تازه های کسب و کارعمومی

قیمت ویلا پیش ساخته

نزدیک به دو دهه است که خانه ها و ویلاهای پیش ساخته در سراسر جهان از جمله ایران طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است و این به دلیل مزایا و ویژگی های این نوع ساختمان ها است. اما از آنجایی که این نوع ساختمان ها تنوع زیادی دارند و مدام در حال توسعه و تغییر هستند، هنوز سوالات زیادی برای کسانی که قصد خرید و ساخت آن ها را دارند وجود دارد. سوالاتی مانند قیمت ویلای پیش ساخته، مزیت های آن، نوع مصالح استفاده شده، انواع آنها و یا مدت ساخت خانه های پیش ساخته. از این رو در این مقاله سعی شده است تمامی جوانب این نوع ساختمان ها مورد بررسی قرار گیرد و به تمامی این سوالات پاسخ داده شود، ضمن اینکه گروه صنعتی آذین کانکس با بیش از بیست سال فعالیت در این زمینه، دانش خود را در مورد ساخت و ساز این ساختمان ها به اشتراک گذاشته است. در این مقاله یک لحن وجود دارد. اگر تجربه بازسازی ویلا و یا خرید ویلای پیش ساخته را دارید در قسمت نظرات این مقاله با ما در میان بگذارید.

ویلای پیش ساخته چیست؟

ویلاهای پیش ساخته یا خانه های پانلی در واقع خانه هایی هستند که از مصالح پیش ساخته و سبک ساخته می شوند که عمدتاً در شهرها و باغ ها و کمتر در مناطق شهری مورد استفاده قرار می گیرند.

آیا ویلای تمام شده آماده واگذاری یکباره به مالک است؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که در مورد خانه های پیش ساخته از ما می پرسند این است که آیا این خانه ها را در کارخانه می سازیم و آنها را به ملک خود منتقل می کنیم یا خیر. در واقع گفتن این که خانه تولیدی است به این معنی نیست که پلان از قبل مونتاژ شده است، اگرچه واحدها کمتر از 35 متر مربع هستند اما در صورت خوب بودن امکان انتقال آنها به یک واحد وجود دارد، اما تعداد زیادی از آنها که در آن قسمت های بزرگی دارند یا به طور جزئی به ملک متصل شده اند یا تماماً از زمین و زمین ساخته شده اند. واژه پیش ساخته به معنای استفاده از مصالح پیش ساخته مانند دیوار و سقف است که ضمن سبک سازی ساختمان که باعث کاهش مقاومت آن در برابر زلزله می شود، سرعت ساخت و ساز را تا 10 برابر بیشتر از روش های سنتی افزایش می دهد. همچنین از آنجایی که در این نوع ساختمان ها از خشت استفاده نمی شود، می تواند بدون وقفه در شرایط آب و هوایی همیشه به ساخت خود ادامه دهد.

مزایای ویلاهای دائمی

طراحی ویلا آماده به سبک پیش ساخته مزایایی دارد که بسیاری از افراد را به سمت استفاده از این نوع سازه به جای سازه های آجری سنتی سوق می دهد که مهمترین این مزایا عبارتند از:

1. سرعت اجرا 10-12 برابر سریعتر از سازه های سنتی است

2. ایمنی و مقاومت کامل در برابر زلزله

3. امکان حرکت با حداقل تخریب

4. بدون نیاز به فونداسیون.

5. حداقل تلفات برق

6. قابل اجرا در هر زمان بدون توجه به شرایط آب و هوایی.

7. سازگار با تمام شرایط آب و هوایی

انواع ویلاهای پیش مالکیت

سال‌هاست که خانه‌های پیش ساخته در سراسر دنیا طراحی، اجرا و مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما از نظر روش‌های اجرا و نوع مصالح، ساختار آن‌ها متفاوت است که عمدتاً به چهار دسته زیر تقسیم می‌شوند:

1. دال بتنی را آماده کنید

2. ویلای چوبی پیش ساخته

3. LSF پیش ساخته و دختر

4. خانه پانل پیش ساخته (گزینه برتر برای اقلیم ایران)

از بین دسته بندی های فوق، گروه صنعتی آذین کانکس با ارائه توضیحات تخصصی برای این نوع سازه در زیر، تنها نوع پنل را که مناسب ترین گزینه برای شرایط آب و هوایی ایران است، طراحی و اجرا می کند.

ویلاهای پیش ساخته پانل دار

در بین گزینه ها و انواع ویلاهای پیش ساخته، تنها نوع تولیدی گروه صنعتی آذین کانکس، نوع پانلی است که نسبت به سایر انواع این سازه ها دارای مزایا و معایب کمتری است. در توصیف این نوع سازه ها می توان گفت که سازه اصلی از پروفیل های آهنی مقاوم ساخته شده و پارتیشن های دیوار و سقف و همچنین پارتیشن های داخلی سازه از ساندویچ پانل (پانل هایی با عایق پلی اورتان تزریقی بر روی دیوارها). پس از اتمام مرحله پخت، مراحل باقی مانده کاملاً شبیه به تزئین خانه است. به عنوان مثال پس از نصب سس کچاپ، لوله کشی، لوله کشی، در و پنجره، دیوارهای داخلی رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری شده و ساختمان آماده بهره برداری است.

کارسون ویلای پیش ساخته؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا گروه Santi Asin Connex فقط نوع پانل را در ویلاهای پیش ساخته اجرا می کند، چرا در رده محصولات خود انواع چوب و بتنی وجود ندارد؟ پاسخ به دلایل زیر است:

مقاوم تر در برابر رطوبت و حمله حشرات (مانند چوبی که مورد حمله حشرات قرار می گیرد و در برابر آتش مقاوم نیست)

حداقل تلفات انرژی (بر خلاف LSF و سازه های بتنی)

ایمنی کامل در هنگام زلزله به دلیل وزن واحدها (بر خلاف بتن پیش ساخته، LSF و ویلاهای چوبی)

حداکثر سرعت پردازش (بین 25 تا 45 روز)

مقاومت بالا و عمر مفید (حداقل 40 سال)

بدون نیاز به روغن کاری فصلی مانند ویلاهای چوبی

کمترین هزینه نگهداری و تعمیر

قیمت مناسب

نمای ویلای پیش ساخته چیست؟

از جمله دغدغه ها و سوالات مکرری که خریداران ویلاهای پیش ساخته دارند نما یا ظاهر نهایی ساختمان است که در این صورت سلیقه متفاوت است و برخی نگرانند که نمای کار مورد پسندشان نباشد. برای روشن شدن این موضوع ابتدا در مرحله پیش تولید، طراحی سه بعدی سازه برای شما ساخته می شود و می توانید قبل از ساخت، هر چهره و رنگی را که می خواهید برای صورت انتخاب کنید. دوم اینکه بعد از اتمام ساخت ویلای پانلی آماده معمولاً نمای نسبتاً مناسبی ساخته می شود، می توانید هر رنگی که دوست دارید تغییر دهید و هزینه ای برای نمای ثانویه پرداخت نکنید. اما اگر خواهان ظاهری خاص مانند طرح های چوب و کلبه، الیاف سیمان یا کامپوزیت، ماسه و سنگ طبیعی هستید، می توانید به راحتی در نمای بیرونی ویلا کار کنید و هیچ محدودیتی از این نظر وجود ندارد.

تاسیسات ویلایی پیش ساخته

اینکه چه امکاناتی در ویلای پیش ساخته شما نصب خواهد شد بستگی به ایده شما و بودجه ای که برای خرید ویلای پیش ساخته صرف می کنید دارد و تمام ویژگی های دنیا که در خانه های لوکس وجود دارد برای این سازه ها قابل اجرا است و هیچ محدودیتی وجود ندارد. امکاناتی مانند توالت فرنگی و ایرانی، کابینت آشپزخانه نصب شده، کمد دیواری و غیره. در ابتدا لیستی از مشخصات فنی سازه و ویژگی های پیش فرض آنها در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید در پاسخ آن را ارتقا یا حذف کنید.

دکمه بازگشت به بالا