اجتماعی

آخرین وضعیت پزشکان بازداشتی حوادث اخیر / برخورد با جامعه پزشکی کریمانه باشد

رئیس کل نظام پزشکی کشور ضمن تشریح آخرین وضعیت پزشکان بازداشتی در حادثه چهارشنبه گذشته و پیگیری‌ها، گفت: انتظار داریم برخورد جامعه معتبر پزشکی در خدمت مردم کاملاً سخاوتمندانه باشد.

دکتر محمد رئیس زاده در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در خصوص آخرین پیگیری ها برای آزادی بازداشت شدگان در جامعه پزشکی در اغتشاشات اخیر گفت: تمامی پیگیری های لازم در تمامی سطوح و نهادها کاملا ضروری است که توسط سازمان نظام پزشکی انجام می شود. در همین راستا به اتفاق اعضای شورای عالی و جمعی از اعضای مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با امیر دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در همان روز با سردار میراحمدی دبیر شورای امنیت ملی و معاون امنیتی کشور و وزیر کشور داریم. همچنین با صالحی دادستان تهران تماس گرفتیم و من بارها با دوستان خود در ناجا ملاقات و تماس گرفتیم و تمام تلاش خود را کردیم تا اعضای دستگیر شده جامعه پزشکی در اسرع وقت آزاد شوند.

پیگیری برای آزادی اعضای بازداشت شده جامعه پزشکی

وی افزود: الحمدالله یکی از دوستان ناجا همکاری خوبی داشت، بنابراین همه افراد جامعه پزشکی که چهارشنبه گذشته دستگیر شده بودند آزاد شدند، به جز یک نفر که تحت نظر هستیم و پرونده آنها چند است. مشکلی که من دارم پیگیری میکنم سردار میراحمدی همچنین وعده داد که تعداد کمی از دستگیرشدگان در اسرع وقت آزاد خواهند شد و قول داد که تحت نظر قرار گیرند. بنابراین ما نظاره گر هستیم که این اقدامات مورد رضای خداست و در اسرع وقت اجرایی خواهد شد.بله.

رئیس زاده گفت: خدمات ارائه شده توسط اعضای جامعه پزشکی مهم است و انتظار داریم این افراد هر چه زودتر به مسیر ارائه خدمات به مردم بازگردند. .

مدیرعامل سازمان نظام پزشکی همچنین در پاسخ به سلام آنلاین درباره آسیب احتمالی به مطب یا مرکز درمانی در ناآرامی های اخیر گفت: آمار و گزارشی از خسارت نداریم، مطب ها و مراکز درمانی و وزارتخانه. بهداشت باید در این مورد مشاوره دهد.

هنوز “تایید” ورود نیروهای امنیتی به بیمارستان اعلام نشده است.

رئیس زاده همچنین با اشاره به اظهارات متعددی مبنی بر ورود نیروهای انتظامی و امنیتی به مراکز درمانی و بیمارستانی گفت: پیگیر دغدغه های اعضای جامعه پزشکی در موضوعات مختلف بوده ام. در دیدار با میراحمدی این موارد را مطرح کردم تا با دقت پیگیری شود. البته انصافا اگر موردی در این زمینه تایید شود قطعا حل می شود. البته موارد و گزارش هایی به ما رسیده است اما پیگیری ها همچنان ادامه دارد و در حال پیگیری هستیم. ما هنوز در این زمینه تایید نکرده ایم که به این شواهد رسیده ایم یا مقامات مسئول این موضوع را به ما اطلاع داده اند.

با جامعه پزشکی مهربان باشید

وی تاکید کرد: در نهایت انتظار ما این است که برخورد جامعه بزرگ پزشکی که در موج کرونا و هم اکنون در موج آنفولانزا به مردم خدمات رسانی می کنند و به مردم خدمات ارائه می دهند، کاملا سخاوتمندانه باشد. همانطور که همه رهبران و مقامات ارشد کشور می خواهند. رهبران ارشد همیشه با جامعه پزشکی با احترام رفتار می کنند و ما از همه موسسات انتظار داریم که نهایت ادب و وقار را برای برخورد با این دسته از خدمات به کار ببرند.

از طرف جامعه پزشکی می خواهم بگویم که از طرف جامعه پزشکی می خواهم بگویم که همه اعضای جامعه پزشکی پذیرای ایرادات، نظرات و انتقاداتی هستند که به حقوق آنها احترام می گذارد و حق، سالم و سلامت است. یک راه مطمئن برای بیان اعتراضات آنها باید ارائه شود. در عین حال تک تک اعضای جامعه پزشکی با ناامنی و بر هم زدن و مخدوش شدن امنیت کشور مبارزه می کنند. چرا که جامعه پزشکی خود پیام آور امنیت و سلامت جامعه است و به هیچ وجه نمی توانند از ناامنی و ناآرامی در کشور حمایت کنند و واقعا مخالف ایجاد ناامنی و اغتشاش هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا