فرهنگ و هنر

آخرین وضعیت مبارزه با قاچاق کتاب

یاسر احمدوند که به تشریح وضعیت مبارزه با قاچاق کتاب می پردازد، در عین حال از تخفیف 50 درصدی برخی کتاب ها می گوید: این لزوماً به موضوع قاچاق و تکثیر غیرقانونی مربوط نمی شود، در مورد کتاب، اما ما مشکل داریم. در این منطقه. از قیمت کتاب

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در غرفه سلام آنلاین در نمایشگاه رسانه ایران گفت: به نظر می‌رسد موضوع مبارزه با قاچاق کتاب در سال‌های اخیر کم‌رنگ‌تر شده است. ما در حال برگزاری بازار کتاب هستیم. بخشی از مشکل کنترل تکثیر غیرقانونی آثار دارای مجوز و بخشی نیز فروش غیرقانونی آثار بدون مجوز است.

وی افزود: در واقع در بازار کتاب با دو پدیده مواجه هستیم. برخی از آثار مجاز توسط افراد سودجو تکثیر و به فروش می رسد و صاحبان حق چاپ، ناشران و پدیدآورندگان از این بازار بی بهره هستند. در این زمینه انتظار می رود که ناشران رد صلاحیت شده و همچنین اصناف به دلیل تضییع حقوق فعال باشند و صاحبان کپی رایت ناگزیر به نظارت بر اعتراضات و مراجعاتی باشند که در این زمینه کم است. در عمل و ناشران این موضوع را پیگیری نمی کنند.

احمدوند سپس اظهار کرد: از سوی دیگر آثار غیرمجاز نیز وجود دارد و این کتاب ها گاهی در بین خریداران و گاهی در شبکه های اجتماعی به فروش می رسد. این موضوع هم یکی از دغدغه های ماست. ستاد ساماندهی بازار کتاب تشکیل شد، جلسات آن و حضور دستگاه های مختلف برگزار شد. در زمینه کنترل فضای مجازی و اندازه شبکه، نظارت دائمی در حال انجام است. تیم ما به عنوان ناظران فعال همچنان به نظارت و گزارش در مورد اندازه سایت ادامه می دهد، شاید بیش از 15 سایت را به معاونت دادستانی گزارش داده باشیم.

وی افزود: به این سایت ها اطلاع داده شده است که برای راهنمایی، تایید و رفع مشکلات خود به وزارتخانه مراجعه کنند تا بتوانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد توصیه می کند: در دنیای واقعی موانعی برای مقابله داریم که مدیریت پایدار فضا را برای ما غیرممکن می کند. در یک شیفت می توانید بروید و آنها را جمع آوری کنید، اما روز بعد و روز بعد دوباره گسترش می یابند بنابراین ما به کار بیشتری نیاز داریم. این طرح با همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و نهادهای انتظامی و امنیتی تدوین شد تا مکان‌های دیگری برای تجار در نظر گرفته شود و با کمک انجمن صنفی ثبت و بازرسی و قانونی انجام شود.

او گفت: «در این مورد، ما شاهد تخفیف 50 درصدی در فروش کتاب در سطح شهر نخواهیم بود.» شاید همچنان وجود داشته باشد زیرا این موضوع لزوماً شامل قاچاق و تکثیر غیرقانونی نیست. ما اختلالی در قیمت کتاب داریم که باعث می‌شود برخی از قیمت‌های کتاب بالا برود و با تخفیف‌های بالایی عرضه می‌شود. ممکن است در رده های دیگر و سایر کالاها اتفاق بیفتد که باید در این زمینه اطلاع رسانی و آموزش مردم در مورد کالای مورد خرید اتفاق بیفتد و تخفیف ها به تنهایی نباید انگیزه ای برای خرید باشند. نیازمند اطلاع رسانی و افزایش سواد محصولات فرهنگی هستیم.

معاون راهنمای فرهنگی درباره کاغذ و تلاش معاون رئیس جمهور برای دسترسی ناشران به کاغذ ارزان قیمت، گفت: یکی از کارهایی که انجام می دهیم این است که به طور منظم بر واردات کاغذ نظارت کنیم تا بازار راکد نباشد. او گفت. خالی. کاغذی که تعیین کننده عرضه و افزایش قیمت فعلی در بازار باشد با توجه به نرخ ارز منطقی است. گران است اما با این نرخ ارز باید همان قیمت اتفاق بیفتد. بنابراین بخشی از کار ما این است و بخشی از آن کمک به تولید داخلی در سال آینده برای افزایش تولید داخلی است و با این اقدام قیمت کالاهای خارجی کنترل می شود و کاغذ با حق بیمه تهیه می شود.مناسب.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا