اجتماعی

افزایش بیش از ۲ برابری بودجه سال آینده با وجود عدم تحقق ۵۰درصدی بودجه امسال!!

سلام آنلاین/ سمنان اگرچه حدود نیمی از بودجه شهر محقق نشده است، اما اعضای شورای شهر در لایحه جدید بودجه سال 1401، بودجه شهر را تا سال 1400 بیش از دو برابر کرده اند.

مهدی خراسانیان رئیس شورای اسلامی شهر سمنان در گفت و گو با خبرنگاران از تکمیل حدود 53 درصدی بودجه شهرداری سمنان در دو هفته مانده به پایان سال خبر داد و هفته های باقی مانده تا پایان سال در سال، 50 تا 70 میلیارد روپیه دیگر از بودجه امسال قابل دستیابی است.
وی گفت: تمام تلاش شورا و شورای شهر بر این خواهد بود که بخش بزرگی از بودجه تا پایان سال محقق شود.
رئیس شورای شهرداری سمنان در پاسخ به این سوال که بر چه اساسی با وجود اینکه هنوز به حدود نیمی از 1400 بودجه شهرداری استان در سال 1401 نرسیده است، تصریح کرد: در محدوده بودجه است، بنابراین 200 میلیارد تومان است. مطالبات شهرستان از دستگاه اجرایی در بودجه سال آینده لحاظ می شود.
وی بخشی از بودجه پیش بینی شده از محل فروش برخی املاک شهرداری را یکی دیگر از منابع شورای شهر سمنان برای افزایش بودجه سال آینده عنوان کرد و افزود: سهم شهرداری از ارزش افزوده در سال بعد از 3 درصد است. 4 درصد افزایش یافت، بنابراین درآمد شهرداری سمنان از این محل نیز افزایش یافت و می توان از آن به عنوان منبع دیگری برای تامین مالی شهر استفاده کرد.
خراسانیان با اشاره به اجرای طرح الحاقی مسکن در سال آینده گفت: پیش بینی ما این است که با اجرای این طرح درآمد شهر از محل هزینه های عمرانی با افزایش چشمگیری مواجه شود که با وجود تخفیف 50 درصدی شورا بر این امر تکیه دارد. مهمتر اینکه او پیش نویس بودجه سال آینده را با تاخیرهای بیشتر تهیه کرد.
وی افزود: با اجرای طرح تکمیل مسکن، حریم شهری افزایش یافته و از 10 درصد زمین های واگذار شده به شهرداری، زمینی برای افزایش درآمد حاصل از فروش این زمین ها فراهم می شود و امکان اجرایی شدن بودجه. بیشتر ارائه خواهد شد.
عدم تصویب بودجه پیشنهادی شهرداری در شهردار سمنان
وی با اعلام عدم موافقت با پیشنهاد بودجه شورای شهر به شهردار سمنان گفت: این نیز مانند سال گذشته است. بودجه شهرداری سمنان به شورای حل اختلاف می رسد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا شورای شهر با وجود مشکلات معیشتی مردم، مالیات و عوارض را افزایش داد، گفت: تمام تلاش اعضای شورا بر این است که به آنها فشار بیاورند، به مردم این منطقه خیلی کم است.
وی از افزایش حدود 40 درصدی تعرفه ها در سال آینده خبر داد و گفت: همانطور که می دانید در سال گذشته قیمت بسیاری از کالاها به شدت افزایش یافته است بنابراین شورا چاره ای جز افزایش مالیات ندارد، اینها نیست. از مهمترین منبع درآمد این شهر است و جز این افزایش ها راهی برای ادامه ارائه خدمات وجود ندارد.
خراسانیان گفت: افزایش حدود 40 درصدی عوارض شهرداری با در نظر گرفتن مشکلات مردم تصویب شد در غیر این صورت با توجه به چند برابر شدن برخی هزینه ها میزان درآمد این بخش باید بیشتر شود.

بودجه سال آینده را بیش از دو برابر افزایش دهید، حتی اگر 50 درصد بودجه امسال را نمی دانید!

وی خاطرنشان کرد: در بودجه پیشنهادی شورا 390 ردیف اعتباری پیش بینی شده است که تلاش همه همکاران ما در شورا و مدیریت شهری در مورد معاملات تمامی این 390 ردیف اعتباری خواهد بود.
خراسانیان در پاسخ به پرسش سلام آنلاین درباره اجرای طرح های گردشگری سمنان در شورا و عدم تداوم پروژه های مدیریت شهری قبلی، با بیان اینکه سیاست امروز شورای شهر این است که پروژه نیمه نهایی را تکمیل کند، گفت: اجرای این پروژه ها
وی با بیان اینکه به گردشگری نیز توجه می شود، اضافه کرد: گواه این دغدغه اختصاص 30 میلیارد تومان به گردشگری در بودجه 1401 است.
آیا اداره کل زندانها از کاروانسرای شاه عباسی خارج شد؟
رئیس شورای اسلامی استان سمنان فروش و انتقال اسناد کاروانسرای شاه عباسی توسط اداره کل زندانهای استان را غیرقانونی دانست و گفت: خوشبختانه پس از کش و قوس های فراوان در جلسات اخیر این امر با مسئولان اداره کل زندانهای استان انجام شد. اداره زندانها که مسئولین دیوان میراث فرهنگی، امور اقتصادی و دارایی، سازمانهای برنامه ریزی، شوراها و شهرداریها در آن نگهداری می شوند. تصمیمات خوبی برای آزادسازی ترافیک گرفته می شود.
وی با تایید اینکه مقرر شد کارابو در اسرع وقت به اداره کل میراث فرهنگی واگذار شود، تصریح کرد: تفاهم نامه ای بین برنامه و سازمان بودجه و اداره کل زندان ها منعقد و مقرر شد ساختمانی برای این اداره کل احداث شود. اداره کل زندانها

بودجه سال آینده را بیش از دو برابر افزایش دهید، حتی اگر 50 درصد بودجه امسال را نمی دانید!

وی افزود: مقرر شد شورا و شهرداری ساختمان سازمان فرهنگ و ورزش شهرستان سمن را به مدت دو تا سه سال به صورت موقت در اختیار اداره کل زندانهای استان قرار دهند تا در کنار ساختمان اداری و تاریخ مورد استفاده قرار گیرد. کاروانسرا کاملا کندی توزیع میراث فرهنگی
رئیس شورای شهر سمنان با بیان اینکه هیچ نهادی به اندازه شورای شهر به دنبال امداد رسانی به ترافیک نبوده است، گفت: خیر. در این زمینه سازش است.
وی با تاکید بر اینکه انتقال اسناد کاروانسرا به عنوان یک اثر تاریخی ثبت ملی غیرقانونی است، تصریح کرد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی باید عملیات کاروانسرای شاه عباسی سمنان را به اداره کل میراث فرهنگی واگذار کند چرا که نقل و انتقال اسناد ممنوع شده است. ممکن است.

ما با انتقال امامزاده به امامزاده از شمال سمنان مخالفیم

رئیس شورای شهر سمنان با اعلام مخالفت با عبور آزاد از حرم به حرم شمال سمنان گفت: درخواست اعضای شورای شهر عبور از این جاده از جنوب سمنان است. شهر

وی با بیان اینکه عملیات عملیاتی این قطعه از مسیر سریع السیر به ارتش سرخ در حال انجام است، بیان کرد: در برنامه اعلام شده قرار بود مسیر سریع السیر از شمال شهر عبور کند که می تواند آسیب جدی به شهر سمنان وارد کند.

بر اساس طرح مصوب فعلی، جاده سریع السیر از قسمت پایینی پارک کوهستان می گذرد: عبور از این منطقه، مردم سمنان را از مزایای مهم ترین قابلیت گردشگری سمنان در پارک کوهستان محروم می کند که هزینه های زیادی را به همراه دارد.

وی عبور سریع‌تر از این منطقه را به معنای از دست دادن تفرجگاه کوهستانی عظیم سمنان ارزیابی کرد و گفت: عبور سریع‌تر از حرم تا حرم به شدت محدود می‌شود. دوره ها مدیریت شهری برای آن هزینه زیادی خواهد کرد و باید کنار بکشد.

رئیس شورای شهرداری سمنان وعده داده است که نمایندگان مردم در شورای شهر تمام تلاش خود را برای تغییر طرح بزرگراه سمنان به کار خواهند گرفت.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا