علت روشن نشدن ویدئو پروژکتور

چرا ویدئو پروژکتور روشن نمی شود؟

روشن نشدن هر دستگاهی می تواند نگران کننده ترین مشکلی باشد که در طول عمر آن سیستم برای کاربر اتفاق می افتد. ویدئو پروژکتورهای مختلف نیز از بروز این مشکل در امان نیستند و ممکن است در اثر دلایل متعددی دیگر روشن نشوند. منشا اصلی مشکل روشن نشدن ویدئو پروژکتور عموما کاملا تخصصی است و باید تحت نظر کارشناسانه تعمیرکاران بررسی شود. البته گاهی نیز امکان دارد مشکل بسیار جزیی باشد و با اتصال صحیح سیم برق دستگاه به منبع تغذیه برطرف گردد. در مقاله ی پیش رو قصد داریم شما را با کلیه جوانب تعمیراتی معضل روشن نشدن ویدئو پروژکتور آشنا سازیم.

مرگ ویدئو پروژکتور و روشن نشدن آن

روشن نشدن ویدئو پروژکتور از آن دسته از مشکلاتی است که باید بدون فوت وقت برطرف شود. متاسفانه احتمال اینکه با تداوم این مشکل آسیب های درونی ویدئو پروژکتور از قطعه ای به قطعه ی دیگر سرایت کنند، وجود دارد. در واقع هر دستگاه دیجیتالی که با معضل روشن نشدن دست و پنجه نرم می کند؛ به سوی مرگ کامل پیش می رود. هرچه زودتر به فکر نجات ساختار درونی دستگاه مورد نظر باشید، هزینه های تعمیراتی هم کمتر خواهد بود. تعمیر زود هنگام می تواند در حفظ کیفیت اولیه ی دستگاه نیز نقش داشته باشد. روشن نشدن ویدئو پروژکتور حالت های مختلفی دارد که باید طی اعمال مراحل ریزبینانه شناسایی شود. تکنسین های ما در نمایندگی تعمیرات پروژکتور ضمن استفاده از تجهیزات فنی پیشرفته هر یک از اختلالات مرتبط با روشن نشدن ویدئو پروژکتور را یافته و آن ها را در مدت زمان کوتاهی تعمیر می نمایند.

6 دلیل اصلی برای روشن نشدن ویدئو پروژکتور

روشن نشدن ویدئو پروژکتور دارای 6 دلیل اصلی می باشد که عبارتند از:

روشن نشدن ویدئو پروژکتور و خرابی برد پاور آن

شاید پررنگ ترین دلیلی که هر کاربری برای بروز مشکل روشن نشدن دستگاه های برقی و دیجیتال به ذهنش می رسد، خرابی پاور باشد. این موضوع باعث می شود افراد برای رویارویی با مشکل روشن نشدن ویدئو پروژکتور و دیگر سیستم های دیجیتال چند باری دکمه ی پاور را بفشارند. لازم است بدانید که فشار بیش از حد به دکمه ی پاور معمولا چاره ساز نبوده و حتی ممکن است باعث تشدید خرابی برد پاور شود. اگر هیچ واکنشی با زدن دکمه ی پاور از ویدئو پروژکتور مورد استفاده ی خود مشاهده نمی کنید، دست از فشردن دوباره ی آن بردارید و با مراکز تعمیراتی معتبر تماس بگیرید. خاطرنشان می نماییم که نمایندگی تعمیرات پروژکتور مناسب ترین گزینه ی انتخابی برای رفع اختلالات برد پاور انواع پروژکتورهای موجود در بازار است.

چشمک زدن چراغ اخطار پروژکتور و روشن نشدن آن

روشن نشدن ویدئو پروژکتور به هنگام قرمز شدن چراغ اخطار آن از اختلالات لامپ دستگاه نشات می گیرد. چنین شرایطی در اثر داغی بیش از حد دستگاه و استفاده ی طولانی مدت از پروژکتور رخ می دهد. بنابراین پیشنهاد می کنیم چند دقیقه ای پروژکتور را به حال خود رها سازید. با خنک شدن دستگاه، از بسته نبودن دریچه های موجود در بدنه ی سیستم نیز مطمئن شوید. پاکسازی فیلترهای هوای پروژکتور می تواند برای بازیابی عملکرد لامپ ویدئو پروژکتور موثر واقع شود. اما اگر پس از اعمال چنین راهکارهای ساده ای همچنان شاهد استمرار دمای بالای پروژکتور هستید، احتمالاً ایرادات ساختاری خاصی در لامپ و یا سیم پیچ  ویدئو پروژکتور وجود دارد که باید هر چه سریع تر تعمیر شود.

مرگ ویدئو پروژکتور و روشن نشدن آن

 

ویدئو پروژکتوری که روشن نمی‌شود یکی از مشکلاتی است که باید بدون اتلاف وقت حل شود. متأسفانه، با ادامه این مشکل، آسیب داخلی ویدئو پروژکتور می‌تواند از یک قطعه به قطعه دیگر سرایت کند. در واقع، هر دستگاه دیجیتالی که با مشکلاتی از جمله روشن نشدن ویدئو پروژکتور دارد، منجر به مرگ کامل می‌شود. هر چه زودتر به فکر تعمیر ویدیو پروژکتور لیزری خود باشید، هزینه‌های تعمیر کمتر می‌شود. تعمیر و نگهداری اولیه نیز می‌تواند در حفظ کیفیت اولیه دستگاه نقش داشته باشد.

ویدئو پروژکتور روشن نمی‌شود

موقعیت‌های مختلفی وجود دارد که باید با استفاده از مراحل میکروسکوپی شناسایی شوند. تکنسین‌های خدمات پروژکتور ما با استفاده از تجهیزات فنی پیشرفته، نقص‌های ویدئو پروژکتور را در کوتاه‌ترین زمان تشخیص داده و تعمیر می‌کنند.

منبع : youtube.com

دکمه بازگشت به بالا