اجتماعی

با این راهکار ساده به آسودگی بخوابید

سلام آنلاین/ خراسان رضوی افرادی که صبح از خواب بیدار می شوند و آنهایی که صبح از خواب بیدار می شوند نیز می خواهند خوب بخوابند، اما حتی اگر تمام تلاش خود را بکنیم، خواب باکیفیت می تواند از ما فرار کند و بر سلامت و تندرستی ما تأثیر بگذارد.

به گزارش ارث، محققی از دانشگاه استرالیای جنوبی پیوند شگفت انگیزی را فاش کرد. آنها دریافتند که نحوه سازماندهی روزمان به شدت بر کیفیت خواب ما تأثیر می گذارد و ورزش نقش مهمی ایفا می کند.

خواب برای سلامتی و تندرستی ضروری است. در حالی که اهمیت اساسی خواب در تمام سنین ثابت است، عواملی که بر آن تأثیر می‌گذارند، همچنین الگوها و پیامدهای آن، می‌تواند بین کودکان و بزرگسالان متفاوت باشد.

خواب ناکافی با طیف وسیعی از پیامدهای منفی سلامتی مرتبط است. اهمیت خواب برای سلامتی به طور فزاینده ای به عنوان یک اولویت بهداشت عمومی با تلاش ها و مداخلات برای ارتقای خواب شناخته می شود.

کارشناسان بررسی کردند که چگونه فعالیت های روزانه بر کیفیت خواب بیش از 2500 شرکت کننده استرالیایی از جمله کودکان و بزرگسالان تأثیر می گذارد. محققان برنامه روزانه 24 ساعته شرکت کنندگان را بررسی کردند و الگوهای فعالیت آنها را با جنبه های مختلف کیفیت خواب مقایسه کردند.

این تحقیق بر روی انواع فعالیت های روزانه از جمله خواب، نشستن، ورزش سبک و ورزش متوسط ​​تا شدید متمرکز بود. محققان ارتباط قوی بین نحوه گذراندن روز و میزان خواب افراد پیدا کرده اند. این هم در مورد مدت خواب و هم برای خلق و خوی آنها بعد از خواب صدق می کند.

نتایج نشان می دهد که روشی که مردم برای گذراندن روز انتخاب می کنند می تواند به طور جدی بر سلامت خواب آنها تأثیر بگذارد.

محققان به این نتیجه رسیدند که اگر کودکان و بزرگسالان فعالیت بدنی خود را از متوسط ​​به بالا افزایش دهند، احساس خستگی کمتر، مشکلات خواب کمتر و کیفیت خواب بهتری خواهند داشت.

برای کودکان، میزان خواب و مدت زمانی که در حالت نشسته می گذرانند برای خواب موثر بسیار مهم است. ورزش خفیف نیز در اثربخشی و ثبات خواب آنها نقش دارد، اما لزوماً بر زمان خواب تأثیر نمی گذارد. برای بزرگسالان، ورزش متوسط ​​تا شدید تنها فعالیتی است که به شدت با خواب کافی مرتبط است، که نشان می دهد فعالیت بدنی به ویژه برای سلامت خواب در بزرگسالان مهم است.

فعالیت‌هایی که ضربان قلب شما را افزایش می‌دهند، مانند پیاده‌روی سریع، دویدن، شنا یا دوچرخه‌سواری می‌توانند کیفیت خواب را به‌ویژه برای بزرگسالان بهبود بخشند.

مطمئن شوید که هر شب به اندازه کافی بخوابید، اما از خواب زیاد خودداری کنید.

رعایت برنامه خواب و دانستن این موضوع که فعالیت بدنی سبک در طول روز، مانند بالا رفتن از پله ها یا حرکات کششی نیز می تواند به خواب بهتر شما کمک کند.

این مطالعه در مجله Sleep Health منتشر شد.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا