بین الملل

بازتاب حضور نمایندگان ایران در نشست سازمان همکاری اسلامی پس از قطع روابط تهران و ریاض

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که دیپلمات های ایرانی برای اولین بار از زمان قطع روابط تهران و ریاض در سال گذشته، در سال 2016، در نشست روز یکشنبه سازمان همکاری اسلامی (OIC) در جده شرکت کردند.

در این گزارش آمده است که دیپلمات های ایرانی هفته گذشته وارد جده عربستان سعودی شدند تا به عنوان نمایندگان تهران در سازمان همکاری اسلامی کار خود را آغاز کنند.

یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: «دیپلمات‌های ایرانی در نشست قبلی اجلاس سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو، قرار است برگزار شود. آنها راهپیمایی کردند. در 22 مارس در اسلام آباد پاکستان با همراهی مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی. این اولین حضور دیپلمات های ایرانی در نشست سازمان همکاری اسلامی پس از بازگشت به جده است.

یکی دیگر از مقامات سازمان همکاری اسلامی مشارکت دیپلمات های ایرانی را تایید کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دیپلمات های ایرانی در نمایندگی موقت جمهوری اسلامی ایران در جده فعالیت می کنند و این نهاد جدا از کنسولگری ایران در جده است.

این گزارش می افزاید که ایران و عربستان سعودی از سال گذشته با یکدیگر دیدار کرده اند و چهار دیدار در بغداد برای بهبود روابط برگزار کرده اند که تهران تاکید کرده است که پنجمین نشست به شدت ریاض بستگی دارد.

311311

دکمه بازگشت به بالا