عمومیتازه های کسب و کار

چطور می توانیم موقعیت مکانی وسایل نقلیه را پیدا کنیم؟

دانستن موقعیت مکانی ردیاب خودرو یکی از موارد مهمی است که برای رانندگان خودرو بسیار حائز اهمیت است. این که وقتی خودرو خود را در موقعیتی پارک می‌کنند بتوانند در هر زمان تشخیص دادند نسبت بررسی موقعیت مکانی آن اقدام کنند.

یکی از بهترین روش‌ها برای پیدا کردن موقعیت مکانی انواع وسیله نقلیه استفاده از ردیاب است و ما در این مقاله قصد داریم ردیاب را مورد بررسی قرار دهیم.

ردیاب چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم ما می‌توانیم ردیاب‌ها را به عنوان دستگاه‌هایی تعریف کنیم که می‌توانند موقعیت مکانی وسایل نقلیه ، اشخاص، حیوانات و … را با استفاده از گیرنده‌های ماهواره و GPS شناسایی کنند.

دستگاه های GPS سخت افزار‌های مفیدی هستند که اکثر مردم هر روز از آنها استفاده می کنند. این ابزار به افراد کمک می کند تا خودشان یا ماشین را به جایی که می خواهند برسانند.

ردیاب چیزی شبیه سیگنال یا اطلاعات مکان یابی را بر روی گوشی شما دریافت می کند که می تواند موقعیت فعلی شما را روی نقشه نشان دهد.

یکی از مهم ترین کاربردهای ردیاب، ناوبری است که با استفاده از آن می توان آدرس خودرو و موقعیت آن را به راحتی پیدا کرد.

این فناوری این امکان را به شما می‌دهد که تمام مشکلاتی را که مردم و محیط آنها، جوامع یا اتومبیل های آنها دارند حل کند.

ردیاب‌ها در واقع در عملکرد اصلی شان همین موقعیت یابی را انجام می‌دهند و در عملکردهای بعدی امکانات کاربردی دیگری را نیز در اختیار مخطبان خود قرار می‌دهند.

همانطور که متوجه شدید ردیاب یک دستگاه امنیتی است که موقعیت سوژه مد نظر را گزارش می دهد.

شاید با شنیدن نام ردیاب خودرو به یاد رهیاب خودرو نیز بیفتید، اما باید بدانید که این دو دستگاه نسبت به یکدیگر کاربردهای مختلفی دارند و ما می توانیم با توجه به نیاز خود از هر کدام از آنها استفاده کنیم.

به همین دلیل بهتر است قبل از انتخاب دستگاه نیازهای خود را به دقت بشناسید.

چرا ردیاب بخریم؟

اگر پارکینگ مطمئن و ایمنی برای ماشین شما وجود ندارد. کسانی که همیشه نگران موقعیت مکانی وسیله نقلیه خود هستند، اگر رهبری ناوگان را بر عهده دارید، اگر کارفرمایی هستید که چندین خودرو در یک سازمان دارید، اگر ماشین خود را به دیگران قرض می دهید، اگر به سرعت خود اهمیت نمی دهید، یا حتی اگر همیشه ماشین خود را زیر تابلوی جرثقیل پارک می‌کنید! اگر با هر یک از مشکلات بالا دست و پنجه نرم می کنید، خرید ردیاب برای خودرو یا وسایل نقلیه بهترین راه کار برای شما خواهد بود.

ویژگی های ردیاب خودرو

یک ردیاب خودرو می تواند اطلاعات مختلفی را در مورد خودرو در اختیار کاربر قرار دهد. با اتصال به ردیاب خودرو با استفاده از اپلیکیشن موبایل و یا از طریق پیامک، کاربر می تواند دستورات مختلفی را به ردیاب ارسال کند و گزارش هایی مانند میزان سوخت، مسافت پیموده شده، هشدار سرعت غیرقانونی و نقاط توقف را از دستگاه دریافت کند.

علاوه بر این، ردیاب خودرو می تواند یک سیستم امنیتی قدرتمند خودرو باشد و با جلوگیری از حرکت خودرو یا گوش دادن به صدای کابین از سرقت خودرو جلوگیری کند. علاوه بر این، ردیاب خودرو این امکان را فراهم می کند که از جهت خودروی سرقتی مطلع شده و حتی در صورت حرکت خودرو به نقطه کور، به محض برقراری ارتباط با اینترنت، اطلاعات ذخیره شده را برای کاربر ارسال می کند.

بهترین ردیاب ها چه ویژگی هایی دارند؟

هر سخت افزار ردیابی مزایا و معایب متفاوتی دارد، اما آنچه می‌خواهید ردیابی کنید به نوع ردیابی شما بستگی دارد یعنی نیاز شما در زمان خرید بسیار حائز اهمیت است.

همانطور که در مقاله گفته شد ردیاب‌‌ها در ویژگی پایه با یکدیگر مشابه هستند و مهمترین ویژگی یک ردیاب توانایی آن در تعیین مکان است، زیرا بسیاری از دستگاه های GPS همانطور که از نام آنها در ویژگی پایه خود به درستی عمل نمی‌کنند و در زمان خرید به این موضوع باید دقت کنید. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که جی پی اس باید داشته باشد اندازه آن است. ابعاد ردیاب های سیمی این است که نباید آنقدر بزرگ باشند که برجسته شوند، زیرا اکثر ردیاب هایی که استفاده می کنیم باید نا محسوس باشند. یکی دیگر از مزایای دستگاه‌های ردیابی جدید در بازار، عملکرد نظارت از راه دور است.

این ویژگی جدید اضافه شده به اکثر شنوندگان امکان می دهد صدا را در خودرو مانیتور کنند و گزارش دهند.

ببینید در اطراف در اطراف ردیاب چه خبر است. شکست بسیاری از ردیاب ها زمان بندی شارژر دستگاه است. هنگام خرید ردیاب حتما به زمان ارسال دستگاه جی پی اسی که می خرید توجه کنید. از آنجایی که بسیاری از خریداران در صورت عدم استفاده طولانی مدت با یک بار شارژ دستگاه حرکت می کنند، این کار را بسیار دشوار می کند. برخی از ردیابها علاوه بر استفاده از GPS از LBS نیز برای ردیابی استفاده می‌کنند که در صورت نداشتن آنتن GPS، مکان‌ها را از طریق LBS تعیین می‌کند.

LBS ردیابی را از طریق آنتن های مخابراتی انجام می دهد و همیشه خطای 50 تا 500 متری دارد و قادر به موقعیت یابی دقیق نیست اما بسیار کاربردی است در صورت عدم وجود ماهواره های GPS. بنابراین هنگام خرید ردیاب برای بررسی موقعیت مکانی وسایل نقلیه باید به این نکته توجه کنید که دستگاه فقط از طریق LBS می تواند موقعیت یابی را انجام دهد، این یکی از ویژ‌گی‌های بهترین ردیاب خودرو است. این یک دستگاه GPS نیست و باید باشد. یکی از ویژگی هایی که برخی از ردیاب ها دارند قابلیت زمان است. همانطور که قبلا ذکر شد، ویژگی zone با مشخص کردن یک منطقه در نقشه کار می کند و به محض خروج دستگاه از منطقه، به دستگاه اطلاع داده می شود که از منطقه مشخص شده خارج شده است.

دکمه بازگشت به بالا