ضد چروک در روتین پوستی شبانه

پوست صورت در طول روز دائماً در معرض نور خورشید، آلودگی‌ها و قرار دارد و پاک کردن این ناخالصی‌ها بسیار ضروری است. از طرف دیگر شب‌ها فرصت خوبی برای بازسازی و تغذیه پوست است و به همین دلیل توصیه می‌کنیم یک روتین مناسب برای مراقبت از پوست در شب داشته باشید. در این مقاله برایتان توضیح داده‌ایم که ترتیب روتین پوستی شبانه چگونه است، همچنین قیمت کرم ضد چین و چروک گاتیو و فواید آن چیست و برای انجام آن به چه محصولاتی نیاز دارید؛ پس با ما همراه باشید.

روتین مراقبت از پوست چیست؟

باقی ماندن آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها روی پوست صورت، به تدریج باعث باز شدن منافذ، بروز جوش و آکنه و ایجاد چین و چروک خواهد شد. روتین مراقبت از پوست شامل مراحلی است که در طی آن پوست کاملاً پاکسازی شده و برای استفاده از محصولات مراقبتی آماده می‌شود. در حقیقت استفاده منظم از محصولات مراقبتی و جوان کننده پوست که ترتیب خاصی دارند، روتین پوستی نام دارد. روتین پوستی شب همانطور که از نامش پیداست، در پایان روز و پیش از خواب انجام می‌شود. طبق تحقیقات انجام شده توسط متخصصان پوست، سرعت ترمیم و بازسازی پوست شب‌ها بیشتر از روز است، به همین دلیل نیز روتین پوستی هنگام شب اهمیت ویژه‌ای دارد.

محصولات روتین مراقبت از پوست در شب

محصولات مختلفی برای روتین مراقبت پوست در شب وجود دارند که هر یک وظیفه خاصی را به عهده دارند. برای داشتن پوست صاف و بدون چروک، لک و جای جوش، نیاز دارید تا آن را به وسیله انواع ویتامین و ترکیبات گیاهی تغذیه کنید و علاوه بر آن، از محصولات پاک کننده یا لایه بردار نیز استفاده نمایید. انواع مختلفی از به گونه‌های مختلف مانند کرم، محلول و ژل برای مراقبت از پوست تولید می‌شوند که برای جوانسازی نواحی مختلف صورت، مانند دور چشم و لب‌ها کاربرد دارند.

نحوه انجام روتین مراقبت از پوست قبل از خواب

قبل از اینکه روش مصرف روتین مراقبت از پوست را بدانید، لازم است نوع پوستتان و نیازهای آن را بشناسید؛ سپس با توجه به نوع نیاز پوست روتین خود را انتخاب کنید. به طور مثال اگر پوستتان چرب است، هر روز آرایش می‌کنید و روز طولانی و سختی را پشت سر گذاشته‌اید، می‌توانید برای روتین پوستی شب ، از محصولات زیر استفاده کنید: این ترکیب، بسیار ساده اما موثر است و پوستتان را پاکسازی و رطوبت رسانی خواهد کرد؛ البته ترتیب استفاده از آن‌ها نیز مهم است. اولین قدم، پاکسازی عمقی پوست است. به این شکل که ابتدا به وسیله میسلار واتر و یک پد آرایشی پوستتان را تمیز کنید؛ سپس با شوینده مناسب آن را بشویید. قدم بعدی استفاده از تونر است که باعث آبرسانی به پوست، تنظیم PH آن و پاکسازی منافذ می‌شود. در مرحله بعدی نیز می‌توانید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. کرم شب صورت و دور چشم را پیش از خواب استفاده نمایید.

اگر منافذ پوستتان باز است، پیشنهاد می‌کنیم بعد از پاکسازی پوست از کرم‌های مخصوصی برای بستن منافذ استفاده کنید که حاوی روغن درخت چای باشند. برای پوست‌های خشک و حساس نیز استفاده از روغن‌های مارولا و آلوئه ورا در روتین مراقبت پوست در شب انتخاب خوبی به نظر می‌رسد. انتخاب محصولات موجود در یک روتین می تواند بسیار متنوع با خواص و عملکردهای دلخواه شما باشد. به طور مثال می‌توانید قبل از خواب، از کرم  و یا سرم ضد جوش گاتیو که حاوی رتینول، برای کمک به درمان و رفع خطوط چین و چروک نیز استفاده کنید. البته این انتخاب بستگی به نیاز پوست و میزان بودجه ای دارد که برای شادابی پوست خود در نظر گرفته‌اید. علاوه بر انتخاب محصولات مناسب، ترتیب روتین پوستی شبانه نیز اهمیت بالایی دارد. می‌توانید با توجه به توضیحات زیر روتین خود را انجام دهید.

  • ماسک صورت تقویت کننده پوست

تاثیر روتین مراقبت از پوست قبل از خواب

پوست به طور مداوم در معرض آسیب قرار دارد و سیستم بدن به تنهایی قادر به ترمیم و پاکسازی این میزان از آسیب نیست. بنابراین روتین پوستی شب برای خانم‌ها و آقایان در هر سنی ضروری است. از اثرات این روتین می‌توان به پاکسازی صورت، تامین رطوبت مورد نیاز پوست، رفع چروک، جای لک و جوش و … اشاره کرد. علاوه بر این، روتین پوستی می‌تواند نیازهای پوست را برای شادابی پوست و حفظ جوانی آن برآورده کند. در نهایت به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم برای به تعویق انداختن فرایند پیری و افزایش طراوت پوستتان، یک روتین پوستی مناسب را در نطر بگیرید.

سوالات متداول در مورد روتین مراقبت پوست در شب

با توجه به تنوع بالای محصولات بهداشتی، انتخاب محصول مناسب برای روتین پوستی کمی سخت به نظر می‌رسد. ما در این مقاله سعی کردیم هر آنچه را که لازم است برای این روتین بدانید، توضیح دهیم. در این بخش نیز به برخی از سوالات متداول در این زمینه پاسخ داده‌ایم: بهترین روتین پوستی شب چه ترکیباتی دارد؟ بهترین روتین شب حاوی ترکیباتی نظیر هیالورونیک اسید، لیپیدها و پروتئین‌ هستند. می توانید از انواع محصولات مانند ، کرم گاتیو روشن کننده  ، کرم ضد چروک و آبرسان که حاوی رتینوئید هستند استفاده کنید .از آنجایی که پوست ما دائماً در معرض انواع آلودگی‌ها، مواد آرایشی و همچنین اشعه‌های زیان آور نور خورشید قرار دارد بنابراین به طور دائم و همیشگی نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد

. یکی از مهمترین و بهترین زمان‌ها برای این رسیدگی، شب‌ها است. همانطور که بدن ما شب‌ها به آرامش و استراحت نیاز دارد، پوست هم از این قاعده پیروی می‌کند. شب‌ها بهترین فرصت برای پوست است تا در کنار استراحت، به بازسازی و ترمیم خود نیز بپردازد. بنابراین ما می‌توانیم با انجام یک روتین مراقبتی منظم و با استفاده از انواع ماسک‌ها یا کرم‌های مناسب تقویت و ترمیم، پوستمان را بهبود ببخشیم.  طبق تحقیقات کارشناسان سلامت پوست، شب‌ها سرعت ترمیم پوست افزایش پیدا می‌کند و این موضوع به معنای این است که پوست ما بر خلاف خودمان شب‌ها نمی خوابد و مشغول بازسازی سلول‌هاست! البته این نکته را نیز جدی بگیرید که پوست ما به خواب درست، کافی و سر وقت برای این عمل احتیاج دارد!

مراحل پاکسازی صورت قبل از خواب

بسیاری از افراد، در راستای مراقبت از پوست راهکارهایی را برای روتین شبانه و قبل از خواب دارند، از استفاده از محلول شستشوی صورت تا تونر، کرم شب، کرم دور چشم، مرطوب کننده و… . اما بهتر است که استفاده از هر محصول را درست و با اصول مناسب پیش ببریم. در این مطلب سعی کرده‌ایم که به معرفی روتینی صحیح برای مراقبت از پوست در قبل از خواب بپردازیم پس با ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید. آنچه در ادامه می آید روتین عمومی پیش از خواب است. دقت داشته باشید که دارندگان پوست خشک و چرب نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارند.

ابتدا شستشوی صورت پیش از استفاده از هرگونه محصول مراقبت از پوست این نکته را باید یادآوری کرد که مهمترین مرحله روتین مراقبت از پوست در شب را فراموش نکنید و آن هم چیزی نیست جز پاک کردن آرایش و شستن صورت! ماندن آرایش روی صورت باعث مسدود شدن منافذ پوست و در نتیجه ایجاد لک، جوش و همچنین پیری زودرس پوست می‌شود. گفتنی است حتی اگر آرایش ندارید نیز شستشوی صورت را به منظور زدودن آلودگی‌ها و چربی‌های اضافه پوست جدی بگیرید. به این منظور بهتر است از یک ژل یا محلول شستشوی صورت متناسب با نوع پوست استفاده کنید. در همین راستا اگر آرایش دارید، ابتدا از محلول آرایش پاک کن و سپس از محلول شستشوی صورت استفاده نمایید. توجه داشته باشید که این دو محصول با یکدیگر متفاوت هستند و ژل یا محلول شستشوی صورت برای پاک کردن انواع آلودگی، عرق و ناخالصی‌های روی صورت کاربرد دارد.

قدم دوم: تونر

تونر یک محصول بهداشتی است که بعد از شستشوی صورت، مورد استفاده قرار می‌گیرد. تونر به تغذیه پوستتان کمک می‌کند و در عین حال pH، رطوبت و چربی پوست را متعادل نگه می‌دارد. یک تونر مناسب، به تغذیه، احیا و تسکین پوستتان کمک کرده و باعث تقویت و بهبود ظاهر پوستتان می‌شود. تونر در اصل باعث پاک شدن باقی مانده آلودگی‌ها و مواد آرایشی از سطح پوست، مرطوب کردن، شادابی و تنظیم pH سطح پوست می‌شود. به یاد داشته باشید بهترین زمان استفاده از تونر، شب‌ها پس از پاک کردن آرایش و شستشوی صورت است.

کرم شب

از آن دسته محصولاتی است که بسیاری از خانم‌ها پیش از خواب از آن استفاده می‌کنند. کرم شب بهترین وسیله برای مرطوب‌ نگه داشتن پوست و حفظ سلامت آن در طول خواب شبانه است. یادتان باشد که در طول روز، پوست یک لایه از مواد آرایشی یا حتی آلودگی روی خود دارد، پس شب‌ها و روی پوستی تمیز، بهترین فرصت جذب مواد مغذی است که همین موضوع استفاده از کرم شب را برای پوست الزامی می‌کند. برای استفاده از کرم شب بهتر است ویژگی‌های پوستتان را در نظر بگیرید، به عنوان مثال اگر پوست خشکی دارید بر روی آبرسانی کرم دقت کنید. اما همانطور که گفته شد کرم شب که معمولاً چربی زیادی هم دارد در گام اول پوست را مرطوب نگه می‌دارد و پس از آن نیز با خاصیت ضد چین و چروک بودن، به جوان ماندن پوست کمک بسیار زیادی می کند.

کرم دور چشم

کرم‌های دور چشم صرفاً برای از بین بردن چین و چروک ساخته نشده اند! پوست اطراف چشم، حساس‌ترین و نازک‌ترین بخش از پوست روی صورت است، پس مراقبت از آن بسیار جدی و ضروری است. پوست دور چشم به دلیل بافت متفاوتش با پوست دیگر بخش‌های صورت، به کرم مخصوص احتیاج دارد. استفاده از کرم دور چشم در همین راستا از سنین جوانی توصیه می‌شود و این برخلاف نظریه اشتباهی است که آن را مختص سن بالا می‌دانند. با استفاده از مناسب از سنین پایین، شما از ایجاد چین و چروک، آسیب دیدگی و ایجاد لکه روی پوست اطراف چشمتان جلوگیری می‌کنید چرا که این کرم رطوبت و آبرسانی کافی را برای این بخش از پوست انجام می‌دهد.

روتین شب برای پوست چرب

پوست خشک همان طوری که می‌دانید نیاز به مراقبت دائمی دارد و بایستی همیشه مرطوب نگه داشته شود . شب و هنگامی که خواب هستید بهترین زمان برای رطوبت رسانی و هیدراته کردن عمقی پوست است. روتین شبانه برای پوست خشک به این ترتیب است: نحوه مصرف این روتین با توجه به نوع پوست متفاوت است. در این مقاله توضیحات تکمیلی درج شده است.  در مجموع می‌توان گفت، استفاده دائم از کرم دور چشم باعث کاهش چین و چروک‌، کاهش سیاهی دور چشم، افزایش رطوبت، بهبود بافت پوستی، محافظت در برابر هرگونه آسیب و افزایش نرمی و درخشندگی پوست ناحیه اطراف چشم خواهد شد. پس مصرف آن را جدی بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا