دیزل ژنراتور چگونه برق تولید میکند؟

عملکرد یک موتور دیزل ژنراتور بر اساس نظریه القای الکترومغناطیسی مایکل فارادی است. ما این عملکرد را بعداً وقتی در مورد قسمت های مختلف موتور دیزل ژنراتور بحث می کنیم توضیح خواهیم داد. برای خرید و فروش دیزل ژنراتور می توانید به سایت کاراشند مراجعه کنید.

قطعات دیزل ژنراتور

موتور دیزل وسیله ای است که انرژی مکانیکی را از یک منبع خارجی به برق قابل استفاده تبدیل می کند. خرید موتور دیزلی به منظور تامین برق که در زمان قطع برق و جلوگیری از وقفه در فعالیت های روزمره یا فعالیت های تجاری از انواع مختلف استفاده می شود. موتورهای الکتریکی ولوو، کامینز الکتریکی و دیزلی پرکینز از پرفروش ترین انواع این تجهیزات هستند.

اجزای اصلی ژنراتور به شرح زیر تقسیم می شوند.

موتور

این قطعه برای موتورهای دیزلی بسیار مهم است. و تمام نیروی مکانیکی مورد نیاز برای به حرکت در آوردن ژنراتور را فراهم می کند. موتور مکانیکی را با دقت انتخاب کنید. قدرت مکانیکی موتور می تواند قدرت الکتریکی ژنراتور را تعیین کند، بنابراین برای راه اندازی دیزل ژنراتور برق وجود دارد. هنگام انتخاب و خرید یک موتور دیزل، مهم است که عوامل دیگری مانند میزان صدای تولید شده و اندازه اتاق سوخت را در نظر بگیرید.

موتورهای دیزلی مانند پرکینز برای راه اندازی و تولید نیرو به برق نیاز دارند. بنابراین در اغلب موارد از منبع تغذیه ای که تقریباً 12 تا 24 ولت جریان مستقیم (DC) تولید می کند برای راه اندازی موتور استفاده می شود. این منبع تغذیه می تواند خود موتور الکتریکی یا چندین باتری باشد که چنین ولتاژی را تامین می کنند.

ژنراتور

ژنراتور برق قلب تپنده دستگاه است. که انرژی اولیه را از موتور گرفته و الکتریسیته تولید می کند. نوع آن با توجه به نیاز ما تعیین می شود. به عنوان مثال برای تولید توان بالا به یک ژنراتور القایی نیاز داریم. ساختار آن، از جمله نوع سیم پیچ های روتور و استاتور و جریان تحریک، اصل عملکرد یک موتور دیزل را تعیین می کند. در هنگام خرید دیزل ژنراتور به این بخش توجه ویژه ای داشته باشید.

سیستم سوخت

مخزن سوخت معمولاً ظرفیت کافی برای ادامه کار به طور متوسط ​​6 تا 8 ساعت را دارد. در مورد یک موتور ژنراتور کوچک، مخزن روغن بخشی از پایه ژنراتور را تشکیل می دهد. در کاربردهای تجاری، ممکن است نیاز باشد که مستقیماً در مخزن سوخت خارجی نصب شود.

تنظیم کننده ولتاژ

رگولاتور ولتاژ وظیفه کنترل ولتاژ خروجی ژنراتور را دارد که با عملکرد قطعاتی مانند رگولاتور، تحریک سیم پیچ و یکسو کننده روتور به دست می آید.

سیستم خنک کننده و اگزوز

در دیزل ژنراتورها خنک کردن قطعات ولتاژ بسیار مهم است، زیرا حرارت زیاد و طولانی مدت آنها باعث آسیب به قطعات می شود که عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد. برخی از آنها از مایع و برخی دیگر از گاز هیدروژن برای خنک کردن استفاده می کنند.

نحوه عملکرد دیزل ژنراتور

اگر به دنبال خرید یا فروش دیزل ژنراتور هستید، باید نکات و مراحل زیر را طی کنید.

1 – قسمت جذب

در مرحله اول، سوپاپ اگزوز بسته می شود، پیستون داخل سیلندر به سمت بالا حرکت می کند و دریچه هوا باز می شود. سپس هوا تحت فشار به داخل سیلندر کشیده می شود و در نهایت دریچه هوا بسته می شود و هوا در داخل سیلندر محبوس می شود.

2 – فاز تراکم

پس از اتمام فاز مکش، دریچه های اگزوز و هوا بسته می شوند و پیستون داخل سیلندر به سمت بالا حرکت می کند و هوای داخل سیلندر باعث تراکم و فشرده شدن می شود. در این مرحله هوای آلوده بسیار گرم و دمای آن بین 550 تا 600 درجه است.

3- سطح احتراق

در این مرحله پیستون حرکت می کند و گازوئیل به سیلندر تزریق می شود و با توجه به اینکه هوای سیلندر بسیار گرم و متراکم است، سوخت را مشتعل کرده و فرآیند احتراق را آغاز می کند.

با افزایش گازهای منبسط شده، فشار به پیستون وارد شده و شروع به حرکت می کند. این حرکت از میل لنگ به ژنراتور منتقل می شود و آهنربا را در سیم پیچ ژنراتور می چرخاند. سپس طبق قانون القای الکتریسیته، الکتریسیته یا انرژی الکتریکی ایجاد می شود.

4 – مرحله تخلیه

در پایان مرحله سوم، سوپاپ اگزوز باز شده و گازهای سوخته از سیلندر خارج شده و به همراه گازهای خروجی از دیزل ژنراتور خارج می شوند.

هنگامی که گاز داخل سیلندر تمام شد، پیستون دوباره به سمت پایین حرکت می کند و دریچه اگزوز بسته می شود، دریچه هوا باز می شود و چرخه جدیدی آغاز می شود.

دیزل ژنراتور چگونه برق تولید می کند؟

موتور دیزل یک ماشین مستقل است که سوخت دیزل را به برق تبدیل می کند. موتور الکتریکی برای ایجاد حرکت ژنراتور، سوخت دیزل (بنزین) را می سوزاند و ژنراتور الکتریکی حرکت تولید شده را به برق تبدیل می کند.

این دو توسط یک میل لنگ به هم متصل شده اند و انتقال حرکت از موتور به ژنراتور را آسان می کنند. درست زمانی که میل لنگ توسط موتور به دلیل اتصال به ژنراتور می چرخد، شفت اصلی ژنراتور نیز می چرخد ​​و این حرکت باعث چرخش مغناطیسی داخلی سیم پیچ ژنراتور با سرعت بسیار بالا می شود و برق تولید می شود.

تمام جزئیات موتور دیزل مدرن مبتنی بر القای الکترومغناطیسی است که توسط مایکل فارادی در سال 1831 توسعه یافت. فارادی کشف کرد که جریان های الکتریکی از حرکت جریان های الکتریکی مانند سیم های تعبیه شده در یک مدار الکتریکی تولید می شوند. این عمل باعث ایجاد اختلاف ولتاژ بین دو سر سیم یا هادی الکتریکی می شود که باعث جریان الکتریسیته و تولید الکتریسیته می شود.

دکمه بازگشت به بالا