اجتماعی

ارتقاء شاخص‌های کیفیت زندگی، مهم‌ترین چشم‌انداز تهران در قرن جدید

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران گفت: کمیته فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با تدوین سند راهبردی چهار سال است که فعالیت های خود را متمرکز کرده و تغییراتی را در دستور کار خود مشاهده کرده است.

نرگس مدنی پور در گفت و گو با سلام آنلاین، وی در خصوص اداره شهر در سال 1400 گفت: طبق مصوبه شورا سال 1400 سال تاسیس تهران بوده است. رویکرد برنامه ای جدید و نیز تدوین بودجه جدید مدیریت شهری تهران بر اساس برنامه پنج ساله و رویکرد جدید.

وی با بیان اینکه در کمیته فرهنگی اجتماعی ششمین دوره شورای شهر تهران چهار سال است با تدوین اسناد راهبردی در صدد مستندسازی فعالیت ها و اجرای رویکرد تحول هستیم، رصد و ارتقای شاخص های کلان است. فرهنگ و جامعه و اجرای همه سیاست ها، برنامه ها و تخصیص بودجه برای تحقق آن از اولویت هایی است که در نظر گرفته ایم و تصمیم خوبی می دانم که در تلاش برای ادامه آن هستیم.

مدنی پور با بیان اینکه به طور کلی بدون توجه به جلسات مختلف مدیریتی در شهر تهران، یکی از تکراری ترین موضوعات مدیریتی تداخل برنامه ها و در عمل ناهماهنگی هاست و این امر منجر به هدر رفتن منابع شده است.

رئیس شورای فرهنگی شورای شهر گفت: در کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای شهر چارچوب فعالیت های خود را در کمیته فرهنگی و اجتماعی شورا مستند کرده ایم که اولویت ها را تعیین کرده ایم. و من علاقه مند بودم در سال 1401 این سند را در نظر بگیرم و باید در زمان خدمت شورا آن را تکمیل و اجرا کنم زیرا مهمترین رویکرد ما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تمام ظرفیت اداره تهران است، چه در شرایط برنامه و چه در شرایط بودجه باید در یک چارچوب هدایت شود. شیوه ای منسجم برای بهبود وضعیت شاخص های کلان اجتماعی- فرهنگی.

وی در خصوص چشم انداز تهران در آغاز قرن جدید گفت: با توجه به توسعه سریع و همه جانبه شهر تهران، مهمترین چشم انداز تهران در قرن جدید، بهتر است بر بهبود و ارتقای کیفیت زندگی تمرکز شود. شاخص ها “. این چشم انداز باعث شده است که بسیاری از شاخص های مرتبط دیگر اجرا شوند و همچنین برنامه ها و بودجه های مدیریت شهری شهر تهران بهبود یابد و چارچوب و جهت گیری مشخصی داشته باشد.

مدنی پور افزود: اگرچه شهر تهران از نظر شاخص های توسعه به بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا شبیه است، اما باید توجه داشت که از بسیاری جهات دیگر از جمله بافت فرهنگی و جامعه و همچنین سبک شهری و مدنی. ویژگی ها و به نظر من کیفیت زندگی موتور محرکه ای برای توسعه متوازن و متوازن است که می تواند شاخص های عدالت در زندگی شهری را بهبود بخشد و بنابراین اگر مدیریت شهری تهران و به طور کلی سیستم جامع مدیریت شهری تهران تلاش کند تا شاخص های کیفی زندگی را در دستور کار خود قرار داده و با کمک مردم و سازمان های مردم نهاد بهبود می بخشد که تهران نیز می تواند یکی از شهرهای نمونه از نظر شاخص های شهرنشینی باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا