تازه های کسب و کارعلمی و پزشکی

آیا سکسکه جنین خطرناک است؟

آیا سکسکه جنین خطرناک است؟ چگونه آن را متوقف کنیم؟ بارداری زمان تغییر دائمی هم برای شما و هم برای کودک در حال رشد شماست. اما علاوه بر لگد زدن کودک، ممکن است متوجه شوید که معده شما احساس دیگری دارد و کودک سکسکه دارد. به نظر شما این طبیعی است؟

 

در این صورت بهتر است با متخصص زنان یا متخصص زنان مشورت کنید. همچنین می توانید برای تعیین وقت ویزیت حضوری یا مشاوره آنلاین با پزشک به وب سایت پزشک مراجعه کنید. در ادامه این مقاله توضیح خواهیم داد که چه سکسکه جنینی؟ علل و نحوه توقف حرکات جنین چیست؟ چه زمانی می توانید این احساس را در معده احساس کنید؟ در چه مواردی پزشک نیاز به معاینه دارد و چه علائمی دارد؟

 

سکسکه جنین در بارداری چیست؟

 

به عبارت ساده، سکسکه جنین در رحم اغلب نتیجه حرکات کوچکی است که توسط دیافراگم جنین هنگام شروع تنفس ایجاد می شود. هنگامی که جنین نفس می کشد، مایع آمنیوتیک وارد ریه های او می شود و باعث انقباض دیافراگم در حال رشد می شود. به همین دلیل جنین در رحم مادرش دچار سکسکه می شود.

 

قبل از تولد، نوزاد مراحل مهمی را پشت سر می گذارد که هر یک او را برای زندگی در دنیای واقعی آماده تر می کند. شاید باید به حرکات جنین توجه کنید. این اغلب اولین بار است که حرکات جنین در رحم رخ می دهد (در علم پزشکی تاکی کاردی نامیده می شود).

 

مادران ممکن است در حاملگی های بعدی شتاب سریع تری را تجربه کنند. برخی افراد بسته به عواملی مانند وزن و موقعیت جفت ممکن است کمی بیشتر طول بکشد تا این حرکات را شروع کنند.

 

علائم رشد جنین در رحم چیست؟

 

نشانه سکسکه جنین چیست؟ وقتی جنین سکسکه می کند، شکم مادر حرکت می کند. این حرکات شبیه انقباضات ریتمیک است و ممکن است باعث شود مادر دچار اسپاسم عضلانی شود.

 

سکسکه معمولا ریتم منظمی دارد و در قسمت خاصی از شکم تکرار می شود و چند دقیقه طول می کشد. سکسکه مانند یک تکان ناگهانی یا ضربانی است که می تواند معده شما را کمی تکان دهد.

 

سکسکه جنین در رحم چه حسی دارد؟

 

سکسکه جنین در رحم مادر شامل یک سری حرکات سریع و تکراری است که کاملاً می توانید احساس کنید که از جنین می آید. در ابتدا ممکن است فکر کنید که این یک شوک ملایم است، اما پس از تکرار مکرر آن متوجه خواهید شد که چیز دیگری است.

 

اگر دقت کنید متوجه می شوید که ریتم سکسکه جنین شبیه سکسکه بزرگسالان است. در بزرگسالان نیز سکسکه در اثر حرکت دیافراگم ایجاد می شود. البته در بزرگسالان علت این مشکلات ورود مقدار زیادی هوا به جای مایع آمنیوتیک است.

 

در چه شرایطی برای سکسکه جنین مراجعه به پزشک ضروری است؟

 

اگر در مورد سکسکه جنین سوالی دارید، می توانید با متخصص زنان تماس بگیرید یا حضوری مراجعه کنید و نگرانی های خود را در میان بگذارید. مشاوره با پزشک متخصص زنان اطمینان حاصل می کند که علائم شما طبیعی است و خطری برای شما یا فرزندتان نیست. شما نیز به طور کامل مطلع خواهید شد.

 

سکسکه جنین یکی از شایع ترین عوارض بارداری است و بسیاری از زنان آن را تجربه می کنند. اما بهتر است به هر حرکتی که جنین انجام می دهد توجه کنید و در مورد آن مطالعه کنید تا کودکتان سالم بماند.

 

اگر در دوران بارداری دچار سکسکه های مکرر و مداوم جنینی می شوید که در فعالیت های روزمره شما اختلال ایجاد می کند و باعث ایجاد اضطراب می شود، حتما باید با متخصص زنان و زایمان تماس بگیرید.

 

علت سکسکه در جنین در رحم مادر چیست؟

 

برخلاف کودکان و بزرگسالان، غذا خوردن با سرعت زیاد باعث سکسکه در جنین نمی شود. در عوض، سکسکه یک عارضه جانبی از تمایل جنین به امتحان همه چیزهای جدیدی است که می تواند انجام دهد.

 

اگر جنین در شکم مادر سکسکه کند به این معنی است که چندین مرحله از رشد خود را طی می کند و سکسکه نشانه آن است که جنین چند ماه تا ورود به دنیای بزرگ فاصله دارد. اگر جنین در شکم مادر سکسکه کند به این معنی است که مراحل رشد زیادی را پشت سر می گذارد. بنابراین در مورد علل سکسکه جنین در دوران بارداری صحبت کردیم.

 

  1. رشد سیستم تنفسی جنین (دلیل رشد جنین)

 

در این دوره، جنین توانایی تنفس و بازدم مایع آمنیوتیک (و در نتیجه سکسکه) را به دست می آورد که نشانه خوبی از رشد مناسب دیافراگم او است.

 

  1. رفلکس های جنین

 

جنین علاوه بر تنفس، اعمالی مانند مکیدن، نگه داشتن انگشت شست، خمیازه کشیدن را نیز انجام می دهد، زیرا در بدو تولد باید همه اینها را انجام دهد. همه این فعالیت ها می توانند باعث سکسکه بارداری شوند.

 

  1. به دلیل حرکت جنین

 

اگر هنوز راحت نشسته اید و در ناحیه شکم احساس سوزن سوزن شدن یا تکان خوردن می کنید، این می تواند نشانه ای از سکسکه است. بعد از مدتی، سکسکه جنین را خواهید شناخت، این انقباض طبیعی است.

 

راه های متوقف کردن سکسکه جنین چیست؟

 

اگر در مورد سکسکه جنین نگران هستید، می توانید این نکات را برای توقف سکسکه جنین امتحان کنید:

 

به پهلوی چپ دراز بکشید و در این حالت استراحت کنید.

 

استفاده از بالش برای کاهش فشار روی ستون فقرات از بالش استفاده کنید.

 

پیروی از یک رژیم غذایی سالم با دریافت انواع غذاهای مغذی و نوشیدن آب فراوان راه خوبی برای جلوگیری از کم آبی بدن است.

 

منظم بخوابید برنامه خواب منظمی داشته باشید و در صورت لزوم در طول روز چرت بزنید.

 

به ورزش‌کردن در حد متوسط ادامه دهید، البته تا زمانی که انجام ورزش ایمن باشد و سبب فشارآوردن بیش از حد به بدن نشود.

 

تعداد سکسکه در جنین چقدر است؟

 

با این حال، برخی از جنین ها زیاد سکسکه نمی کنند و این طبیعی است، البته تا زمانی که شما حرکات دیگری را در شکم خود احساس کنید. توجه داشته باشید که اگر روزانه ضربات جنین را می‌شمارید (ثبت تعداد دفعات حرکت جنین در هر روز در زمان‌ها و زمان‌های خاص)، نباید سکسکه را بخشی از شمارش حرکات خود حساب کنید.

 

آیا ناراحتی جنین مشکل ساز است؟

 

در بیشتر موارد، سکسکه شکمی یک رفلکس طبیعی است که مرحله طبیعی بارداری است. بنابراین، معمولاً دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. اگر سکسکه بعد از زایمان تا هفته های آخر بارداری ادامه داشته باشد، می توانید با تماشای ویدیوهایی درباره سکسکه پس از زایمان که توسط پزشکان تهیه شده است، نحوه کنترل آن را کشف کنید. باید از متخصص زنان یا پزشک خود بپرسید. علاوه بر تعیین وقت حضوری، می توانید از مشاوره تلفنی با ماما از طریق سایت پزشک نیز استفاده کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا