اجتماعی

آیا پلاسمای مردم ایران قاچاق می‌شود؟

اعضای اتاق بازرگانی تهران می گویند که ایران اولین کشوری در آسیا بود که دانش مربوط به پلاسما را بومی سازی کرد و امروزه ، در همه جا که از پلاسما صحبت می شود ، از رویکرد منحصر به فرد ایران استفاده می شود.

ناصر ریاحی ، فعال در صنعت داروسازی و پلاسما ، در مصاحبه با سلام آنلاین گفت: در طول سال ها موفقیت های زیادی در این حوزه انتخابیه ثبت شده است. امروزه می توان ادعا كرد كه ایران یكی از معدود كشورهای جهان است كه پیشرفت چشمگیری در تولید پلاسما داشته و به موفقیت چشمگیری دست یافته است.

وی در مورد میزان تولید پلاسما در ایران توضیح داد: “در حال حاضر حدود 10 مرکز غلظت پلاسما در ایران وجود دارد که ظرفیت تولید سالانه آنها حدود 400000 لیتر پلاسما در کشور است که می توان گفت تقریباً تمام تقاضای داخلی را تأمین می کند.” با این حال ، در بخش پالایش و تصفیه روغن ، هنوز نیاز به انتقال پلاسما در خارج از کشور وجود دارد که امیدواریم با اتمام ساخت و افتتاح پالایشگاه های جدید ، این کار را انجام دهد. برای این منظور ، ماشین آلات لازم بود که به کشور وارد شود و امیدواریم طبق برنامه ریزی شده ، پالایشگاه طی دو سال آینده به بهره برداری برسد.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلات اقتصادی فعالان پلاسما گفت: با برداشته شدن پلاسما از فرد ، باید سه ماه طول بکشد تا محصول تکمیل و انتقال یابد. با روی آوردن به پزشکی ، روند کار بیش از یک سال به طول انجامید و در واقع اکنون خواب سرمایه است. علاوه بر این ، طی چند سال گذشته ، قیمت محصولات این شرکت ها با نرخ توافق 5 درصدی ، فقط دو برابر خواهد شد. با این وجود ، نرخ تورم در این دوره بیشتر بود و به دلیل تقاضا برای تصفیه پلاسمای خارجی و تقاضای واردات ، قیمت ارز نیز بر هزینه تولید تأثیر گذاشت.

“شکی نیست که ما باید به سمت فعال کردن نام تجاری خود حرکت کنیم و دیگر نیازی به صادرات پلاسمای خام با تصفیه محلی نداریم ، اما اگر پایه تولید در این منطقه گسترش یابد یا ما عبور کنیم “با فروش مواد اولیه ، ما قطعاً به آن نیاز داریم.” پشتیبانی جدیدی خواهد بود اکنون می توان تقاضای داخلی را به طور کامل تأمین کرد و برای گام بعدی باید به فکر افزایش سرمایه گذاری در این بخش باشیم.

آیا آنها هزینه پلاسما را پرداخت می کنند؟

وی در پاسخ به س questionsالاتی در مورد شرایط اهدای پلاسما و پیامدهای آن برای فرد ، روشن ساخت که در فرآیند دریافت پلاسما ، ما نه تنها خون را از مردم می گیریم ، بلکه فقط پلاسما را دریافت می کنیم. بگیر به این ترتیب تمام کمک های اهدایی حدود 2 ساعت در بدن تکرار می شود و هیچ مشکلی و عارضه ای برای افراد ایجاد نمی کند. به این ترتیب ، آنچه اتفاق می افتد ساده تر و آسان تر از روند اهدای خون است.

یکی از فعالان صنعت داروسازی گفت: براساس اطلاعات ما ، در بسیاری از کشورهای جهان پولی برای داوطلبان برای اهدا پلاسما وجود ندارد ، اما تعداد آنها محدود است. برای حمل و نقل در نظر گرفته شده است. ” به عنوان مثال در ایالات متحده ، هر کمک مالی 30 دلار و در کشورهای اروپایی حدود 17 یورو ، معادل یک سفر هزینه دارد. در ایران شرکت ها به همان میزان پرداخت می کنند.

خانم ریاحی تأکید کرد که آنچه در فرآیند دریافت پلاسما اهمیت دارد ، سلامت جسمی اهدا کننده است. بنابراین ، اهدا کنندگان باید مسائل بهداشتی را در زندگی شخصی در نظر بگیرند. در هنگام تشخیص پلاسما ، آزمایش کاملی روی فرد انجام می شود تا از این سلامتی اطمینان حاصل شود و اهدا کننده از این امتیاز برخوردار شوند.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت که به دلیل راحتی اهدا پلاسما ، تعداد اهدا در سال می تواند زیاد باشد. طبق برآوردهای ما ، اهدا کنندگان منظم پلاسما در ایالات متحده و کانادا 104 بار در سال کمک مالی می کنند. در ایران با تغییرات اخیر ، این تعداد سالانه به 36 می رسد. ایالات متحده به دلیل این فعالیت ها می تواند 80 درصد از پلاسمای جهان را صادر کند.

آیا پلاسما قاچاق است؟

در پاسخ به ابهام مطرح شده در ماه های اخیر مبنی بر اینکه پلاسمای اهدایی پلاسما به طور غیرقانونی در ایران صادر و فروخته می شود؟ وی توضیح داد: “برخلاف بسیاری از بخشها در زمینه پزشکی و به ویژه در بخش پلاسما ، به طور کلی امکان پنهان کاری و سود شخصی وجود ندارد.” در مرحله اول ، پلاسمای دریافت شده به مدت سه ماه باقی می ماند و آزمایش های لازم برای اندازه گیری سلامت آن انجام می شود و در صورت تایید سلامت پلاسما پس از سه ماه ، برای تصفیه به خارج از کشور ارسال می شود.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی تهران گفت: “پلاسمای ایران در حال حاضر برای پالایش به آلمان و اتریش حمل می شود.” در این روند ، نمایندگان این شرکت ها مطمئناً برای نظارت بر روند انتقال و شرایط داخلی به ایران می آیند. این مشکل حتی در نسل کرونا متوقف نشد. سپس ، پس از تصفیه ، هنگام بازگشت پلاسما به کشور ، سازمان خون و سازمان غذا و دارو بر کل روند نظارت می کنند و پس از تأیید مجوزهای لازم را صادر می کنند.

ریاحی گفت ، در این فرآیند ، حرکت و پنهان کردن غیرممکن است ، “وقتی محصولی از پلاسما ساخته شود با توجه به اطلاعات ثبت شده در تمام مراحل ، شرایط مشخصی وجود دارد.” . این دارویی است که توسط پلاسما در داروخانه ای در یک شهر کوچک ساخته می شود ، براساس اطلاعات ثبت شده آن به وضوح نشان می دهد که چه زمانی و از چه کسی پلاسما گرفته شده است ، و همینطور شایعات. اینها اساساً نادرست است.

به گفته وی ، امروزه در ایران ، داروهای اصلی مبتنی بر پلاسما برای دیابت ، کبد و بیماری های مربوط به تولید آنتی بادی در بدن تولید و فروخته می شود و مشکلات مهم را برطرف می کند. بیشتر در بخش بهداشت.

آخرین وضعیت درمان تاج

ریاحی همچنین درباره آخرین وضعیت طرح درمان بیماران مبتلا به پلاسمای عروقی گفت: “در ایران ، با توجه به سابقه قابل اعتماد در بخش پلاسما ، ما اولین کشور از ماه مارس هستیم. سال گذشته ، با سرمایه گذاری خصوصی و فعالیت متخصصان بزرگ. ما پروژه را شروع کردیم و مرحله مطالعه شروع شد که خوشبختانه نتایج قابل قبولی به دست آورد.

فعالان صنعت داروسازی گفتند که در منطقه دو محدودیت وجود دارد. اول ، بخش خصوصی نمی توانست ادارات دولتی را برای دریافت پلاسما جلب کند ، بنابراین سازمان های انتقال خون نیاز به پذیرش روند عملیاتی داشتند. مشکل دوم محدود بودن اهدا کنندگان پلاسما است. تقریباً همه بیماران عروقی برای درمان به پلاسمای پنج نفر نیاز دارند ، اما متأسفانه اهدا کنندگان پلاسما در ایران بسیار کم است.

وی خاطرنشان کرد: در این منطقه ، مردم باید توجه داشته باشند که اهدای پلاسما نه تنها برای آنها بی خطر است ، بلکه حتی در طی فرایند دو ساعته ، همه وجوه اهدا شده جبران می شود. در بدن. ” گیرنده های پلاسما نیز به کرونا آلوده نیستند و نباید از آنها ترسید. سرانجام ، مهمترین انگیزه در این روند کمک به یکدیگر است. اگر افراد برای کاهش درد و پریشانی بیمار به داروهای کمکی به پلاسما مراجعه کنند یا فکر کنند که اهدای پلاسما می تواند جان فرد را نجات دهد ، مطمئناً تردیدی ندارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا