تازه های کسب و کارعمومی

طرز تهیه حلوا ارده خوشمزه به سه روش مختلف

طرز تهیه حلوا ارده خوشمزه به سه روش مختلف

یکی از خوشمزه ترین و قدیمی ترین دستور پخت های ایرانی، تهیه حلوا ارده یا همان حلوا شکری است که به عنوان صبحانه یا دسر با چای بسیار استفاده می شود. این صبحانه لذیذ به لطف ترکیبات غنی آن مانند کنجد و آب انگور یا عسل بسیار مغذی و سیر کننده است. بنابراین اگر می خواهید یک وعده غذایی کامل برای صبحانه خود داشته باشید، پیشنهاد می کنیم حتما حلوای ارده و نان تازه را امتحان کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه حلوا ارده را با روش ها و روش های مختلف به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه حلوا ارده اردکان
تعداد نفرات 2 نفر
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان لازم برای پخت 20دقیقه
درجه سختی متوسط
میزان کالری در هر 100 گرم 437کیلوکالری

1. حلوا را با آب انگور به تدریج آسیاب کنید

حلوا ارده با شیره انگور یکی از انرژی زاترین مواد غذایی است که اگر آن را در وعده های غذایی مخصوصاً صبحانه بخورید تا مدت ها شما را سیر نگه می دارد. اگر علاقه مند به تهیه حلوا ارده هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به مواد لازم و طرز تهیه حلوا ارده با شیره انگور بپردازیم:

مواد لازم برای حلوا ارده با شیره انگور

با مقدار مواد این دستور می توانید حلوا ارده را برای 2 نفر تهیه کنید. اگر بیشتر یا کمتر حلوا می خواهید، مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کنجد 1 فنجان
پودر گردو به اندازه کافی
پودر نارگیل به اندازه کافی
شیره انگور یا خرما 2 قاشق غذاخوری
پودر و خلال پسته به میزان لازم
کنجد بو داده 2 قاشق سوپ خوری

چگونه حلوا ارده را با کنجد و شیره انگور درست کنیم؟

برای تهیه حلوا با شیره انگور کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله 1: ابتدا یک فنجان کنجد خام را در آسیاب خرد کنید تا به پودر تبدیل شود و همه آن را با هم تبدیل کنید. سپس پودر کنجد را در ظرف مناسبی بریزید و شیره انگور یا خرما را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. اگر مخلوط خیلی غلیظ است، شیر را اضافه کنید تا رقیق شود.

مرحله دوم: مقدار کمی از مخلوط فوق را در ظرف مورد نظر بریزید و مقداری آرد نارگیل، پودر پسته، پودر گردو، کنجد و پسته تفت داده شده بپاشید و سپس آب انگور و مخلوط کنجد و لایه بعدی را بریزید.

مرحله سوم: برای لایه بعدی پودر نارگیل، پودر پسته، پودر گردو، کنجد تفت داده شده و خلال پسته را اضافه کنید و به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب سفت شود. در آخر ظرف را از یخچال خارج کرده و حلوا را با چاقو برش دهید و نوش جان کنید.

توجه داشته باشید که اگر حلوای شفاف و سفید می خواهید می توانید به جای آب انگور از عسل استفاده کنید. البته اگر طعم آب انگور را دوست دارید و می خواهید از خواص آن بهره ببرید، می توانید طرز تهیه حلوا با شیره انگور را نیز یاد بگیرید.

طرز تهیه حلوا از آرد گندم

حلوا را می توانید از آرد گندم در منزل تهیه کنید. اگر آرد گندم و مواد دیگری برای این دستور تهیه کردید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد مواد اولیه و طرز تهیه این حلوای خوشمزه صحبت کنیم:

مواد لازم حلوا ارده با آرد گندم

برای تهیه این صبحانه خوشمزه و مقوی با آرد گندم به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد گندم 210 گرم
ارده (کنجد آسیاب شده) 120 گرم
شکر یا شیره انگور 500 گرم
گردوی خرد شده 150 گرم
آب 1 پیمانه
محلول زعفران 1 قاشق سوپ خوری
گلاب 3 قاشق سوپ خوری
کره در صورت تمایل
پودر پسته برای تزئین مقداری

طرز تهیه حلوا با آرد گندم

برای تهیه حلوا ارده بدون شیر خشک و آرد گندم به روش زیر عمل کنید:

مرحله اول: برای تهیه حلوا ارده ابتدا آرد را در ظرف مناسبی بریزید. بعد از آن دیگ را روی آتش گاز با شعله متوسط ​​قرار دهید و آرد را تفت دهید (دقت کنید در هنگام تهیه حلوا ارده رنگ آرد تغییر نکند).

مرحله دوم: پس از آن آرد را به آرد سرخ شده اضافه کنید و مخلوط آرد و کنجد را به مدت 5 دقیقه با شعله ملایم هم بزنید و پس از مدت زمان ذکر شده، گردوی خرد شده را به مخلوط آرد و آرد اضافه کنید. همه این مواد را با هم مخلوط کنید تا خوب مخلوط شوند.

مرحله 3: بلافاصله مخلوط مواد حلوا ارده را به ظرف دیگری منتقل کرده و کنار بگذارید. سپس شکر و آب را در تابه ای مخلوط کرده و روی آتش بگذارید. بعد از حل شدن شکر در آب، زعفران و گلاب را به شکر اضافه کنید و حرارت گاز را زیاد کنید تا شربت بجوشد.

مرحله چهارم: سپس شربت را به مخلوط آرد اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید. توجه داشته باشید که دمای مخلوط آرد و شربت باید یکسان باشد، گرم یا هر دو گرم باشد. اگر حلوا سفت بود می توانید کمی کره اضافه کنید. زیرا حلوا پس از سرد شدن سفت می شود.

مرحله پنجم: در مرحله آخر آماده سازی حلوا ارده روی قالب را سلفون بپوشانید و مخلوط مواد حلوا ارده را داخل قالب پخش کنید. سپس قاشق را با کره چرب کرده و سطح حلوا را با قاشق صاف کنید. برش های پسته را روی وسط قرار دهید و سپس قالب را به مدت 12 ساعت در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه حلوا با شیر خشک

این نوع نیم شکر بسیار مفید و خوش طعم است و به راحتی تهیه می شود. بنابراین می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کرده و به عنوان وعده صبحانه میل کنید.

مواد لازم حلوان ارده با آرد

برای تهیه این حلوا ارده که به حلوا ارده سنتی نیز معروف است به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ارده یک پیمانه
شیر خشک یک و نیم پیمانه
پودر قند یا پودر شکر یک و نیم پیمانه

طرز تهیه حلوا با کنجد و شیرخشک

برای تهیه این نوع حلوای شکری شما می توانید مواد را با هر چیزی اندازه بگیرید و نیازی به پیمانه ندارید. اما همه مواد باید با همان اندازه سنجیده شوند. برای ایجاد این حلوا ارده مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: پودر قند یا شکر را الک کنید تا ارده حلوا درست شود. توجه داشته باشید که باید از پودر قند استفاده کنید نه از خود شکر. سپس آن را به پودر شیر اضافه کنید و مخلوط را هم بزنید. یک لیوان آرد به مخلوط اضافه کنید و با دست خوب مخلوط کنید. در این مرحله خمیر شما باید بریده شود.

مرحله دوم: شکل مورد نظر را آماده کرده و کف و دیواره های آن را با سلفون یا کیسه فریزر بپوشانید. سپس در صورت تمایل می توانید پسته و کنجد را اضافه کنید سپس آرد حلوای شکر را در قالب ریخته و خوب فشار دهید. روی حلوا را صاف کنید و پسته های بیشتری بریزید سپس روی حلوا را سلفون بپوشانید.

مرحله سوم: قالب حاوی حلوا را به مدت حدود 6-7 ساعت در فریزر قرار دهید. نگران یخ زدن تا حد مرگ نباشید. چون حلوا در این مدت اصلا یخ نمی زند و فقط قوام بیشتری پیدا می کند. در پایان حلوا را از یخچال خارج کرده و از قالب خارج کرده و به اندازه دلخواه برش بزنید. حلوا ارده را می‌توان در ظرف دربسته در یخچال نیز نگهداری کرد تا نرم‌تر شود. در کنار ارده حلوا به شما پیشنهاد می کنیم طرز تهیه حلوای مسقطی را یاد بگیرید و این حلوای مقوی را برای خود و خانواده تان درست کنید.

نکاتی برای تهیه حلوا ارده

برای تهیه حلوای باکیفیت، نکات زیر را هنگام تهیه آن رعایت کنید:

برای تهیه حلوا از آرد شکلات می توانید شکلات را آب کرده و با آرد مخلوط کنید.

برای نگهداری حلوا اردا بعد از پخت آن را در ظرف درب دار گذاشته و به مدت 3 روز در یخچال نگهداری کنید.

برای تزیین می توانید از گل رز و چوب چسب استفاده کنید

برای تهیه حلوا حتما از آرد کنجد مرغوب استفاده کنید.

اگر در کنار حلوای آماده روغن دیدید نترسید. چون حلوای شما هنوز سالم است. این روغن می تواند روغن کنجد یا روغن پخت حلوا ارده باشد.

خواص عسل، شیره انگور و خرما بسیار مفید است، افرادی که تمایلی به مصرف شکر ندارند می توانند در تمام مراحل تهیه ارده حلوا به جای شکر از عسل، شیره خرما یا شراب استفاده کنند.

برای خوردن حلوا ارده وقت بگذارید

اما خرید حلوای آماده همیشه راحت تر از درست کردن آن است. اما می توانید طرز تهیه حلوای خانگی را از مواد سالم و مغذی یاد بگیرید. و میان وعده ها و صبحانه های سالم و مغذی را برای خود و خانواده تان تهیه کنید. در این مطلب سعی داریم طرز تهیه حلوا ارده را به سه روش مختلف آموزش دهیم و نکاتی را نیز به شما ارائه دهیم. البته همیشه امکان خرید اینترنتی شیرینی وجود دارد. و می توانید شیرینی و کیک مورد علاقه خود را در نزدیکترین شیرینی فروشی سفارش دهید.

دکمه بازگشت به بالا