اجتماعی

آمادگی خانه‌های هلال احمر برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

به گزارش شفاف حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزیوی در جلسه شوراهای سه گانه جمعیت هلال احمر خراسان رضوی که شامل شورای امر به معروف، نهی از منکر و فرهنگ بود، با تاکید بر اینکه فرهنگ روح جامعه است، خاطرنشان کرد: هلال احمر هدفی جز خدمت ندارد. خلق خدا.و این نعمت بزرگی است که خداوند به ما داده است و باید قدردان قدم گذاشتن در این راه مقدس باشیم که راه اسلام نیز هست.

نماینده سران عالی رتبه در جمعیت هلال احمر فعالیت های طالبان را مرکز دانست و خاطرنشان کرد: کانون طالبان قبلاً در جمعیت هلال احمر برنامه ریزی شده بود، اما رسمی نبود، بنابراین از جوانان هلال احمر می خواهیم. سازمان برای تقویت این مراکز.

وی افزود: مکتب مقدس اسلام به ما می آموزد که بهترین مردم از نظر اسلام کسانی هستند که به دیگران منتفع می شوند و هلال احمر مردمی خیرخواه و غیرسیاسی است تا آلام بشری را کاهش دهد و انسانیت و خلقت را آرام کند. صلح و صمیمیت و ارتقای سلامت و کرامت از خدمات انسانی است.

نماینده صلیب سرخ صلیب سرخ انقلاب اسلامی گفت: باید به انسانیت احترام گذاشته شود و ما در هلال احمر باید برای خدمت به مردم به ویژه مجروحان تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت مقابله با معضلات اجتماعی که گریبانگیر جوانان شده است، هشدار داد: نباید اجازه دهیم جوانان «ترک کنند». ما باید با آسیب مبارزه کنیم و هلال خانه برای این تغییر بزرگ آماده است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در آستانه سالگرد شهادت آیت الله مدرس گفت: مهمترین ویژگی مرحوم مدرس سادگی ایشان بود که در عین حال کمر رضا شاه دیکتاتور را می لرزاند و سیلی به او و او می زند. شاه شفا هنوز در تاریخ است.

وی همچنین با اشاره به ایمان، صفا و ساده زیستی امام راحل (ع) در حضور نمایندگان شوروی، راز وفاداری، جاودانگی و خدایی نامید.

به گزارش جمعیت هلال احمر، در بخشی از این دیدار که در محل دفتر آن مرحوم در مشهد برگزار شد، مجید معزی مشاور مقام معظم رهبری و مدیرکل نمایندگی ولی فقیه در محل دفتر آن مرحوم برگزار شد. و معاون فرهنگی و اجتماعی هلال احمر خراسان رضوی و حجت الاسلام و المسلمین اسدالله اسدی مسئول دفتر نمایندگی مدیران ارشد جامعه و حجت الاسلام غروی نماینده کانون دانشجویی استان دقایقی در خصوص مسائل فرهنگی سخنرانی کردند.

دکمه بازگشت به بالا