اقتصادی

استارت انتقال آب از دریای عمان به سه استان زده شد

معاون وزیر نیرو از تصویب پروژه آبرسانی دریای عمان به سه استان سیسین و بلوچستان ، خراسان جنوبی و کراسان رضوی خبر داد و گفت که پیمانکار این پروژه در اواخر سال گذشته تعیین شده بود و اکنون این پروژه در مرحله دوم مطالعه و به زودی به مرحله اجرا می رسد.

قاسم تقی زاده خامسی در گفت وگو با سلام آنلاین ، با بیان جزئیات اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به استان های هدف گفت: جنوب و خراسان رضوی پیشنهاد و تصویب شده است.

وی افزود: فراخوان این پروژه سال گذشته اعلام شد و در حالی که شرکتی از بین 16 سرمایه گذار انتخاب می شد ، مرحله مطالعه آغاز شده و مرحله دوم مطالعه در حال انجام است و مجوز مورد نیاز است. برای این پروژه دریافت شده است و اکنون این شرکت در حال دریافت مجوز نهایی محیط زیست است.

معاون وزیر نیرو ، مسئول امور آب و AFA ، با تایید اینکه مخزن پروژه در چاپهر به پیمانکار واگذار شده است ، گفت: این پروژه از چاپ هها شروع می شود ، از زاهدان عبور می کند و به نهندان صبیس می رسد و سرانجام به مهاد. از طریق توبی حیدریه.

آقای کامسی تأیید کرد که ساختار آب پروژه و تصفیه خانه باران با استفاده از فناوری ترکیبی ساخته می شود ، و افزود که نیروگاه 470 مگاواتی واقع در جاده پروژه دارای خط انتقال مخابراتی 1510 کیلومتری است. مترهای با قطرهای مختلف نیز برای این پروژه در نظر گرفته شده است. به ..

وی افزود برای این پروژه باید یک میلیون متر مکعب مخزن بتنی ساخته شود ، علاوه بر این برای کل پروژه 23 ایستگاه پمپاژ مورد نیاز است.

به گفته معاون وزیر نیرو در امور آب و منابع آب ، این پروژه در مرحله اول 280 میلیون متر مکعب آب شیرین را به این استانها منتقل می کند ، با مشارکت شرکتهای بزرگ برای تامین آب بخش شرب و به خصوص صنعت از راه خواهد رسید.

به گفته کمسی ، تمام کارها توسط بخش خصوصی انجام می شود و بودجه دولت برای این کار تأمین نمی شود مگر اینکه دولت در منطقه ای که آب شیرین منتقل می شود به آب آشامیدنی نیاز داشته باشد ، در این صورت آب را خریداری می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا