اقتصادیتازه های کسب و کار

بهترین بروکر از نظر اسپرد و کمیسیون

به عنوان یک معامله گر مبتدی، اولین تصمیم برای ورود به بازار فارکس، انتخاب بهترین بروکر با شرایط معاملاتی ایده آل می باشد. شرایط بهترین برای معامله گران چیست؟

کمترین اسپرد فارکس در کدام بروکر لحاظ شده است؟

بصورت کلی، بهترین عوامل جذب معامله گران در  فارکس:

  • ثبت نام و احراز هویت سریع و آسان؛
  • پایین بودن کارمزد و هزینه های بروکر؛
  • روش های متنوع واریز و برداشت؛
  • رگوله و مجوزهای معتبر؛
  • پشتیبانی آنلاین و 24 ساعته و … می باشد.

یکی از معیارهای مهم برای انتخاب بروکر یا کارگزاری های فارکس، اسپرد پایین در معاملات می باشد. ، به تفاوت قیمت خرید و فروش یک دارایی معاملاتی گفته می شود.اسپرد در بروکرهای فارکس در کنار کمیسیون و سواپ (نرخ بهره)، به عنوان مهمترین راه های کسب درآمد از معامله گران به حساب می آید. میزان اسپرد بروکرها بسته به نوع دارایی معاملاتی، ساعت انجام معاملات، خبرهای مهم اقتصادی، نوع حساب و عوامل دیگر متفاوت می باشد.

مهمترین دلیل انتخاب بهترین بروکر فارکس با کمترین اسپرد یا کارمزد، کسب سود و مدیریت بهتر سرمایه معامله گران است. بسیاری از معامله گران اسلکپر، به دنبال بروکر یا حساب با کمترین اسپرد (یا اسپرد صفر) هستند.

با توجه به نوع تریدرهای اسکلپ (باز/بستن پوزیشن در کوتاه مدت)، انتخاب حساب و بروکر با کمترین اسپرد، کمک زیادی به مدیریت سرمایه خواهد کرد. امروز در مقاله خانه فارکس من سعی داریم تا بهترین کارگزاری فارکس برای ایرانیان با کمترین میزان اسپرد را معرفی نماییم.اما در ابتدا، اطلاعات مختصری درباره اسپرد در فارکس و انواع آن را ارائه خواهیم کرد.

به عنوان مثال در یک مغازه فروش تلفن های همراه، قیمتی که مغازه دار بابت یک دستگاه موبایل به شما ارائه کرده قیمت فروش یا sell می باشد. اگر قصد فروش همین دستگاه موبایل را شما به مغازه دار داشته باشید، با قیمتی پایین تر به نسبت دستگاه خود، از شما خریداری خواهد کرد.

در این میان، سود مغازه دار از تفاوت قیمت خرید و فروش موبایل بدست می آید. همین موضوع، درخصوص بروکرهای فارکس نیز مصداق پیدا می کند. اسپرد در فارکس، سود بروکر از تفاوت قیمت خرید و فروش نمادهای معاملاتی است.هرچه این فاصله بیشتر باشد، ضرر معامله گر بیشتر بوده و در صورتی که بروکر اسپرد پایین ارائه کند، منفعت معامله گر بیشتر خواهد شد.

اسپرد چیست؟

اسپرد (Spread) در حقیقت یکی از روش‌های کسب درآمد برای کارگزاری‌های فارکس می‌باشد. اسپرد در هر معامله‌ای که در بازار فارکس و در بروکرهای مختلف صورت می‌گیرد، در نظر گرفته می‌شود و در حقیقت تفاوت بین قیمت خرید و فروش است.

همان گونه که اگر به صرافی و یا طلافروشی بروید، قیمت خرید و فروشی که برای یک دارایی از جمله ارز و یا طلا در نظر گرفته می‌شود، متفاوت است، قیمت لحظه‌ای خرید و فروش نیز در کارگزاری‌های مختلف فارکس با یکدیگر متفاوت می‌باشد.

در حقیقت اگر شما به صورت همزمان یک دارایی را خریداری کنید و سپس آن را بفروشید، کارگزاری این که این معامله را در آن انجام داده‌اید، مبلغی را به عنوان کارمزد تراکنش دریافت می‌کند. در حالت کلی اسپرد مطابق با واحد پیپ اندازه‌گیری می‌شود.

انواع اسپرد

در ادامه بررسی بهترین بروکر ایران از نظر اسپرد قصد داریم به انواع اسپرد بپردازیم. در بازار فارکس از دو نوع اسپرد ثابت و متغیر استفاده می‌گردد. اسپرد ثابت در حقیقت یک عدد ثابت و بدون تغییر است که در هر لحظه چند پیپ با قیمت بازار متفاوت می‌باشد.

این درحالی است که در یک اسپرد متغیر، عوامل خارجی بر اسپرد تعیین شده بین قیمت خرید و فروش تاثیر می‌گذارد و منجر به افزایش، کاهش و یا حتی صفر شدن اسپرد می‌گردد.بر خلاف تصورات رایجی که در این زمینه وجود دارد، اسپرد شناور زمانی به حداکثر مقدار خود می‌رسد که معاملات کمی در بازار انجام شود. در حقیقت اینطور باید بگوییم که هرچه یک دارایی محبوب‌تر باشد و یا تعداد معاملات صورت گرفته بیشتر شود، اسپرد شناور کمتر می‌گردد.

لازم به ذکر است که هر کارگزاری ممکن است که اسپرد متغیر را به نوع متفاوت‌تری تعریف کند. در حالت کلی تراکنش‌های بیشتر بر روی یک نماد، به معنای میزان اسپرد متغیر کمتر می‌باشد و همینطور زمانی می‌توان به کمترین اسپرد رسید که بیشترین معاملات بر روی نمادهای محبوب صورت گیرد.

انواع اسپرد در فارکس چیست؟

در تقسیم بندی کلی اسپرد در بازار فارکس:

  1. اسپرد ثابت (بروکر یا حساب اسپرد ثابت)؛
  2. و اسپرد شناور می باشد.

بروکرهایی که اسپرد ثابت را به معامله گران ارائه می کنند، با نام بروکرهای بازار ساز یا مارکت میکر نیز شناخته می شوند. بروکرهای مارکت میکر، قیمت نمادهای معاملاتی را با توجه به حجم نقدینگی که در اختیار دارند، به معامله گران ارائه کرده، و از تفاوت خرید و فروش اسپرد ثابت دریافت می کنند.

در مقابل، اسپرد شناور در بروکرهای بدون میز معامله یا NDD به معامله گران عرضه می گردد. بروکرهای NDD، با موسسات مالی بزرگ و بانک ها در ارتباط بوده و سفارش مشتری را مستقیم به سرمایه گذاران متصل می کند.از این رو، قیمت اسپرد در نمادهای معاملاتی بصورت شناور و بسته به میزان عرضه و تقاضا (خرید و فروش) تعیین می گردد.

بهترین بروکر با کمترین اسپرد برای ایرانیان کدام است؟

در بازارهای مالی، رقابت زیادی بین بروکرها برای جذب معامله گران در جریان است. بهترین بروکر از نگاه معامله گران، بروکری است که شرایط معاملاتی ایده آل مانند اسپرد صفر یا بسیار پایین ارائه کرده است.

در بازار ایران با توجه به محدودیت ارائه سرویس توسط کارگزاری ها (بدلیل تحریم ها)، تنوع بروکرهای معتبر فارکس برای معامله گران محدود می باشد. کمترین اسپرد در بروکر، در حساب های ECN و Pro ECN به معامله گران ارائه می گردد.

????بهترین بروکر فارکس با کمترین اسپرد ????شرایط اسپرد در بروکر
یکی از کمترین اسپردها برای جفت ارزهای فارکس از 0.4 پیپ در آلپاری ارائه شده است.
کمترین اسپرد در لایت فارکس حساب های ECN می باشد.
در حساب ECN آمارکتس اسپرد از حداقل 0.0 پیپ ارائه شده؛
در حساب پرایم ویندزور بروکر اسپرد از حداقل 1 پیپ و بدون کمیسیون می باشد.
در حساب VIP ارانته اسپرد بسیار پایینی از معامله گران دریافت می کند.
اسپرد حساب فیکس فیبوگروپ حداقل 2 پیپ می باشد.
راهنمای انتخاب بهترین بروکر با اسپرد پایین

کمترین اسپرد آلپاری

بروکر آلپاری به معامله گران، حساب های مختلفی را ارائه کرده است. حساب نانو، استاندارد، ای سی ان (ECN) و حساب پرو ای سی ان (Pro ECN) برای شروع معاملات قابل انتخاب می باشد. بسته به نوع حساب، نماد یا دارایی معاملاتی، پلتفرم، ساعت باز/بسته شدن بازار، انتشار اخبار مهم و … مقدار اسپرد آلپاری متفاوت می باشد.

لیست اسپرد آلپاری در نماد و انواع حساب های معاملاتی، بصورت دقیق در مقاله زیر بررسی و ارائه شده است. اگر قصد ساخت حساب واقعی در آلپاری را دارید، بهتر است با میزان اسپرد در این بروکر بصورت کامل آشنا شوید.

بروکر با کمترین اسپرد – جمع بندی و نظر نویسنده

یکی از معیارهای انتخاب کارگزاری های فارکس، پایین بودن هزینه های دریافتی مانند کمیسیون، اسپرد و نرخ سواپ است. البته پیدا کردن بروکر با اسپرد پایین، تنها معیار اصلی برای شروع معاملات نیست. حتما به موارد دیگری مانند اعتبار، نظرات کاربران، ابزارهای آموزشی و تحلیلی و … باید توجه داشت.

منبع : soodup.com

دکمه بازگشت به بالا