علمی و پزشکی

افزایش آمار کرونا جدی نیست/ فعلا انتظار بروز پیک جدیدی را نداریم

معاون مدیرکل وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر انتظار موج جدید یا افزایش جدی نداریم. صبور. ”

دکتر سعید کریمی در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در خصوص روند ابتلا به بیماری های عروق بیماری کرونا در کشور گفت: افزایش بیماری های عروق بیماری کرونا در کشور چشمگیر نیست. البته تغییرات و فراز و نشیب ها در طول زمان طبیعی است اما اینطور نیست که به اوج جدیدی رسیده باشیم. موج هشتم بیماری در کشور تقریبا به پایان رسیده است. اما این تغییرات و افزایش و کاهش موارد در جمعیت 85 میلیونی رایج است. در حال حاضر انتظار نداریم وارد یک پیک جدید شویم.

وی با اشاره به اینکه افزایش بیماری های عروق بیماری کرونا قلب جدی نیست، گفت: ثبت نام ما افزایش چشمگیری داشته یا پذیرش در بیمارستان ها افزایش چشمگیری داشته است. ما روزانه آمار مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان خود را داریم و نه افزایش جدی در این مورد وجود دارد و نه بستری جدی. بنابراین در حال حاضر پیش بینی هایی نداریم که بخواهیم وارد یک موج جدید یا افزایش جدی شویم. مگر اینکه اتفاق جدیدی بیفتد. مثلاً اگر جهش جدیدی از ویروس رخ دهد … خدا را شکر تا به امروز چنین موردی نداشتیم.

کریمی تاکید کرد: بنابراین تغییرات آماری در کشور 85 میلیونی رایج است. آنچه مهم است عفونت کرونا است. طی هفته و 10 روز گذشته سیر بیماری عروق بیماری کرونا قلب افزایشی نداشته و افزایش یافته است. بر این اساس از نظر کرونا انتظار مشکل جدی نداریم. در عین حال بیمارستان ما آمادگی کامل برای ارائه خدمات را دارد.

وی گفت: ما 156 هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم و اکنون تعداد مبتلایان قابل مقایسه با امکانات ما نیست و خدمات رسانی بسیار خوب است. لازم به ذکر است که در دوران سخت کرونا خدمات را مدیریت کردیم و اکنون شرایط بهتر شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا