علمی و پزشکی

اسلامی: امروز دانشمندان ما در حوزه آب‌سنگین حرف‌هایی برای گفتن دارند

اسلام: امروزه دانشمندان ما در زمینه آبهای شدید حرفهای زیادی برای گفتن دارند

سمینار نقش پرتوپزشکی در تشخیص و درمان سرطان روز پنجشنبه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، مدیرعامل ایزوتوپ پارس و مدیریت و کارشناسان برگزار شد.سلامت در سالن کنفرانس. بیمارستان قلب شهید رجایی تهران.

به گزارش سلام آنلاین، محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور در سمینار تخصصی «نقش داروهای پرتودرمانی در تشخیص و درمان سرطان» که به نقش فناوری هسته‌ای در تأمین سلامت جامعه اشاره می‌کند، سلامت جامعه بیش از پیش یکی از مهمترین محورهای فعالیت یک سازمان در دستیابی به اهداف صنعت هسته ای است.
وی افزود: با توجه به فعالیت های سازمان در حوزه پزشکی، پیشرفت های بزرگ و مثبتی داشته ایم که یکی از آنها ایجاد مرکز غربالگری نوزادان است و دشمن تهاجم بزرگی را علیه فعالیت های مسالمت آمیز انجام داده است. بحث آب عمیق است و از ایران می خواهد در منطقه اقدامی نکند.
وی افزود: خوشبختانه بدون توجه به فشار غرب می‌توانیم در مسیر دستیابی به آب سنگین و مشتقات آن به پیش برویم و امروز در حوزه آب سنگین، دانشمندان حرفی برای گفتن داریم.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آب سنگین دروازه بزرگ و مهمی در فرآیند مهندسی مولکولی و هسته ای است، مشتقی که می تواند دستاوردهای بزرگی را در ایران به ارمغان بیاورد. بهداشت و صنعت داخلی، آنها نمی خواهند کشورمان با توسعه توانمندی های علمی و فنی راهبردی در بین قدرت های جهانی قرار گیرد.

اسلامی در خصوص فعالیت دانشمندان هسته‌ای در حوزه‌های بهداشت، صنعت، کشاورزی و استفاده از تشعشعات، گفت: ما تجهیزات کامل چرخه سوخت هسته‌ای را در اختیار داریم و با توانمندی‌های علمی، پژوهشی و صنعتی که ایجاد کرده‌ایم. ما به سلامت بشریت و بشریت خدمت می کنیم.” ما 50 نوع رادیوتراپی را برای تشخیص، تسکین و درمان در اختیار مراکز پزشکی قرار می دهیم.
وی افزود: هدف ما دستیابی به دستاوردهای چشمگیر در عرصه های راهبردی که دشمن با آن مخالف است و افزایش سطح علمی و اقتدار اسلام ایرانی است.
وی با اشاره به تحقیقات سریع و علمی و نتایج شما گفت: امروز چه از طریق راکتورها و چه از طریق شتاب دهنده ها باید ایزوتوپ هایی را که باید به آن برسیم و توانمندی های صنعتی را که باید داشته باشیم ایجاد کنیم. . ما باید بیشترین سهم از محصولات رادیودارویی را داشته باشیم که می توانند مستقیماً بر سلول های سرطانی تأثیر بگذارند.
ما در بخش پزشکی حرکت می کنیم تا با رادیوتراپی و سلول درمانی عوارض جانبی را به حداقل برسانیم. 210 مرکز پزشکی از محصولات و داروهای رادیولوژی ما استفاده می کنند و در حال تحقیق و کار روی برخی داروهای جدید رادیوتراپی هستیم.
مهندس اسلامی در پایان سخنان خود به فعالیت های این سازمان در زمینه هواپیماهای پلاسمای سرد مورد استفاده در درمان سرطان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از فعالیت های مهمی که آغاز کرده ایم و مردم ما آثار مثبت آن را خواهند دید. موضوع جت های پلاسمای سرد است.” این یک فناوری و دستاورد عالی است که برای قسمت های مختلف بدن به خصوص گردن و بالا استفاده می شود. مستقیماً سلول های سرطانی را هدف قرار می دهد و درد بیماران سرطانی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. همچنین در حال راه اندازی اولین کلینیک مراقبت از زخم برای بیماران دیابتی با استفاده از پلاسما درمانی هستیم.

باید بگویم؛ کارگاه تخصصی «نقش پرتوپزشکی در تشخیص و درمان سرطان» با همکاری پژوهشکده سرطان خون و تحقیقات سرطان خون و پارس ایزوتوپ با حضور تیمی از متخصصان برجسته پزشکی هسته ای و انکولوژیست در ایران برگزار شد. هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی متخصصان سرطان با پرتودرمانی و کاربرد آنها در تشخیص و درمان سرطان است تا از کاربرد آنها در تشخیص و درمان سرطان بهره مند شوند.انواع مختلف سرطان.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا