اجتماعی

برآورد خسارت ۲۷۱.۵ میلیارد تومانی سیلاب در کلیبر

سلام آنلاین / آذربایجان شرقی فرماندار ایالت کالیفرنیا اعلام کرده است که 271.5 میلیارد تن خسارت ناشی از سیل اخیر در این شهر بوده است.

عدالت حاجی پور سه شنبه شب در مصاحبه ای گفت باران روز یکشنبه در کالیبر در کوتاهترین زمان به حدود 74 میلی متر رسید و منجر به جاری شدن سیل شد که متأسفانه سه نفر مفقود شدند.

به گزارش سلام آنلاین ، وی افزود با تلاش اهالی افتخاری این شهر ، ستاد مدیریت بحران شهر و استان و نیروهای امداد و نجات ، جسد دو فرد مفقود شده روز دوشنبه و اجساد افراد پیدا شد. نفر سوم سه شنبه پیدا شد

وی در حالی که عزادار خانواده اش بود ، گفت که در جریان سیلاب ، 12 راه روستایی از جمله 20 کیلومتر راه روستایی و 20 پل با مجموع خسارت حدود 130 میلیارد آسیب دید. از این طریق برآورد می شود

حاجی فو در توضیح خسارت های دیگر گفت آب آشامیدنی هفت روستا نیز قطع شده و شبکه ها و شبکه های این روستاها ، به ویژه تصفیه خانه ساید لاس کاری که 107 روستا را در بر می گیرد ، آسیب دیده است. 25 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی گفت: قطع گاز در 10 روستا باعث 5 میلیارد خسارت رومانیایی و خاموشی در 4 روستا نیز 2.5 میلیارد خسارت رومانیایی شد.

وی افزود باغها و مزارع در امتداد رودخانه های شهر شامل کانالهای آبیاری ، کشاورزی ، راهها و سایر ساختمانها توسط حدود 109 میلیارد تومان تخریب شد.

فرماندار کلبر تأیید کرد که اکنون برق ، گاز و جاده ها در همه روستاها با کمک تیم هایی از مرکز استان و شهر در حال راه اندازی است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلاتی در زمینه تامین آب روستای زوریخ ، عربستان سعودی ، چندیگره ، کندی و تصفیه خانه آب شهید لاسکاری وجود دارد که قرار بود سه شنبه شب به طور کامل به بهره برداری برسد.

پایان

دکمه بازگشت به بالا