اقتصادی

امنیت انرژی مستلزم رویکرد غیرسیاسی در بازار نفت/محرومیت ایران از تولید حدود ۲ میلیارد بشکه نفت

وزیر نفت ثبات و ثبات انرژی جهان را “رویکردی غیرسیاسی” در بازار نفت خواند و گفت: “تحریم های شدید آمریکا منجر به تولید 1.8 میلیارد بشکه و بیشتر از ایران شد.” 100 میلیارد دلار از آوریل 2018. تا آوریل 2021. “نفت توقیف شد.

به گزارش سلام آنلاین جواهر لعل نهرو ، در اولین حضور خود در نشست اوپک پلاس (در بیستمین نشست وزرای نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیر عضو کشورهای پیشرو) “جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار اینجا است” او گفت.

وی پیام های تبریک رئیس جمهور و معاونان نشست اوپک و وزرای غیر اوپک ، رئیس کنفرانس اوپک و دبیرکل اوپک را در زمینه ایجاد ثبات در بازار جهانی نفت از طریق همکاری ، تقدیر کرد.

وزیر نفت اظهار داشت که ایران به عنوان یکی از اعضای موسس اوپک و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان ، با وجود فشار تحریم ها ، همواره از اصل همکاری زیر چتر بیانیه اوپک و اوپک و عدم همکاری و اصول اوپک حمایت کرده است. و اهداف این همکاری ما معتقدیم حفظ و تداوم دستاوردهای اعلامیه همکاری مطابق با شرایط حاکم بر بازار جهانی نفت ، هم برای تولیدکنندگان و هم برای مصرف کنندگان و هم برای اقتصاد جهانی مفید خواهد بود. ، “او گفت.

تلاش اوپک پلاس برای حل بی ثباتی بازار نفت

با اشاره به اینکه در دو سال گذشته در نتیجه شیوع ویروس کرونا در جهان ، اقتصاد جهان و در نتیجه بازار نفت به شدت آسیب دیده است ، بخشی از ما. علیرغم برخی شکست ها ، اوپک و متحدان غیراوپکی حاضر در بیانیه همکاری می توانند به اصول و اهداف مشترک خود پایبند بوده و به همکاری خود برای مقابله با چالش ها و بی ثباتی بازار جهانی نفت ادامه دهند.

وی با تأکید بر اینکه از نظر جمهوری اسلامی ایران ، ثبات امنیت انرژی جهانی مستلزم رویکردی غیرسیاسی در بازار نفت است ، گفت: به این ترتیب می توان تعادل خوبی برقرار کرد که تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از آن سود می برند و به بیانیه همکاری بین اوپک و غیر اوپک

آمادگی ایران برای بازگشت به بازارهای نفت با لغو تحریم ها

وزیر نفت گفت: ایران آماده است به محض افزایش تحریم ها و فشارهای یکجانبه آمریکا ، تولید نفت را به بالاترین سطح ممکن برساند. جبران خسارات عمده ناشی از تحریم های یک جانبه آمریکا. از آوریل 2018 تا آوریل 2021 ، ایران 1.8 میلیارد بشکه تولید نفت را (بر اساس منابع ثانویه) قطع کرد و در صورت نیاز به تامین تقاضا بیش از 100 میلیارد دلار خسارت وارد کرد. از کشور ما. برای رسیدگی به فوران کرونا تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

اوجی گفت: “تحریم های غیرقانونی و یکجانبه توسط آمریکا علیه دو عضو موسس اوپک مغایر با اصول و اصول حقوق بین الملل و حقوق بشردوستانه بین المللی است.”

ادامه همکاری سازنده با اوپک در دولت سیزدهم

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به همکاری های سازنده و حمایت م forثر از اوپک و اعلامیه همکاری برای حفاظت از منافع مشترک کشورهای عضو در زمان دولت ابراهیم رئیسی ادامه خواهد داد ، ادامه داد: “من از هر گونه همکاری مشترک حمایت می کنم. وی گفت: همکاری دوجانبه. من به گرمی از کشورهای تولیدکننده نفت غیر اوپک استقبال می کنم.

وی افزود: من به عنوان وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای حفظ منافع تولیدکنندگان نفت اوپک و غیر اوپک انجام خواهم داد و معتقدم که با ارتقاء همکاری و همبستگی خود در مواجهه با تغییرات آب و هوایی ، آینده ای روشن پیش رو داریم. کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان غیر اوپک حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا