عمومی

اردبیل جزو استان‌های موفق در رسیدگی به مسائل قضایی در کشور است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین حجت الاسلام حسین زیاد وی عصر پنجشنبه در مراسم تجلیل از قضات و کارمندان نمونه اردبیل با بیان اینکه اقدام مبتنی بر اصلاحات قضایی در اولویت اول دادگستری استان بود، گفت: از استان های موفق در حل و فصل مسائل قضایی کشور هستند.

وی گفت: در سال گذشته بیش از 430 هزار پرونده داشتیم که از این تعداد 120 هزار پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع شد و 40 هزار پرونده به میانجی گری انجامید.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ضمن تلاش قضات و کارکنان دادگاه برای ارائه خدمات مطلوب به مردم، افزود: تلاش برای به روز رسانی و استفاده از فناوری های نوین برای خدمت رسانی به مردم در سریع ترین زمان و کمترین هزینه. مهم ترین برنامه های دادگاه در جهان».

حجت الاسلام زیاد وی با تاکید بر اینکه نوسازی دادگاه های استان با استفاده از فناوری های نوین در حال انجام است، تصریح کرد: ابلاغ الکترونیکی اسناد قضایی، به روز رسانی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و افزایش دسترسی به این فرآیند، سامانه الکترونیکی و آموزش نیروهای تحت امر استفاده از سامانه الکترونیکی دادگاه خدمت مهمترین روش دادگستری استان است.

وی با کاهش تعداد مجرمان زندان های استان و کسب رتبه اول کشوری در شاخص های رتبه بندی مرکز به مرکز و همچنین رتبه اول استفاده از بازداشت الکترونیکی در کشور در اسفندماه سال گذشته و آزادی 460 نفر را به خود اختصاص داد. محکوم به اتهامات مالی و غیرعمد. وی با محکومیت 45 میلیارد ریالی استحقاق و بازخریدی استان را از دیگر اعمال این نهاد دادگاه استانی دانست.

دکمه بازگشت به بالا