تازه های کسب و کارعمومی

نکات مهم روز کنکور

داوطلبانی که در کنکور ثبت نام کرده اند برای قبولی در آزمون و کسب نمره قابل قبول باید علاوه بر مطالعه و برنامه ریزی متن به قوانین کنکور نیز توجه داشته باشند. از جمله نکاتی که قبل از آزمون سراسری باید رعایت شود می توان به مدیریت زمان، تکنیک امتحان و آماده سازی تجهیزات لازم اشاره کرد. برای یادگیری ریاضی دهم تجربی ما به شما آموزش ریاضی دهم تجربی لوتوس را پیشنهاد میدهیم.

سالانه درخواست شرکت در آزمون سراسری از طریق سایت سازمان سانسه انجام می شود و داوطلبان علاقه مند به شرکت در اردوها و آزمون های سراسری و آزاد دانشگاه، فرم درخواست را تکمیل می کنند. با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور سراسری، داوطلبان می توانند با استفاده از روش های صحیح و رعایت قوانین کنکور و کسب نتایج دلخواه برای این مسابقه بزرگ به رقابت بپردازند.

از جمله مشکلاتی که داوطلبان کنکور سراسری در روزهای پایانی مانده به کنکور با آن مواجه هستند، می توان به استرس زیاد، ناتوانی در مدیریت زمان قبل از شروع امتحانات، عدم اطمینان به توانایی فردی اشاره کرد. اغلب با داوطلبانی مواجه می شویم که آمادگی کامل برای شرکت در آزمون را دارند، اما قادر به پاسخگویی به تمام سوالات و کسب نمرات قبولی در رشته مورد علاقه خود نیستند. با توجه به اهمیت این مبحث، در این مقاله به طور مفصل به نکاتی پرداخته شده است که قبل از آزمون سراسری باید در نظر گرفته شوند.

نکات مهم روز قبل از کنکور سراسری

تسلط بر روزها و ساعات پایانی کنکور سراسری یکی از مهمترین و تعیین کننده ترین عوامل موفقیت در کنکور است و ارتباط مستقیمی با عملکرد داوطلبان در آزمون دارد زیرا به داوطلبان اجازه می دهد تا از توانایی های خود به بهترین نحو استفاده کنند. از توانایی های آنها همچنین در روزهای قبل از آزمون با نکات لازم برای تسلط آشنا شدیم.

روز قبل از امتحان درس خواندن به خاطر درس خواندن ممنوع است

اگر نیاز به مطالعه منابع کنکور سراسری دارید، فقط به نکات و خلاصه های مهم پایبند باشید. به هیچ وجه سراغ مطالبی که از نظر شما احمقانه یا پیچیده است نروید. چرا که مطالعه فشرده روز آخر هیچ نتیجه ای نخواهد داشت، مگر اینکه ذهن شما را به هم بزند.

مکان دوم را مشخص کنید

توصیه می شود داوطلبان یک روز قبل از آزمون حوزه امتحانی را بررسی کنند تا در روز آزمون با آرامش کامل در جلسه آزمون حضور یابند. توجه داشته باشید که اطلاعیه قبولی کنکور سراسری حاوی اطلاعات متقاضی از قبیل آدرس محل برگزاری آزمون و شماره آزمون می باشد.

شام سبک بخورید و خوب بخوابید

شب قبل از امتحان یک شام سبک بخورید تا خواب بهتری داشته باشید و در وعده های غذایی روزانه خود از غذاهای حاوی کربوهیدرات های پیچیده مانند نان، برنج و سیب زمینی استفاده کنید. سرعت و دقت در کنکور مهم است، بنابراین خواب کافی و تغذیه مناسب از اهمیت ویژه ای برای داوطلبان برخوردار خواهد بود. به همین دلیل از انجام کارهایی مانند تمرین و مطالعه در بقیه ساعات شب قبل از کنکور که باعث استرس و خستگی سیستم ایمنی شما می شود، خودداری کنید.

نوشیدنی های خنک بنوشید

نوشیدن یک لیوان شیر کم چرب، دوغ یا مقداری ماست می تواند استرس را در داوطلبان کاهش دهد. البته اگر دستگاه گوارش شما به شیر حساسیت دارد، از شیر خودداری کنید. چای سبز، بادرنجبویه، اسطوخودوس، سنبل و گل گاوزبان نیز می توانند به آرامش و خواب بهتر کمک کنند.

او قرص خواب نمی خورد

شب قبل از آزمایش از قرص خواب آور استفاده نکنید و سعی کنید دردهای احتمالی مانند سردرد را با چای گیاهی تسکین دهید.

تجهیزات لازم را آماده کنید.

مدادهای نرم مشکی، پاک کن، مداد تراش، کارت پذیرش، سنجاق، کارت ملی، ساعت مچی، دستمال کاغذی یا پارچه ای، بطری آب مهر و موم شده کوچک، چیزهای شیرین مانند شکلات را در روز یا شب قبل از امتحان آماده کنید. و آن را تا صبح نگذارید.

کارت ورود به جلسه کنکور یکی از مجوزهای لازم برای حضور در آزمون می باشد و داوطلبان باید چند روز قبل از برگزاری آزمون این کارت ورود به جلسه را از سایت سازمان دریافت کنند. برای دریافت راهنمای ویدیویی برای دریافت نقشه، مقاله زیر را بخوانید.

اطلاعات مهم در روز کنکور سراسری

علاقه مندان به شرکت در کنکور سراسری و منتخب دانشگاه آزاد در آزمون تلفیقی سازمان سنسه جهت آمادگی در این دوره از آزمون شرکت خواهند کرد. تمامی داوطلبان باید قوانین کنکور در این قسمت را رعایت کنند تا نتایج آزمون مورد نیاز را کسب کنند.

داوطلبان پس از حضور در جلسه آزمون نام، مشخصات، شماره صندلی خود را به همراه کارت ورود به جلسه در پاسخنامه قید نمایند. وضعیت صندلی تضمین می کند که سالم باشد و در جای مناسب بنشیند. اگر صندلی کاندیدا در موقعیتی قرار می گیرد که باعث استرس و ناراحتی داوطلب می شود، بهتر است به متصدیان اطلاع داده شود تا در صورت امکان صندلی خود را تعویض کنند. یکی از سوالاتی که در ذهن داوطلبان وجود دارد این است که چه چیزی را در جلسه امتحان بیاورند. در زیر موارد ضروری و مورد نیازی که باید برای این آزمون به همراه داشته باشید آورده شده است.

بهتر است در روز امتحان مقداری آب و مواد مغذی مانند خرما، فندق، بادام همراه داشته باشید.

مهمترین نکته برای پاسخگویی به سوالات تعیین زمان و زمان پاسخگویی هر درس کنکور است. یکی از تفاوت های بارز کنکور و تشریحی مدارس، زمان محدود برای پاسخگویی به سوالات است، بنابراین داوطلبان باید به زمان پاسخگویی به سوالات اعلام شده در دفترچه های آزمون برای هر موضوع توجه کنند.

هر ساله تعداد زیادی دانش آموز با معدل 20 در کنکور حاضر می شوند اما تعداد کمی از آنها رتبه های تک رقمی، دو رقمی و سه رقمی در کنکور کسب می کنند و تنها همین تعداد محدود قادر به کسب رتبه های تک رقمی، دو رقمی و سه رقمی در کنکور هستند. برای پاسخگویی به سوالات در کوتاه مدت پس مدیریت زمان و نحوه پاسخگویی به سوالات در کنکور بسیار مهم است و به داوطلب این امکان را می دهد که در زمان کمتری به سوالات پاسخ صحیح دهد. به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب در انتشار نتایج کنکور سراسری، به داوطلبان کنکور سراسری توصیه می کنیم از تکنیک ضرب-ضرب برای مدیریت زمان پاسخگویی به سوالات آزمون که در زیر نحوه استفاده از این روش آورده شده است استفاده کنند.

دکمه بازگشت به بالا