اقتصادیتازه های کسب و کار

انتقال فایل به سرور مجازی لینوکس

انتقال فایل از به کامپیوتر و انتقال فایل به مجازی در هر دو و امکان پذیر است. در این بخش انواع روش ها برای انجام این کار را بررسی خواهیم کرد. در نظر داشته باشید که هنگام انتقال فایل از سرور مجازی به کامپیوتر و بالعکس، از میزان حجم اینترنت خود شما استفاده خواهد شد. جهت آگاهی از سرور مجازی ایران کلیک کنید

انتقال فایل از سرور مجازی به کامپیوتر راه های زیادی دارد که هر یک شیوه های مختلفی را در اختیار میگذارند؛ در دسته مبحث آموزش شبکه، روش های انتقال فایل از سرور مجازی ویندوز به کامپیوتر و بالعکس را به ساده ترین حالت توضیح خواهیم داد…

انتقال فایل از سرور مجازی ویندوز به کامپیوتر

برای انجام این کار سه روش وجود دارد. بیایید یک به یک روش ها را بررسی کنیم.

شما می توانید به راحتی فایل موردنظر خود را کپی کرده و در سیستم عامل خود پیست کنید. تنها مشکلی که در این روش وجود دارد این است که امکان انتقال فایل ها با حجم بالا وجود ندارد. برای مثال شاید انتقال فایل با حجم بیش از 20 مگابایت امکانپذیر نباشد زیرا سرعت انتقال در این روش بسیار پایین می باشد.

توجه: لازم به ذکر است جهت بررسی سرویس های سرور مجازی ویندوز از آسام سرور؛ میتوانید از طریق لینک روبرو، به صفحه مراجعه کنید❗

روش سوم برای انتقال فایل از سرور مجازی ویندوز به کامپیوتر – IIS

این روش سریعترین و بهترین روش برای انتقال فایل از سرور مجازی ویندوز به کامپیوتر می باشد. در این روش ابتدا باید IIS را بر روی سرور مجازی ویندوز خود نصب کنیم. بعد از نصب وب سرور، مسیر c:\inetpub/wwwroot ایجاد خواهد شد. شما می توانید هر فایل با هر نوع پسوندی را درون این پوشه قرار دهید و سپس می توانید با وارد کردن نام فایل به همراه پسوند و آی پی سرور در مرورگر کامپیوتر خود آن فایل را دانلود کنید.

بعد از اینکه فایل را داخل پوشه موردنظر قرار داید، از طریق مرورگر سرور مجازی خودتان لینک را برای دانلود وارد کنید. ترکیب لینوکس باید به صورت زیر باشد.

انتقال فایل از سرور مجازی لینوکس به کامپیوتر

برای انتقال فایل از سرور مجازی لینوکس به کامپیوتر می توانید از نرم افزار WinSCP استفاده کنید. این نرم افزار گرافیکی بوده و برای انتقال فایل ها نیازی به نوشتن دستور ندارید. می توانید این نرم افزار را از لینک زیر دانلود کنید.

اطلاعات ورود خود را که بعد از خرید سرور مجازی لینوکس دریافت کرده اید را در این بخش وارد کنید.

توجه: لازم به ذکر است جهت بررسی سرویس های سرور مجازی لینوکس از آسام سرور؛ میتوانید از طریق لینک روبرو، به صفحه مراجعه کنید❗

هنگام اتصال پیامی داده می شود که سرور مورد نظر در کش یافت نشد و اینکه مطمئن هستید که می خواهید به آن سرور متصل شوید یا نه. گزینه Yes را انتخاب کنید تا به سرور مجازی لینوکس خود متصل شوید.

بعد از اتصال، در سمت چپ صفحه پوشه روت سرور سرور مجازی لینوکس خود را مشاهده خواهید کرد. برای رفتن به مسیر روت سرور مجازی لینوکس، روی پوشه ای که دو نقطه جلو آن نوشته شده است کلیک کنید تا به مسر روت سرور مجازی بازگردید.

تمامی مراحل انتقال فایل از سرور مجازی به کامپیوتر و بالعکس را در این بخش بررسی کردیم. همچنین برای اتقال فایل از کامپیوتر به سرور مجازی ویندوز بهتر است اینکار را از طریق مرورگر داخل سرور مجازی ویندوز انجام و فایل های مورد نیاز را مستقیما از وبسایت های موردنظر بر روی سرور مجازی ویندوز خود دانلود کنید. با انجام اینکاربه دنبال این هستید که بدانید چگونه می توانید فایل ها را از ویندوز به سرور لینوکس انتقال دهید؟ این مقاله به شما کمک می کند تا با چند مرحله ساده که در ادام خواهید دید بتوانید فایل های خود را به سرور لینوکس انتقال دهید.

شما یک سرور لینوکس متصل دارید، یعنی در حال کار و آزمایش آن هستید. اکنون می خواهید فایل ها را از ویندوز به سرور لینوکس انتقال دهید. اما به این سادگی که فکر می کنید نیست. به خوبی ثابت شده است که کار با سرورها، به ویژه سرورهایی که دارای رابط خط فرمان هستند، می تواند تا حدودی سخت باشد.

نحوه انتقال فایل ها از ویندوز به سرور لینوکس

برای درک مفهوم به روشی ساده تر، کامپیوتر ویندوزی که فایل ها را از آن منتقل می کنید به عنوان منبع (مبدا) و سرور لینوکسی که فایل ها را به آن منتقل می کنید به عنوان مقصد نامیده می شود. برای آموزش، ما یک فایل روی دسکتاپ با نام “test.txt” ایجاد کرده ایم.

این مراحل ساده را برای آپلود فایل ها از یک کامپیوتر ویندوزی به سرور لینوکس دنبال کنید:

1: “Run” را با فشار دادن همزمان کلید Windows +R روی صفحه کلید خود یا با تایپ run در نوار جستجو آنرا باز کنید.

2: در پنجره اجرا باز شده cmd را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.

3: با تایپ cd و سپس مسیر فایل وارد دایرکتوری فایل شوید. (در این حالت فایل روی دسکتاپ است پس cd desktop می نویسیم).

4: از دستور “SCP” در همان قالبی که در زیر نشان داده شده است برای آپلود فایل استفاده کنید.

SCP filename.extension username@serveraddress:filepath

  • filename.extension: نام فایل و پسوند آن (test.txt
  • username: نام کاربری مورد استفاده برای اتصال به VPS (ما از root استفاده میکنیم)
  • آدرس سرور: آدرس IP VPS
  • filepath: مسیری که می‌خواهید فایل در آن کپی شود (مثلا /etc/ssh)

با بهترین قیمت

5: اگر این اولین بار است که به سرور متصل می شوید، ویندوز از شما می خواهد که هشدار امنیتی را بپذیرید.

6: در مرحله بعد، باید رمز عبور سرور مقصد را وارد کنید.

پس از وارد کردن رمز عبور صحیح، فایل شما آپلود خواهد شد.

برای اطمینان از انتقال آن فایل، putty را باز کرده و به سرور مقصد متصل شوید. برای باز کردن فایل از ویرایشگر نانو یا vi استفاده کنید.

همانطور که در تصویر زیر مشخص است فایل آپلود شده و در سرور موجود است.

همچنین می‌توانید به جای دنبال کردن موضوعات ذکر شده در بالا، از نرم‌افزار WinSCP که از طریق آن می‌توانید به همان هدف دست یابید، استفاده کنید.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا