انتقام باشکوه مایکروسافت از اپل و گوگل

انتقام باشکوه مایکروسافت از اپل و گوگل

اگرچه گوگل امکان استفاده از Xbox GamePass را بر روی پلتفرم خود فراهم کرده است، اما وضعیت تفاوت چندانی با اپل ندارد. زمانی که Epic از سیستم پرداخت خود در Fortnite استفاده کرد، غول جستجوی اینترنتی این بازی را از فروشگاه اپلیکیشن خود حذف کرد. اپیک بعداً ادعا کرد که گوگل به اکتیویژن بلیزارد رشوه داده است تا از ساخت یک فروشگاه اپلیکیشن موبایل جلوگیری کند که بعداً اکتیویژن آن را رد کرد.

میلیاردها دلار درآمد بالقوه در نبرد بازی موبایلی دخیل است. عناوینی مانند Call of Duty، Minecraft، Diablo Immortal و Roblox به دلیل سهولت استفاده از گوشی های هوشمند در iOS و اندروید، درآمد زیادی کسب می کنند. با این حال، بخش زیادی از این سود به توسعه دهندگان و تولیدکنندگان نمی رسد. در عوض، مستقیماً به جیب اپل و گوگل می رود.

به گفته WindowsCentral، توسعه دهندگان در ویندوز می توانند عناوین خود را بر روی پلتفرم های مختلف قرار دهند که همه آنها با یکدیگر رقابت می کنند. فروشگاه مایکروسافت مدتی پیش اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی مانند Steam را از پلتفرم خود حذف کرد که با رقابت Epic Games روبرو بود. رقابت به روشی ادامه خواهد یافت که گوگل و اپل آن را دوست ندارند. اما مایکروسافت و اپیک گیمز و دیگران در تلاش هستند تا این مزاحمت ها را از بین ببرند.

مایکروسافت قبلاً زیرسیستم اندروید را برای ویندوز توسعه داده است و با آمازون برای ارائه نسخه جایگزینی از فروشگاه اندروید در ویندوز 11 شریک شده است. برخلاف iOS، این سیستم عامل یک پلتفرم کاملا باز است که به فروشگاه های رقیب اجازه می دهد تا به صورت رایگان با فروشگاه های مایکروسافت رقابت کنند.

گوگل به برخی از شرکت های اندرویدی اجازه می دهد تا فروشگاه ها و خدمات خود را روی محصولات خود نصب کنند. به همین دلیل گوشی های اندرویدی بهترین انتخاب برای کاربران ویندوزی محسوب می شوند. برای مثال سامسونگ یک فروشگاه گلکسی دارد و در حال حاضر تنها فروشگاه اپلیکیشن موبایلی است که Epic Games Fortnite از طریق آن عرضه می‌کند. زیرا سامسونگ مانند اپل و گوگل از ناشران بازی و اپلیکیشن کمیسیون های سنگین دریافت نمی کند.

فیل اسپنسر، مدیر ارشد بازی های مایکروسافت، اخیرا گفته است که اگر ایکس باکس نتواند کار زیادی در زمینه بازی های موبایل انجام دهد، چندان موفق نخواهد بود. امروزه افراد زیادی در سراسر جهان از گوشی های هوشمند استفاده می کنند و برای بازی با این دستگاه نیازی به خرید ایکس باکس یا کامپیوتر بازی ندارید و مایکروسافت این را به خوبی می داند. این شرکت می‌داند که مصرف‌کنندگان در سرتاسر جهان دوست دارند بازی‌هایی را که می‌خواهند روی دستگاه‌هایی که از قبل در اختیار دارند، بازی کنند، بنابراین در هزینه‌شان صرفه‌جویی می‌کنند.

با افزایش قدرت پردازش گوشی های هوشمند و بهبود کیفیت بازی های موبایل، هزینه خرید کنسول کاهش می یابد. نیازی به گفتن نیست که همیشه بازاری برای کنسول های بازی و لپ تاپ ها برای بازی و رایانه های شخصی برای بازی وجود دارد. اما نادیده گرفتن کیفیت بازی های موبایل به عنوان یک راه حل واقعی برای ارائه بازی های با کیفیت بالا با گرافیک، ناآگاهی است.

علاوه بر این، بی توجهی گوگل و اپل به هنر بازی سازی، توانایی های این صنعت را کمرنگ کرده است. زیرا از روش های سمی مانند بازی های شرط بندی، تبلیغات استفاده می کنند که نسبت به راه حل های دیگر برایشان سود بیشتری دارد. بازی‌های کلاسیک به سختی از میان باتلاق موبایل عبور می‌کنند و این تا حدودی به دلیل نحوه ایجاد پلتفرم‌های گوگل و اپل است.

اگه راه دیگه ای باشه چی؟ ایده ناشر سنتی بازی های ویدیویی که بتواند فروشگاه برنامه های خود را در iOS و اندروید ارائه دهد قانع کننده است. یک فروشگاه بازی موبایلی را تصور کنید که شرط بندی، بازی و پرداخت را برای برنده شدن قانونی می کند و در عوض بر بهبود تجربه بازی و کیفیت عنوان تمرکز می کند.

فروشگاهی را تصور کنید که به توسعه دهندگان برای فروش محصولاتشان بیشتر از اپل و گوگل پول می دهد. چنین پلتفرم هایی بازی های مستقل را نیز تبلیغ می کنند و به نظر می رسد که این دقیقاً همان چیزی است که مایکروسافت قصد توسعه آن را دارد.

اگر به دلیل به آن نگاه کنیم، اپیک گیمز و سامسونگ ممکن است با هم کار کنند. با توجه به اینکه فورتنایت در حال حاضر از طریق فروشگاه گلکسی سامسونگ و بازی های ابری ایکس باکس مایکروسافت ارائه می شود و با توجه به مشارکت مایکروسافت با سامسونگ برای ادغام سرویس های ردموند در دنیای اندروید امیدوارکننده به نظر می رسد.در این زمینه درخشان و شرکت های ذکر شده در آن با این هدف ، آنها گرد هم می آیند تا نوع جدیدی از بازی های موبایل و فروشگاه های برنامه ایجاد کنند که مشتریان و توسعه دهندگان را در اولویت قرار دهد.

انتقام باشکوه

برای بسیاری از کاربران و توسعه‌دهندگان بازی که از سیاست‌های گوگل و اپل در فروشگاه‌های برنامه‌هایشان ناامید شده‌اند، هیچ چیز بهتر از این نیست که نمایندگان مجلس نمایندگان دو غول فناوری را مجبور کنند به آنها اجازه استفاده از فروشگاه‌های شخص ثالث را بدهند. مایکروسافت و اپیک گیمز در حال تبلیغ یک فروشگاه برنامه جداگانه در اندروید و iOS هستند که معاملات بهتری را برای توسعه دهندگان و کاربران ارائه می دهد.

فکر کنید Nintendo، Riot Games، PlayStation، Xbox GamePass، Steam، GeForce Now و موارد دیگر در پلتفرم‌های تلفن همراه انتخابی شما در دسترس هستند و امکانات بازی مقرون‌به‌صرفه‌تری را از طریق فروشگاه‌های جداگانه‌شان ارائه می‌دهند. گوگل و اپل بازارهای حداقلی را برای بازی ها و انواع مدل های تجاری ایجاد کرده اند تا موفقیت پلتفرم های خود را تضمین کنند. زمان آن فرا رسیده است که تعصب پلتفرم موبایل پایان یابد و جنبه ویندوزفون انتقام این دو غول فناوری را بگیرد.

5858

دکمه بازگشت به بالا