اجتماعی

استفاده از ۳۰۰۰ آمبولانس غیراصولی است/ درخواست رئیس اورژانس از دولت و مجلس

رئیس سازمان اورژانس کشور از دولت و مجلس خواست تا در بودجه 1402 نسبت به تامین آمبولانس ها توجه جدی داشته باشند.

به گزارش سلام آنلاین. جعفر میادفر با بیان اینکه حدود 3000 آمبولانس بالای 15 سال قدمت دارند و استفاده از آنها غیراخلاقی است، گفت: اگر آمبولانسی مشکلی داشته باشد، می تواند خدمات رسانی کند و خدمات رسانی به مردم خوب نباشد، آزاردهنده است.

وی با بیان اینکه حدود چهار سال است که هیچ آمبولانسی خریداری نشده است، افزود: حداقل سن یک آمبولانس حدود 5 سال و حداکثر بیش از 15 سال است، بنابراین برای رفع کمبود به 3000 آمبولانس نیاز داریم. در عوض، قادر به برچیدن آمبولانس های قدیمی اتفاق افتاد. عملیات اورژانس به صورت 24 ساعته ادامه دارد و در حالی که عمر آمبولانس ها در دنیا 5 سال است، همچنان از آمبولانس های 15 ساله استفاده می کنیم.

میادفر با بیان اینکه در شرایط اقتصادی کنونی کشور امکان تحویل 3000 دستگاه آمبولانس به صورت همزمان وجود ندارد، گفت: در بودجه 1402 در بسیاری از مراکز خدمات تنها آمبولانس است و آمبولانس کمترین هزینه را در حوزه سلامت دارد. اگر به جای بیمارستان، اورژانس را تقویت کنیم، هزینه ها کاهش می یابد و دولت خدمات رسانی به مردم را بهبود می بخشد».

رئیس سازمان امداد اورژانس کشور تقویت ناوگان اورژانس و نیروی انسانی پیش بیمارستانی را گامی جدی در جهت ارتقای خدمات رسانی به مردم عنوان کرد و گفت: انتظار داریم به این موضوع رسیدگی شود و به عنوان دغدغه مردم تلقی شود. رئیس جمهور. در لایحه بودجه 1402; دو هفته پیش در جلسه شورای عالی سلامت مصوب شد که سالانه 15 درصد آمبولانس های فرسوده تعویض شوند و لازم است کنگره و سازمان برنامه و بودجه کمک کنند تا این امر محقق شود. و اگر آمبولانس تهیه نشود مردم دچار مشکل خواهند شد».

بر اساس بیانیه خانه ملت، «150 دستگاه آمبولانس در ناآرامی‌های اخیر منهدم شد که برخی از آنها استفاده نشده و برخی به شدت آسیب دیدند و باید اعتباری برای جایگزینی و واردات آنها تأمین شود. در واقع هر آمبولانسی در 24 ساعت در ساعت 5 صبح ماموریت خود را به پایان می رساند و با انهدام 150 دستگاه، روزانه 750 نفر از انجام ماموریت و خدمات محروم می شوند و اگر آمبولانسی تهیه نشود قطعاً مردم کشته خواهند شد. مسئله. در هیچ کجای دنیا آمبولانس ها در چنین حوادثی آسیب ندیده اند. “نمی تواند.”

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا