فرهنگ و هنر

انتشار جلد هفتم دانشنامه «فرهنگ مردم ایران»

جلد هفتم دایره المعارف «فرهنگ مردم ایران» به سرپرستی کاظم موسوی بویانوردی و تصحیح علمی محمد جعفری (قنواتی) منتشر شد.

به گزارش سلام آنلاین، در مقدمه این کتاب آمده است: «فرهنگ مردم ایران» دایره المعارف، دانشنامه ای تخصصی درباره اسطوره ها و فرهنگ عامه مردم ایران است. این دانشنامه شامل موضوعات اصلی فرهنگ مادی و معنوی مردم مناطق مختلف ایران است که در 20 کد طبقه بندی شده است. غذا، لباس، بازی و نمایش، هنر و صنایع دستی، موسیقی، ادبیات عامیانه، طب عامیانه، باورها و آداب و رسوم، موسسات و نهادهای مرتبط با مردم شناسی و فرهنگ عامیانه، شخصیت ها و صاحب نظران این حوزه، کتاب ها و متون، افسانه ها از رمزهای این مجموعه مرتبط با فرهنگ مادی و معنوی مردم مناطق مختلف ایران است.

بیش از 120 محقق و نویسنده ایرانی و خارجی با دانشنامه همکاری داشته اند و مسئولیت تحقیق و نگارش مقالات خود را بر عهده دارند. برخی از نویسندگان و پژوهشگرانی که با دایره المعارف همکاری داشتند، از برجسته ترین دانشمندان و پژوهشگران ایران و جهان هستند و برخی نیز فارغ التحصیلان جوانی هستند که به پژوهشگران و نویسندگان حرفه ای تبدیل شده اند که دوره های آموزشی را در این زمینه گذرانده اند.

جلد هفتم دایره المعارف فرهنگ ایران به حروف «ف»، «ق» و «ک» و مشتمل بر 196 عنصر است که با «فولکلور» شروع و به «کیقباد» ختم می شود.

این جلد در 758 ​​صفحه و شامل 1000 نسخه و به قیمت 850000 تومان توسط مرکز دایره المعارف اسلامی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا