صبحانه نخوریم، لاغر می‌شویم؟ – سلام آنلاین

صبحانه نخوریم، لاغر می‌شویم؟ - ایسنا

یک باور رایج اما نادرست در بین مردم این است که اگر صبحانه نخورند می توانند وزن کم کنند و لاغر شوند، اما باید بدانیم که نخوردن صبحانه نه تنها به کاهش وزن کمک نمی کند، بلکه باعث چاق شدن ما نیز می شود. .

به گزارش سلام آنلاین. این تصور غلط در بین مردم وجود دارد که نخوردن صبحانه می تواند کالری دریافتی شما را کاهش دهد و وزن شما را کاهش دهد. واقعیت این است که نخوردن صبحانه به کاهش وزن کمکی نمی کند و خوردن صبحانه در دو ساعت اول بعد از بیدار شدن نیز برای بدن ضروری است.

لازم به ذکر است که هر فرد باید روزانه مقدار مشخصی کالری دریافت کند. بر این اساس توصیه می شود که فرد بیشترین کالری را در ابتدای روز دریافت کند. به دلیل طولانی شدن شب، بدن به تدریج برای خواب آماده می شود و متابولیسم بدن کاهش می یابد.

بنابراین خوردن یک صبحانه کامل علاوه بر کمک به بهینه سازی فعالیت های روزانه، در سرکوب احساس گرسنگی و میان وعده های مداوم و در نتیجه مدیریت صحیح کالری دریافتی روزانه نیز مفید است.

در عین حال باید توجه داشت که نخوردن صبحانه می تواند خطر چاقی را افزایش داده و موفقیت رژیم های کاهش وزن را کاهش دهد. در عین حال، خوردن غذاهای مناسب برای صبحانه از تجمع انسولین جلوگیری می کند. این هورمون باعث می شود سلول های چربی اسیدهای چرب بیشتری را ذخیره کنند. افرادی که کمتر صبحانه می خورند بیشتر در معرض افزایش وزن هستند. دفعه بعد که غذا می خورید بیشتر احساس گرسنگی می کنید. حذف وعده های غذایی در ابتدا باعث می شود احساس خستگی و تحریک پذیری کنید.

نخوردن صبحانه نیز خطر هیپوگلیسمی را افزایش می دهد. از دیگر علائم جسمی می توان به ضعف، سرگیجه، سردرد، لرز، ضربان قلب سریع اشاره کرد و یکی از دلایل آن ضعف و گرسنگی مداوم است.

کودکانی که صبحانه نمی خورند به اندازه کافی مواد مغذی ضروری مانند آهن، کلسیم، منیزیم و پروتئین دریافت نمی کنند. در نتیجه در طول روز احساس خستگی می کنند و نمی توانند به درستی تمرکز کنند و ضریب هوشی پایینی دارند.

به گفته معاون وزیر بهداشت، وقتی روز خود را بدون صبحانه شروع می کنید، معده پیامی به مغز شما می دهد و احساس گرسنگی شکل می گیرد و در بدن شما باقی می ماند.از همان ابتدا. نخوردن صبحانه در زنان با بی نظمی قاعدگی همراه است. علاوه بر این، دردهای قاعدگی و یبوست از دیگر عوارض نخوردن صبحانه است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا