آیا رنگ قهوه‌ای پوست تخم مرغ به معنی ارزش غذایی بالاتر آن است؟

آیا رنگ قهوه‌ای پوست تخم مرغ به معنی ارزش غذایی بالاتر آن است؟

به گفته دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، برخلاف تصور عموم، رنگ تخم‌مرغ نشانه‌ای از ارزش غذایی بالای تخم‌مرغ و تخم مرغ‌های «قوی و محکم» نیست.

به گزارش سلام آنلاین. رنگ پوست تخم مرغ ناشی از وجود رنگدانه های اورهودئین و اوروگزانتین بر اساس نژاد مرغ تعیین شد. بنابراین “نیوهمپشایر” و بسیاری از نژادهای دیگر تخم های قهوه ای دارند، اما “وایت راک” و بسیاری از نژادهای دیگر تخم های سفید می گذارند.

بر اساس اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، ارزش غذایی تخم مرغ با توجه به محتوای جیره و نوع و کفایت مواد مغذی بدست آمده توسط مرغ تعیین می شود. علاوه بر این، امروزه و با توجه به تبلیغات افزایش علاقه مردم به تخم مرغ قهوه ای یا به اصطلاح “رسمی” با تخم مرغ قهوه ای در خط تولید تخم مرغ استفاده می شود.

این مورد به خودی خود مشکلی ایجاد نمی کند، اما مشکل زمانی ایجاد می شود که رعایت نکردن نکات بهداشتی، عدم رعایت زنجیره سرما و … باعث تشکیل و فعالیت پاتوژن هایی مانند باکتری سالمونلا می شود که می تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند. .

بنابراین صرف رنگ تخم مرغ به این معنا نیست که مرغوبیت و برتری آن از تخم مرغ سفید و کهنه بیشتر باشد و بهتر است هنگام خرید تخم مرغ از محصولی با کد بهداشتی و تاریخ انقضا استفاده کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا