بهم خوردن تنظیم کرکره برقی

کرکره برقی یکی از پرکاربردترین درب های اتوماتیک است و از حفاظت بالایی برخوردار است. این کرکره ها در مکان های مختلفی مانند منازل، کارخانه ها، شرکت ها و مغازه ها مورد استفاده قرار می گیرند و ایمنی ساختمان ها را تضمین می کنند. همانطور که می دانید، درها اولین خط دفاعی هستند که ما برای محافظت از خانه های خود استفاده می کنیم. کرکره برقی نوعی درب برقی است که از اموال و دارایی های شما محافظت می کند و به همین دلیل استحکام این نوع درب ها بسیار مهم است.

هنگام خرید یک پتوی برقی، مهم است که از کیفیت ساخت و قطعات آن اطمینان حاصل کنید تا بتوانید به خوبی و برای مدت طولانی از آن استفاده کنید. اما گاهی اوقات، حتی اگر عایق الکتریکی شما خوب باشد، ممکن است خراب شود. عوامل زیادی در خرابی برق نقش دارند. به عنوان مثال، تعمیر و نگهداری نامناسب یا آسیب دیدگی باعث از کار افتادن آن می شود یا در بدترین حالت ممکن است روکش موتور از کار بیفتد.

اگر این اتفاق افتاد، بلافاصله علت بلند نشدن کرکره برقی را بررسی کنید و پس از اطلاع از راه حل، مشکل را برطرف کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه شیشه های برقی خود را بررسی، عیب یابی یا تعمیر کنید، حتما با فردی که در این زمینه حرفه ای یا با تجربه است تماس بگیرید. در این راستا گروه تولیدی «آتی در» دارای تیمی مجرب و کارآمد است که قادر به پاسخگویی 24 ساعته به نیازهای مصرف کنندگان می باشد.

انواع تشخیص عیب کرکره برقی صنعتی

بسیاری از افراد تمایل دارند با خراب شدن کرکره برقی با سرویس کار تماس بگیرند و مشکل را حل کنند. شاید وقت کافی ندارید. در چنین مواقعی باید سر کار بروید و عیب یابی کرکره برقی را شروع کنید. در زیر به بررسی شایع ترین علل خرابی کرکره برقی می پردازیم. می توانید از اطلاعات این مقاله برای شناسایی علت خرابی کرکره برقی استفاده کنید و در بیشتر موارد خودتان آن را برطرف کنید. البته خرابی کرکره به دلیل آسیب دیدگی قطعه می باشد، لازم است با کارشناسان ما تماس گرفته شود تا در اسرع وقت تعمیر و یا تعویض قطعات انجام شود.

از آنجایی که کرکره برقی ایمنی ساختمان را تضمین می کند، عملکرد آن بسیار مهم است. بنابراین تعمیر به موقع کرکره برقی بسیار مهم است. خرابی این دریچه ها می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. برای عیب یابی کرکره برقی دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

مطمئن شوید که موتور کرکره برقی روشن است. در برخی موارد، کرکره برقی «مشکلات بسته شدن» دارد و دلیل کار نکردن آن، خاموش شدن موتور است. بنابراین، در مرحله اول موتور و منبع تغذیه را بررسی کنید، سپس با استفاده از ریموت کنترل، شاتر را راه اندازی کنید. اگر موتور روشن است اما کرکره باز هم کار نمی کند باید با کارشناسان آتی تماس بگیرید و از آنها برای تعمیر موتور کرکره برقی کمک بگیرید.

علاوه بر این، ممکن است موتور کرکره در طول زمان ضعیف شود یا شفت موتور ممکن است خشک شود. در این صورت باید موتور را باز کرده و دو طرف آن را روغن یا گریس بمالید و دوباره سر جای خود قرار دهید. در برخی موارد ممکن است کرکره برقی بیدار نشود، ریل ها خشک شده و تیغه ها به جلو و عقب حرکت کنند. در چنین مواقعی باید ریل و حرکت تیغه را کاملا تمیز کنید و با برس تمیز مقداری روغن به محفظه ریل بمالید. پس از آن خواهید دید که کرکره برقی به راحتی بالا و پایین می رود. به عبارت دیگر تمیزی و صاف بودن تیغه ها مهم بوده و در عملکرد صحیح و صحیح کرکره برقی تاثیر دارد.

2. اتصالات و کابل ها را بررسی کنید. در بیشتر موارد دلیل کار نکردن کرکره برقی مشکل در اتصالات برق است. گاهی اوقات ممکن است فیوز منفجر شود یا برق قطع شود. یا حتی ممکن است برخی از اتصالات شل شده باشند. بنابراین باید از عدم مشکل اتصال برق برای راه اندازی کرکره اطمینان حاصل کرد.

از آنجایی که کار با تجهیزات الکتریکی و سیستم های الکتریکی باید اصول ایمنی را رعایت کند، حتما از دستکش و لباس عایق استفاده کنید. گاهی اوقات به نظر می رسد که مردم به دلیل عدم اطلاع و رعایت نکردن اصول ایمنی دچار برق گرفتگی می شوند. در این راستا قبل از انجام هر کاری ریل ها، تیغه ها و سایر اجزای کرکره برقی را با فازمتر بررسی کنید تا از بروز اتفاقات غیرمنتظره جلوگیری شود. پس از آن می توانید به راحتی سیم ها و برق متصل به موتور را بررسی کنید تا از صحت اتصال کرکره برقی مطمئن شوید. اگر نحوه کار با وسایل و تجهیزات الکتریکی را نمی دانید، حتما از یک برقکار و تکنسین با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

3. مشکل ممکن است ناشی از داغ شدن بیش از حد موتور باشد. گاهی اوقات استفاده مکرر و متعاقب درب باعث گرم شدن بیش از حد موتور می شود. هنگامی که موتور کرکره بیش از حد گرم می شود، ممکن است از کار بیفتد. در صورت آسیب دیدن کرکره برقی به دلیل گرم شدن بیش از حد موتور، باید موتور را خاموش کرد. بگذارید موتور چند دقیقه بماند تا خنک شود. پس از خنک شدن موتور، مجدداً عملکرد درب را بررسی کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، به عیب یابی ادامه دهید و گزینه های دیگر را بررسی کنید.

البته احتمالا به دلیل گرم شدن موتور کرکره برقی، برخی از قطعات داخل موتور دچار مشکل شده و همین امر باعث می شود که حرکت و چرخش موتور غیرممکن باشد. به عنوان مثال ذوب شدن یک قسمت از موتور و چسبیدن به سایر اجزای موتور یکی از دلایل اصلی آسیب دیدن موتور و علت اصلی بلند نشدن کرکره برقی است. از آنجایی که موتور پرده برقی قیمت بیشتری نسبت به سایر قطعات دارد و یکی از اجزای اصلی و مهم پرده برقی محسوب می شود. در صورت بروز چنین مشکلی حتما با متخصص و برقکار مجرب تماس بگیرید. زیرا ناآگاهی شما نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه می تواند آسیب بیشتری به پرده برقی و سایر قطعات وارد کند.

4. مطمئن شوید که کنترل از راه دور سالم است. گاهی اوقات، دلیل خرابی پرده های برقی ممکن است به دلیل مشکل در کنترل از راه دور آن باشد. کنترل از راه دور فرمان باز و بسته شدن پرده ها را می دهد و یک عنصر کلیدی در عملکرد درب است. علت خرابی باجه برقی می تواند ناشی از ضربه یا خوردگی باشد. اگر متوجه شدید که کنترل از راه دور کار نمی کند، ابتدا باتری را تعویض کرده و دوباره امتحان کنید. اگر با تعویض باتری کنترل از راه دور مشکل حل نشد، کنترل از راه دور باید تعویض شود. برای تعویض ریموت کنترل پولی می توانید با متخصص ما تماس بگیرید و ریموت کنترل پولی را تغییر دهید.

به عبارت دیگر می توان گفت رابط بین موتور و تیغه ها برای بالا و پایین بردن کرکره برقی یک کنترل از راه دور است. از این رو باید در حفظ و نگهداری این قسمت مهم بسیار دقت کرد. گاهی اوقات هنگام فشار دادن یک دکمه روی ریموت، دکمه ممکن است گیر کند و بالا نیاید. این باعث شد برخی از کلیدها کار نکنند. بنابراین قبل از انجام هر کاری فاصله را به صورت بصری و بصری نگاه کنید و در صورت لزوم آن را تغییر دهید.

5. ریل کرکره برقی  را برای آسیب دیدگی بررسی کنید. گاهی اوقات، موانع می توانند باعث گیرکردن کرکره ها شوند و عملکرد شاتر را با مشکل مواجه کنند. برای حل این مشکل ابتدا برق را خاموش کنید و مکانیسم خاموش شدن را از نظر وجود انسداد بررسی کنید. اگر مانعی پیدا کردید، آن را بردارید و مسیر کرکره را کاملا تمیز کنید. سپس موتور را روشن کنید و عملکرد شاتر را بررسی کنید.

توجه به این نکته ضروری است که برخی از موتورهای مصرفی ایپاکو دارای سوپاپ های الکتریکی با قدرت بیشتری نسبت به سایر مدل ها هستند. علاوه بر این، وزن و موقعیت ارسی ها در ریل مهم است. زیرا در برخی موارد مانع ایجاد شده برای جلوگیری از حرکت برگ کافی نیست. بنابراین هنگام چرخش موتور پره ها شروع به حرکت می کنند و همزمان با برخورد به مانع پره های شیر برقی از ریل جدا شده و باعث از کار افتادن شیر برقی می شود. برخی از تعمیرکاران به این دلیل می گویند که شیر برق بالا نیامده، برگ ها پاره می شوند. به این دلیل که فلپ های شیر برقی از هم جدا شده اند و به دلیل تغییر وضعیت فلپ ها امکان استفاده مجدد از آنها وجود ندارد.

6. سایش تیغه کور برقی نیز می تواند باعث خرابی آن شود. گاهی اوقات علت خرابی کرکره های اتوماتیک خرابی پرده های کور است. در مواردی که کرکره برقی به صورت روزانه زیاد استفاده می شود، کرکره ممکن است فرسوده شود و دچار فرورفتگی و فرورفتگی شود. این سایش می تواند بر عملکرد موتور تأثیر بگذارد. بنابراین در چنین مواقعی تعمیر پرده های کرکره ای ضروری است.

7. مطمئن شوید که سنسور نوری سالم است. کرکره برقی سیگنال های مسافت طولانی را از طریق چشمی دریافت می کند و در نتیجه فعال می شود. هنگام کار با ریموت کنترل، اگر متوجه شدید که دکمه ها کار نمی کنند و شاتر حرکت نمی کند، چشمان خود را بررسی کنید. آسیب یا حتی کثیفی روی پلک می تواند مانع از کارکرد قفل شود. پس ابتدا چشم را تمیز کرده و دوباره ریموت کنترل را فعال کنید. اگر مشکل برطرف نشد، باید تعمیر اپتیکال را ادامه دهید.

8. کدها ممکن است حاوی خطا باشند. اکثر قفل های برقی دارای کد عملکرد هستند. گاهی اوقات علت خرابی به دلیل تداخل کد است. به عنوان مثال، هنگامی که از کنترل از راه دور شیشه برقی استفاده می کنید، قفل شما می تواند با کد همسایه شما تداخل داشته باشد و باعث اختلال در عملکرد دستگاه شود. در چنین شرایطی می توانید با کارشناسان تماس بگیرید و مشکل را حل کنید.

9. ممکن است شفت کرکره برقی آسیب دیده باشد. شفت یکی از قطعات اصلی و بسیار مهم کرکره برقی است که در صورت آسیب دیدن می تواند در عملکرد کرکره مشکل ایجاد کند. شفت از سیم پیچ های دمپر پشتیبانی می کند و مقاومت بالایی دارد. اما اگر شفت آسیب دیده باشد، ممکن است در باز یا بسته نشود و قفل مسدود شود. در چنین شرایطی باید ستون را با کمک افراد متخصص تعمیر کنید.

10. ممکن است صفحه کلید مشکل داشته باشد. گاهی اوقات علت خرابی چراغ برق خرابی سلول است. وقتی کیبورد مشکلی دارد، درب اصلا باز یا بسته نمی شود و حرکت نمی کند. برای رفع این مشکل باید از افراد متخصص کمک بگیرید و لانه پرنده را تعمیر کنید.

دکمه بازگشت به بالا