آینده کتاب در عصر دیجیتال

آینده کتاب در عصر دیجیتال

امروزه کتاب های الکترونیکی آنقدر رایج شده اند که نسل امروز هم در خانه و هم در مدرسه از آن استفاده می کنند. اکنون، ممکن است برخی از شما کتاب های الکترونیکی را دوست نداشته باشید.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه آنا، کتاب های الکترونیکی به صورت دیجیتالی تولید می شوند، این کتاب ها معمولا حاوی متن و گاه تصویر هستند و بر روی صفحه تخت رایانه یا دستگاه نمایش داده می شوند.سایر لوازم الکترونیکی. مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها می توانند بخوانند.

اگرچه بیشتر کتاب‌های الکترونیکی به‌عنوان افزونه نسخه چاپی تولید و چاپ می‌شوند، گاهی اوقات کتاب‌های الکترونیکی بدون هزینه‌ای معادل چاپ تولید می‌شوند.

چرا کتاب های الکترونیکی می خریم؟
• اغلب ارزش آن کمتر از معادل فیزیکی آن است.
کتاب‌های الکترونیکی آسان‌تر از آن‌هایی هستند که در خانه یا در حال حرکت باشند.
• تحرک آنها بهتر است
• مجموعه بزرگی از عناوین را شامل شود
• آنها در دسترس تر هستند، دانش آموزان می توانند از طریق دستگاه های الکترونیکی خود کتاب های الکترونیکی را از مدرسه / دانشگاه و در خانه بخوانند.
صرفه جویی در فضای قفسه – صدها کتاب در اختیار خواهید داشت.
• کلمات کلیدی را می توان به صورت الکترونیکی جستجو کرد – برای تحقیق عالی است.

جابجایی از صفحه به پیکسل

با تغییرات کلی روزافزون در شکل و شکل رسانه ها در دهه گذشته، ما شاهد مهاجرت مردم از صفحه ای به صفحه دیگر بوده ایم و این می تواند نگاه مردم را تغییر دهد. واکنش شما به رویکرد رسانه های جدید به کتاب چگونه است؟

آیا از راحتی در دست داشتن صدها کتاب در هر کجا که می روید هیجان زده هستید؟ یا احساس می کنید وقتی حروف به جای آن توسط پیکسل ها تولید می شوند چیزی جادویی از بین می رود؟
احساس ما ممکن است به نسلی که به آن تعلق داریم و همچنین عادات مطالعه و تمایل ما به نگه داشتن یک شی مربوط باشد.
بسیاری از ما به مزایا و معایبی که ظهور نشر دیجیتال برای ما به ارمغان آورده است فکر می کنیم. برای نسل جوان، کتاب‌های الکترونیکی می‌توانند جهان‌های جدیدی را بگشایند که قبلاً به دلیل سنگینی کتاب‌ها غیرقابل دسترس تلقی می‌شدند. کتاب‌های الکترونیکی با قابلیت افزایش اندازه فونت، خواندن را برای افرادی که مشکلات بینایی یا مشکلات خواندن مانند نارساخوانی دارند آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کنند.
کتاب‌های الکترونیکی همچنین به افراد فرصت‌های بیشتری برای مطالعه به دلیل تحرکشان می‌دهند – زمان خواندن در طول روز هنگام سفر به محل کار و مدرسه با قطار و اتوبوس.

آیا کتاب های الکترونیکی روش مطالعه ما را تغییر خواهند داد؟

اگرچه وقتی از تبلت برای خواندن استفاده می کنیم – آن را در دستان خود بگیرید، صفحات خود را با انگشتان خود بچرخانید – احساس یک کتاب واقعی به نظر می رسد – بسیاری از مردم احساس خواندن کتاب با کتاب کاغذی را باور می کنند. به هیچ وجه نمی توان در حین مطالعه دوباره خلق کرد. کتاب های الکترونیکی
با افزودن صفحه نمایش لمسی یا صفحه کلید بر روی کتابخوان الکترونیکی می توان ادعا کرد که فاصله بین خواننده و متن به یک معنا افزایش یافته و بار تجربه خواندن سبک شده است.
وقتی صفحه دیجیتالی را می خوانیم، انگشت خود را روی آن می کشیم و صفحه ناپدید می شود. و حالا فقط صفحات خالی. اگرچه اغلب به دوستان خود می گوییم که چند صفحه خوانده ایم یا چند صفحه برای تکمیل کتابی که در دست داریم باقی مانده است، تجربه مطالعه دیجیتالی این حس را از ما گرفته است.
سرعت یا کیفیت؟
امروزه همه ما به راحتی می توانیم کتاب هایی را در قالب الکترونیک چاپ کنیم. و با این آزادی طبیعتا کتاب های بیشتری تولید می شود و این استدلال منطقی از سوی برخی مطرح می شود که این کمیت تولید منجر به کاهش کیفیت کتاب ها و مقالات می شود.
وقتی کسی کتابی دارد که به طور رسمی منتشر شده است، می‌دانیم که تلاش زیادی برای آن انجام شده است تا اطمینان حاصل شود که زبان و صفحه‌آرایی دقیقاً همانطور که باید باشد. چاپ این کتاب دلیل بر کیفیت آن است و به ما می گوید که مطمئن هستیم که آن را با جوهر چاپ می کنیم.
با این حال، داستان‌هایی که در اینترنت ایجاد و به اشتراک گذاشته می‌شوند را می‌توان به راحتی برش داد، جابه‌جا کرد، چسباند و دانلود کرد یا به سادگی حذف کرد، که این نوع کتاب‌ها را کمتر به چشم می‌آورد.

دکمه بازگشت به بالا