اجتماعی

“آموزش مجازی” فراموش نشود – سلام آنلاین

یک جامعه شناس ضمن انتقاد از رویکردهای ضد توسعه ای در دولت و سیاست گذاری آموزش و پرورش، بر اهمیت پرداختن به مسائل فناوری آموزشی در نظام آموزشی کشور تاکید کرد و علاوه بر تقابل، باید به آن پرداخت. آموزش نقش جدی در روند آموزش دارد.

حمیدرضا بیژنی در گفت وگو با سلام آنلاین وی با تاکید بر اینکه اصلی ترین مؤسسات آموزشی در زمان ما مدارس و دانشگاه ها تحت تأثیر بسیاری از انقلاب های صنعتی تأسیس شده اند، گفت: توسعه فناوری که به انقلاب صنعتی معروف است به دلیل درآمدهای اقتصادی بالا و برآورده شدن سطح انسانی است. زیاد. نیازهای رایج در جامعه به همین دلیل است که سیستم های موثر پرورش انسان از دل این فرهنگ صنعتی شکل گرفته است.

وی افزود: به این ترتیب نظام آموزشی در عصر مدرن باید همواره در پیوندی ناگسستنی با مرزهای دانش صنعتی و فناوری معتبر باشد. امروزه نظام آموزشی جداکننده فناوری اطلاعات و ارتباطات، معیوب و ناقص تلقی می شود و بلافاصله وجود چنین چرخه معیوبی را می توان رویکردی ضد توسعه تلقی کرد. روشی که کارکرد نهادهای مختلف جامعه را مجموعه ای غیر ضروری و در واقع غیر سیستماتیک تعریف می کند.

جامعه شناسان بیان می کنند که بر این اساس است که شهروند جهانی، تحت توسعه فناوری ارتباطات، مرزهای نیازهای فرهنگی و آموزشی خود را به لبه باریک زندگی شخصی خود کشانده است و همواره خود را در مقابل خود می بیند. او گفت که هر چقدر هم تلاش کند، نمی تواند اقدامات سیاستی در سطح بالا را در چارچوب ارزیابی خود تفسیر کند.

آقای بیژنی افزود: “علاوه بر این، رویکرد عملی نیز چالش ها و تضادهایی را به همراه دارد، به عنوان مثال، با گذشت بیش از دو سال از تعطیلی مدرسه، بازگشایی دانش آموزان را آماده تر کرده است.” شرایط آموزش مجدد را درک خواهم کرد. آموزش بدون فرصت.” در یک موقعیت آموزشی، در برخوردهای مدرسه دچار مشکلات شناختی و رفتاری می شوند.

وی گفت: از سوی دیگر، این حادثه به دلیل بروز شکاف عمیق بین تجربیات گذشته با نسل آینده دانش آموزان با سبک های جدید ویژگی ها، باعث سردرگمی و سردرگمی معلمان و مدیران شده است. تاثیر ارتباطات دیجیتال «سوء تفاهم‌ها در جامعه رسانه‌محور ما باعث ایجاد تقابل اجتماعی بین گروه‌های مختلف بدون فرصت یادگیری و درک می‌شود.

این جامعه شناس با اشاره به تلاش دستگاه های ذیربط برای مدیریت این رویارویی گفت: اینجاست که چنین مشکلاتی در صورت عدم درک مشکلات می تواند عواقب ناخواسته ای در آینده داشته باشد و تلاش می شود.

بیژنی افزود: با شروع ویروس کرونا و بروز هزینه‌های تهدیدکننده زندگی ناشی از تماس‌های حضوری، مشکل افزایش استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات اهمیت روزافزونی پیدا کرده است. دستور کار بخش خصوصی و بین‌المللی دولت‌ها، سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران.» در این دوره بود که نیاز به تداوم نهادی، علی‌رغم ضعف‌ها و نارسایی‌های این فناوری‌ها، زمینه را برای کمپین‌هایی در حوزه این فناوری‌ها فراهم کرد. از اقتصاد، فرهنگ، جامعه و … رشته داشته باشد.

وی یکی از مهم‌ترین بخش‌های این وضعیت را نهاد آموزشی دانست و گفت: اقدامات بیشتر موجب تحول نهادی مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جامعه می‌شود، اما در تعطیلات نوروزی شاهد افزایش دستورالعمل‌هایی هستیم که به دنبال مهار آموزش از راه دور هستند. به عنوان یک الگوی آموزشی هرگز در خارج.

جامعه شناسان تاکید کرده اند که اگرچه این موضوع برای فرآیند آموزش و پرورش حیاتی تلقی می شود، اما در واقع می توان آن را تضاد عمیقی بین جهت گیری موسسات آموزشی و مسیر تغییری دانست که نظام آموزشی باید طی کند. در فناوری اطلاعات و ارتباطات.

بیژنی گفت: با ظهور بیماری های همه گیر، تصور می شود تهدید جهانی می تواند انگیزه اساسی برای تبدیل فناوری های جدید به کاتالیزور برای توسعه روان موسسات باشد. اخیراً این امر نشان دهنده کاهش نگران کننده است. به نظر می رسد ما باید برگردیم به این سوال که هدف اساسی از آموزش چیست؟

وی افزود: یک نظام آموزشی مدرن در رویکرد جامعه باید به عنوان بخشی از یک تریبون مدرن دولتی در نظر گرفته شود که در آن فعالیت های سیستماتیک با سایر اجزا به عملکرد بهینه این بستر کمک می کند. در نتیجه هرگونه تغییر در سایر اجزاء به ناچار منجر به تغییراتی در این سیستم خواهد شد. از سوی دیگر، نظام آموزشی متاثر از صنعت و فناوری، سیستم‌های اداری و مدیریتی و سایر سیستم‌های یک دولت است و همچنین متاثر از توسعه جهانی است.

جامعه‌شناسان می‌گویند به همین دلیل است که راه‌آهن‌های بلاتکلیف آموزش و پرورش ایران، چه مطلوب باشد و چه نباشد، بر اساس یک نظام مدیریتی و یک نظام اقتصادی غیرمتشکل ساماندهی می‌شوند که آموزش و پرورش در آن پیشرو خواهد بود. به عنوان مثال، ظهور مفاهیمی مانند دولت الکترونیک و توسعه اقتصاد و دانش دیجیتال نشان دهنده یک تحول اساسی در سیستم آموزشی است که باید کارکنان ماهر و آماده را بر اساس دنیای دیجیتال و هوشمند آینده تربیت کند.

بیژنی افزود: در حالی که نظام آموزشی ما در اولین فرصت می خواهد تمام دستاوردهایی را که در استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات در آموزش الکترونیکی به دست آورده حذف کند و یک شبه آن را فراموش کند و به دنیای خود بچرخد.و شکسته است.این برمی گردد. به دنیایی آرام و بی دغدغه به دور از روشنگری مبتنی بر خلاقیت جاه طلبانه.

«از آنجایی که دیجیتالی شدن فرآیند آموزش جهانی دستخوش تغییرات اساسی در فرآیند آموزشی شده است که پس از ظهور مدل‌های مختلف یادگیری در عصر دیجیتال و بسترهای آموزشی مختلف به وجود آمده است، جایگاه خود را در این فرآیند انتقال پیدا کنید. سیستم آموزشی ما هنوز درگیر اساسی ترین الزامات یک سیستم، یعنی تامین حقوق و حفظ ساختار فیزیکی ساختمان است.

این جامعه شناس افزود: در حالی که انواع منابع پردازش اطلاعات و ذخیره سازی اطلاعات به ماشین، در کنار نیاز به افزایش قابلیت های دیجیتال و دانش رسانه ای، امکان مشارکت اجتماعی و کار نامحدود تحت نقش الگوریتم انسانی. مکانیک مجازی عواقب آن در فناوری های پایه، صنعت، اقتصاد و … باید از عمده ترین مشکلات باشد.

بیژنی گفت: در جایی که فرآیند دیجیتالی شدن شفافیت را در تمامی فرآیندهای مرتبط با فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیستم‌های کلان و خرد از جمله آموزش معلمان، مدارس و غیره افزایش می‌دهد. نگرانی در محیط اجتماعی کنونی در مورد موضوعاتی که تصور می شود سال ها پیش گذشته است و کمک می کند.

او گفت: “آموزش یک فرآیند طولانی است زیرا ما باید با هر تغییر اساسی در زندگی خود روش های جدید فکر و عمل را بیاموزیم.” مهمتر از آن، آموزش، آموزش دانش، مهارت ها و نگرش های خاص هر نسل از طریق نهادهایی مانند مدارس است که به طور خاص برای این منظور طراحی شده اند. به نظر می رسد مردم همیشه می دانند که جوانان از نظر فرهنگی بالغ نیستند مگر اینکه به آنها نشان داده شود.

جامعه شناسان می گویند کودکان همچنین می دانند که باید تکنیک هایی را از بزرگسالان خود بیاموزند: “جامعه به عنوان یک کل دریافته است که انتقال فرهنگی را نمی توان به شانس واگذار کرد.” از آنجایی که کودکان و نوجوانان از تجربیات بی‌شماری در زندگی روزمره خود جذب این فرهنگ می‌شوند، چنین جذابیت غیررسمی نمی‌تواند تضمین کند که این فرهنگ عناصر فرهنگی را که جامعه معتقد است اعضایش برای ادامه حیات باید داشته باشند، به دست می‌آورد. بنابراین هر جامعه ای بر آموزش اعضای خود نظارت دارد.

بیژنی در خاتمه تاکید کرد: استفاده از بسترهای آموزش مجازی با از سرگیری آموزش حضوری نباید کاهش یابد و فراموش شود و باید نقش جدی در فرآیند آموزش تکمیلی داشته باشد.به آموزش حضوری.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا