اجتماعی

آغاز به کار کارگروه «تدوین سازوکار اجرایی شغل منعطف بانوان»/لزوم نگاه عادلانه به اشتغال زنان

معاون زنان و خانواده درباره آغاز به کار کارگروه ایجاد ساز و کار منعطف برای زنان بیان کرد: یکی از رایج ترین چالش های فکری پیش روی معاونان زنان، تضاد کار در خانه و کار در بیرون و لزوم ایجاد توازن بین این دو مسئولیت است، بنابراین تشکیل این کارگروه در برنامه هفتم و در ستاد ملی زنان و خانواده به تصویب رسید.

به گزارش سلام آنلاین. کارگروه تدوین سازوکارهای منعطف کار زنان با مسئولیت معاونت امور زنان و خانواده، معاون وزیر کار و تعدادی دیگر از نهادها رسما آغاز به کار کرد. عضو دائمی باشید

این جلسه به منظور تصمیم گیری درباره تشکیل و ساختار کارگروه اجرای ماده 80 برنامه هفتم توسعه زیر نظر سرپرست خانواده و مردم با موضوع کار زنان، احترام به نقش زنان در خانواده. و نمایندگان نهادهای مختلف به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انسیه خزعلی در ادامه این نشست گفت: از جمله چالش‌ها و مشکلات فکری فراوانی که معاونت رئیس‌جمهور با آن روبه‌رو است، تعارض بین کار در خانه و بیرون و لزوم ایجاد تعادل بین مسئولیت‌ها است دو گفت: تشکیل این کارگروه در برنامه هفتم به تصویب دفتر ملی زنان و خانواده رسیده است و اعضای ثابت آن نمایندگانی از وزارت کار، سازمان اداره کار، معاونت امور زنان و خانواده، مجلس شورای اسلامی هستند. از مرکز تحقیقات و اعضای سایر موسسات دعوت به عمل می آید.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح های مناسب، کار زنان عادلانه دیده شود و گفت: بسیاری از مواردی که زنان با آن مواجه هستند نادیده گرفته می شود، مردانه کار و عمل می کنند و به عنوان یک مرد ارزیابی می شود . نیازها با توجه به نیازهای خانواده باید برنامه ریزی مناسب با الگوی سوم برای زنان داشته باشیم و آن را به عنوان الگوی مناسب به دنیا معرفی کنیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، بررسی وضعیت زنان و انعطاف پذیری کارهای در حال انجام در دنیا، اصلاح نظام مند مسائل موجود در مسائل زنان. آمار موارد مشاهده شده از نظر جنسیت در قانون و حمایت های مورد نیاز در بخش دولتی یا غیردولتی به ویژه برای زنان در سنین باروری 40 تا 20 سال به جز مرخصی زایمان، بیمه در مشاغل خانگی. استخدام بخش دولتی و خصوصی، بازنشستگی، شناسایی مسکن یکی از این مشاغل است که این تیم حقوق خواهد گرفت.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا