اجتماعی

الگوی جدید حمایت و توانمندسازی دولت از زنان سرپرست خانوار

مدیرکل دفتر حمایت و توانمندسازی وزارت کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه اندازی «پنجره خدمات حمایتی زنان خانه دار» از لزوم طراحی «الگوی حمایت و توانمندسازی» خانواده» تحت این سامانه تشریح کرد و گفت: طراحی این مدل، سرپرستان خانوار پس از ورود به نهادهای حمایتی و پذیرش در آن با در نظر گرفتن شرایط، مهارت ها و همچنین با توجه به نوع خدمت، پذیرفته می شوند. و حمایتی که نیاز دارند و می خواهند دریافت کنند و در نهایت چگونه سیستم را ترک می کنند. پشتیبانی شناسایی شده است.

زهرا قیومی در گفت وگو با سلام آنلاین. وی گفت: زنان امروز نه تنها نقش مهمی در طراحی و پیشبرد سیاست ها و برنامه های رفاهی دارند، بلکه یکی از مهم ترین گروه های هدف سیاست گذاران اجتماعی هستند. تمرکز بر ایجاد و اجرای پلاگین ها. و توانمندی برای این نسل آسیب پذیر بیش از گذشته احساس می شود. لذا این اهمیت در بودجه و نظام قانونگذاری کشور و نیز در تهیه برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران همواره مورد توجه بوده است.

وی افزود: دفتر حمایت و توانمندسازی وزارت کار و رفاه اجتماعی بر اساس ماده «ت» ماده 80 قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و با همکاری معاونت زنان و امور خانواده مسئول کمیته آمار و فناوری است. “برنامه اقدام و فعالیت” مسئولیت قوانین مطرح شده را بر عهده دارد.

مدیرکل دفتر حمایت و توانمندسازی وزارت کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: از مهمترین اقداماتی که در راستای ایجاد و راه اندازی واحدهای خدمات اجتماعی باید انجام شود، می توان شاخص های ملی را احصا و نهایی کرد. توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، استانداردسازی فرم های دریافت تجهیزات، پشتیبانی و انجام آزمایشات در کرمانشاه، تدوین و انتشار اطلس وضعیت زنان سرپرست خانوار، تامین زیرساخت ها و ساختارهای فنی برای توسعه سامانه. تکمیل مشخصات سامانه و راه اندازی تالار گفتمان سامانه «پنجره های واحد خدمات اجتماعی زنان خانه دار» و ارائه مقدمات اجرایی با هماهنگی معاونت امور بانوان و خانواده که به گفته وی تا پایان سال جاری انجام خواهد شد. به عنوان راننده در یکی از شهرهای تهران.

قیومی اظهار داشت: به منظور اجرای مصوبه فوق و استقرار سامانه «واحد خدمات حمایتی زنان خانه دار»، دفتر پشتیبانی و توانمندسازی معاونت رفاهی و اقتصادی ریاست جمهوری نیازمند راه اندازی سامانه «حمایت و توانمندسازی به سرپرست خانوار پنجره واحد خدماتی «تحت نظام»، «حمایت سرپرست خانوار را به وضوح درک کرده است» تصریح کرد: فرآیند آن سرپرست خانوار پس از ورود به سازمان حمایت است و با عنایت از طرف سازمان حمایت پذیرفته می شود. شرایط شایستگی، تخصص و بر اساس نوع خدمات و حمایتی که سرپرست خانوار به آن نیاز دارد و مایل به دریافت آن است و در نهایت نحوه ترک حمایت ها با نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی و امداد و نجات امام خمینی (ره) فعالیت می کند. کمیته (RA).

به گفته مدیرکل دفتر حمایت و توانمندسازی وزارت کار و رفاه اجتماعی در این مدل علاوه بر ادغام سطوح و طبقه بندی حمایت ها بر اساس نوع نیاز و محرومیت افراد. خدمات حمایتی و توانمندسازی موسسات حمایتی مشخص شده و در مدل سه سطحی شامل مراحل نخل، پروانه و پرواز با هدف توانمندسازی و تسهیل خروج سرپرست خانوار از چرخه است. خدمات پشتیبانی. پشتیبانی) سطح اول.

وی گفت: برنامه ها و فعالیت هایی برای رفع نیازهای جوامع هدف اعم از گروه های زنان، سرپرستان خانوار بر اساس شرایط و ضوابط هر خدمت توسط نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و نجات امام خمینی (ره) و کشور انجام می شود. سازمان های بهزیستی و سایر نهادها و نیکوکاران و مردم. این نهاد در کشور تأسیس شده است و خوشبختانه این ضرورت در کشور درک شده و ظرفیت های قانونی خوبی نیز لحاظ شده است، با عمل زنان خانه دار ما مستقل و مؤثر خواهند شد.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا