از باز شدن شکوفه‌های درخت سیب است. یعنی زمانی‌که میوه‌های درخت سیب در حال‌ رشد و نمو هستند، همانند فصل‌های بهار و تابستان که بهترین زمان برای کوددهی درختان سیب است. شما برای این منظور می‌توانید از کود آهن استفاده کنید که قیمت کود آهن برای درخت سیب بسیار مناسب است و هیچ‌ گونه فشاری را به باغداران وارد نمی‌کند.

اهمیت استفاده از کود آهن برای درخت سیب

با توجه به این‌که خاک کشاورزی امروز از لحاظ دارا بودن عناصر ضروری و مفید بسیار ضعیف است، از این‌رو کشاورزان و باغداران از کودهای مختلفی برای جبران کمبودهای درختان سیب استفاده می‌کنند. کود آهن یکی از بهترین انواع کودهای موجود در بازار برای تغذیه و تقویت رشد درختان سیب است؛ چرا که کود آهن از ترکیب عناصر ضروری، لازم و مفید برای خاک و درخت‌های سیب تشکیل‌ شده است. کود آهن جزو آن دسته از کودهایی است که در خاک‌ ماندگاری بسیار بالایی را دارد و از تمامی بیماری‌هایی که مربوط به درختان سیب است جلوگیری می‌کند. کود آهن سبب تقویت درخت سیب می‌شود و مقاومت درخت سیب را در برابر عوامل بیماری‌زا و بیماری‌های گوناگون افزایش می‌دهد.

استفاده از کود آهن برای درخت سیب اهمیت زیادی را دارد؛ چراکه این کودها ضد قارچ، ضد آفات، ضد سفیدک و ضد شپشک هستند و درختان سیب را سالم نگه می‌دارند و باعث می‌شوند که میوه درخت سیب عاری از هر گونه مشکل و نامرغوبی باشد. کود آهن همچنین با افزایش جوانه زنی درخت سیب موجب می‌شود که درخت باردهی بیشتری را داشته باشد و از آنجایی ‌که این کود بسیار باکیفیت است و قیمت پایینی را نیز دارد، به طوری که قیمت کود آهن برای درخت سیب بسیار استاندارد  مناسب از سوی باغداران بیان شده است. باغداران تمایل زیادی به خرید و استفاده از این کود برای تغذیه و تقویت درختان سیب خود دارند.

بیشتر بخوانید:

فوائد و مزایای کود آهن برای درخت سیب

سیب یکی از میوه‌های لذیذ و پر مصرفی است که باغداران با تقویت درختان سیب خود سعی در به دست آوردن بهترین باردهی از درختان سیب خود را دارند. کود آهن یکی از مفیدترین مواد مغذی جهت افزایش مقاومت و کیفیت درختان سیب است. این کود با دارا بودن مواد ضروری لازم تمامی مواد مغذی برای رشد درخت و تقویت سیب‌ها را فراهم می‌کند. باغداران برای این منظور می‌توانند از کودهای آهن استفاده کنند که یکی از عوامل مؤثر در فروش این کود مناسب و منصفانه بودن قیمت کود آهن برای درخت سیب است که به‌خاطر قیمت پایین خود و کیفیت و خواص زیاد نسبت‌ به دیگر کودهای موجود در بازار به فراوانی در دسترس باغداران و کشاورزان عزیز قرار دارد.

آهن فواید و خواص زیادی را برای درختان سیب دارد که در ادامه به خواص شگفت‌انگیز آهن برای سلامتی درختان سیب و همین‌طور به دست آوردن میوه سیب مرغوب و باکیفیت اشاره می‌کنیم. آهن ریز مغذی‌های مورد نیاز زیادی را برای همه موجودات زنده دارد و نقش مهمی را در اصلاح کلروز در برگ‌های جوان درختان سیب بر عهده دارد. عنصر آهن در فرآیندهای متابولیکی بدن همچون سنتز، تنفس، فتوسنتز و همین‌طور سنتز کلروفیل نقش مؤثری را ایفا می‌کند. عدم وجود آهن برای درختان سیب باعث ایجاد میوه‌های رنگ پریده و بسیار ضعیف می‌شود، همچنین با از بین بردن طعم میوه‌های سیب و زرد شدن برگ درختان سیب ضررهای زیادی را به میوه و درخت سیب وارد می‌کند. لازم به ذکر است که کمبود آهن در درختان سیب موجب ایجاد برگ‌های کلروتیک، به وجود آمدن رگه‌های کوچک و همچنین ایجاد حاشیه‌های سوخته قهوه ای و در نهایت باعث کاهش میزان باردهی درخت سیب می‌شود

دکمه بازگشت به بالا