چرا لباسشویی وسط کار می ایستد

توقف ناگهانی لباسشویی هنگام شستشو؛ اگر در حین کار لباسشویی متوقف شود ولی چراغ پاور و یا نمایشگر روشن باشد اما ماشین لباسشویی ثابت بماند و هیچگونه عملیات شستشو را انجام ندهد، چند دلیل می‌تواند داشته باشد که ما در این مطلب این چند مشکل را برای شما توضیح می‌دهیم. ما توصیه می کنیم که سعی نکنید خودتان ماشین لباسشویی را تعمیر کنید. مگر اینکه با تعمیر لباسشویی آشنا باشید. ولی ما علت خرابی ماشین لباسشویی که روشن است ولی اواسط کار شستشو متوقف شده و بدون حرکت مانده را در اینجا برای شما توضیح می‌دهیم.

دلایل متوقف شدن عملکرد ماشین لباسشویی در اواسط چرخه چیست؟

  1. برق دستگاه تامین نمی شود

این مسئله ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما ابتدا بررسی کنید که مشکلی در تامین برق وجود ندارد. مطمئن شوید که دستگاه شما به درستی به پریز برق متصل شده است. زیرا ممکن است برق به دلایلی قطع شده باشد بنابراین جعبه ‌فیوز را بررسی کنید تا ببینید آیا قطع کننده مداری و فیوز قطع شده است یا خیر؟ در نهایت مشکل ممکن است به دلیل پوسیدگی یا پاره شدن کابل های برق باشد که نیاز به تعویض دارند.

  1. مشکل تامین آب وجود دارد

اگر منبع تأمین آب به درستی کار نکند عملکرد ماشین لباسشویی در اواسط چرخه شستشو متوقف می‌شود . این مشکل می‌تواند از شیلنگ منبع یا شیر تغذیه نصب شده در لوله کشی باشد. گاهی اوقات جریان ضعیف آب از طریق شیلنگ می تواند به سادگی به دلیل باز نشدن کافی شیر تغذیه باشد.در موارد دیگر جریان خیلی ضعیف می تواند به دلیل انسداد مانند مسدود شدن فیلتر ، پیچ ‌خوردگی یا سوراخ شدن شیلنگ نیز ایجاد شود.

  1. تنظیمات اشتباه انتخاب شده باشد

انتخاب تنظیمات اشتباه در ماشین لباسشویی می تواند منجر به توقف آن در اواسط چرخه شود. برخی از دستگاه‌ها در واقع دارای دکمه حالت ” قابلیت شستشو” هستند. هنگامی که این دکمه روشن یا فعال می شود دستگاه به سادگی طبق دستور عمل می کند و هنگامی که دیگ دستگاه پر شد یعنی قبل از پایان چرخه شستشو، متوقف می شود. برای حل این مشکل باید این دکمه را خاموش یا غیرفعال کنید.

  1. فیلتر تخلیه توسط یک جسم خارجی مسدود شده است

فیلتر تخلیه از تماس اجسام خارجی (دکمه، سنجاق، دستمال و غیره) با پمپ تخلیه جلوگیری می کند . اگر فیلتر مسدود شده باشد ممکن است هنگام شستشو دستگاه در اواسط چرخه متوقف شود. وضعیت فیلتر خود را که در پشت یک شیر کوچک در پایین ماشین لباسشویی قرار دارد بررسی نموده و آن را تمیز کنید و در صورت مشاهده آسیب در آن، فیلتر را تعویض کنید.

علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی می‌تواند به دلایل زیر رخ دهد:

  • خراب شدن دوشاخه برق ماشین لباسشویی
  • سوختن خازن پارازیت گیر ماشین لباسشویی
  • معیوب شدن قفل و زبانه درب لباسشویی
  • خراب شدن میکروسوئیچ درب لباسشویی
  • خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی
  • خراب شدن پمپ تخلبه ماشین لباسشویی
  • معیوب شدن برد الکترونیکی ماشین لباسشویی
  • بار نامتعادل لباسشویی علت توقف ناگهانی لباسشویی

چرا لباسشویی وسط کار متوقف شده؟

۱- خراب شدن دوشاخه برق

دوشاخه برق و کابل ورودی برق ماشین لباسشویی با دقت بررسی کنید اگر اثری از سوختگی و سیاه شدن در دوشاخه یا سیم دید آن را تعویض کنید.

۲ – سوختن خازن پارازیت گیر

خازن پارازیت گیر داخل لباسشویی نصب شده سیم ورودی برق لباسشویی ابتدا به خازن پارازیت گیر وصل می شود تا اگر نوسان و شوک الکتریکی پیش آید تا حدود زیادی این نوسان را در خود ذخیره کند اگر آثار سوختگی یا باد کردن در خازن دیدید آن را با مدل مشابه خود تعویض کنید.

۳- زبانه درب لباسشویی:

اگر زبانه درب خراب یا سایدگی داشته باشد ممکن است با فشار شستشو حین کار از میکروسوئیچ درب فاصله بگیرد و ماشین لباسشویی هنگام کار متوقف شود زبانه درب را بررسی کنید.

۴- میکروسوئیچ درب:

میکروسوئیچ درب یا همان قفل الکتریکی محافظ درب، به دلیل آمپر بالای جریان و یا پایان عمر مفید آن احتمال خرابی و قطعی مدار وجود دارد میکروسوئیچ طوری در مدار لباسشویی طراحی شده که اگر خراب شود و درست عمل نکند لباسشویی شروع بکار نمی‌کند و یا با خرابی آن وسط کار لباسشویی کاملا متوقف می‌شود.

۵- شیر برقی:

شیربرقی مسئولیت ورود آب به مخزن لباسشویی را دارد به اینصورت که هر وقت برد یا تایمر لباسشویی به آن دستور دهد شروع به آب گیری می‌کند و هر وقت هیدرواستات فرمان دهد که به اندازه کافی آب وارد شده آبگیری متوقف می‌شود حال اگر شیر برقی به هر دلیلی خراب شود، ماشین لباسشویی حین کار متوقف می‌شود.

۶- پمپ تخلیه:

پمپ تخلیه وظیفه تخلیه آب در حین شستشو را دارد اگر پمپ تخلیه توسط یک جسم خارجی مانند سکه، دکمه و سنجاق و یا … مسدود شود یا خود پمپ خراب شود لباسشویی در حین کار متوقف می‌شود. پمپ تخلیه و فیلتر آن را کاملا چک کنید.

۷- خرابی برد یا تایمر:

برد یا تایمر لباسشویی بعضی از مدل‌ها با تایمر کار می‌کنند بعضی از مدل‌ها دیجیتال هستند و با برد الکترونیکی کار می‌کنند، بستگی به مدل و کلاس ماشین لباسشویی دارد این قطعات فرماندهی اصلی لباسشویی را به عهده دارند، اگر برد یا تایمر به هر دلیل خراب شود ماشین لباسشویی کاملا متوقف می‌شود. تست برد یا تایمر فقط توسط تکنسین‌های ماهر انجام می‌شوند.

۸- بار نامتعال درون لباسشویی

در ماشین لباسشویی های نسل جدید سنسور ی نصب شده که اگر لباس ها به صورت نا متعادل و یا پیچیده در هم داخل مخزن لباسشویی قرار دهید و در حین شستشو لباسشویی این ناتعادلی را تشخیص دهد لباسشویی حین شسشو ارور می دهد و متوقف می شود در این صورت باید لباسشویی را خاموش و لباس ها را از هم جدا کنید و دوباره لباسشویی را روشن کنید.

استفاده از خدمات ما

اگر به هر دلیل لباسشویی شما وسط کار متوقف شده می‌توانید با ما در تماس بگیرید، تا یکی از تکنسین های متخصص ما برای رفع ایراد مراجعه کند و در کمترین زمان و قیمت مناسب مشکل لباسشویی توقف ناگهانی لباسشویی را برطرف کند. توجه داشته باشد که رفع بسیاری از این مشکلات نیاز به متخصص حرفه‌ای دارد، از این رو ما با داشتن متخصصان حرفه‌ای تعمیر لباسشویی ال جی در اصفهان را برای شما به طور تخصصی و با ضمانت انجام می‌دهیم.

دکمه بازگشت به بالا