حوادث

امکان افزایش آمار گازگرفتگی با مونوکسید کربن

سخنگوی اورژانس کشور گفت: اگر روند مسمومیت با گاز مونوکسید کربن از طریق اطلاع رسانی و تبلیغات کند نشود، با افزایش تعداد گزش ها مواجه می شویم.

مجتبی خالدی در گفت وگو با سلام آنلاین، وی درباره افزایش خطر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن گفت: سال گذشته حدود 960 نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند. آمارها در حال حاضر نشان می دهد که مردم بیشتر از سال گذشته آلوده شده اند.

وی گفت: در مهرماه سال گذشته 27 نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند که این تعداد طی مهرماه امسال 29 نفر اعلام شد. بنابراین واضح است که آمار کمی افزایش یافته است. در ماه اکتبر، هوا هنوز سرد نیست.

ما یک خانواده شش نفره را در ماه نوامبر به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن از دست دادیم و با آمار گاز گرفتگی مواجه شدیم.

خالدی گفت: متاسفانه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن توسط حواس پنج گانه دریافت نمی شود. همچنین علائم آن مشابه سرماخوردگی است و متاسفانه برخی افراد آن را با سرماخوردگی اشتباه می گیرند.

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه با سرد شدن هوا، مردم با عجله وسایل گرمایشی خود را راه اندازی کردند، گفت: وسایل گرمایشی باید استاندارد باشد و متخصصان برای نصب از آن استفاده کنند. در جابجایی آن نیز باید به نکات ایمنی توجه کنیم.

او گفت: «یکی از راه‌های تشخیص وجود مونوکسید کربن، حسگرها (ردیاب‌های مونوکسید کربن) است. در هوا). اگر فردی مشکوک به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است، ابتدا باید بخاری را خاموش کرده و در صورت امکان پنجره را باز کند. باید با ۱۱۵ تماس بگیرد و برود. اتفاقی که می افتد این است که مردم دچار مسمومیت با مونوکسید کربن می شوند. اما محل را ترک نکردند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا