در این قسمت از مشاوره راه اندازی کسب و کار ما از شما سوالاتی میپرسیم تا متوجه شویم که دلایل شما برای راه اندازی یک بیزنس چیست، این دلایل ممکن است استقلال مالی و یا کار ثابت روزانه باشد، در این قسمت با استفاده از سوالات تخصصی، شما و شخصیت کاری شما را بررسی میکنیم. طرح امکان سنجی یا طرح توجیهی ، طرح و برنامهای است که به بررسی طرح در ابعاد مختلف اقتصادی، مالی و بازار یک پروژه میپردازد. تحقیقات نشان داده است که بیشتر از ۹۰ درصد استارت آپها شکست میخورند و بهتر است بدانید که بیشترین علت شکست استارت آپها عدم نیاز بازار به محصولات و خدمات است. صاحبان استارت آپ های نوپا بخوبی می دانند که حضور یک مشاور کسب و کار یا بیزینس کوچ چطور مسیر رشد برندشان را تسهیل می کند. برای نوشتن یک بیزینس پلن نیاز است تا مراحلی طی شود. برای آشنایی بیشتر با بیزینس پلن می توانید مقاله ” بیزینس چیست؟ البته به نظر خودم طبیعی است که چنانچه شخص مشاور خود چندین کسب و کار را مدیریت و راه اندازی کرده باشد، جنس حرف ها و مشورت های ایشان بیشتر قابل باور و از طرفی دیگر قابلیت پیاده سازی در بازار واقعی را دارد.
امروزه هرچقدر که بتوانید به مشتری تان نزدیک تر شوید می توانید اعتماد بیشتری بدست آورید و مسلما فروش بیشتر. کسبوکارهایی که از افراد درست مشاوره میگیرند در کمترین زمان به موفقیت میرسند و مشاور به آنها کمک میکند تا هزینه و زمان آنها در بهینهترین حالت ممکن صرف شود. در ابتدا و در حین رشد و توسعه کسب و کارتان شما مدیر همه خواهید بود که افراد صحیح دارید، باید آنها را مدیریت کنید. بررسی کنید که برای کسب و کار شما به چه مجوزهایی نیاز است و آیا اگر لایسنس شرکت خارجی خاصی را بگیرید اوضاع کسب و کارتان بهتر میشود. فاکتور بعدی تسلط مشاوره مدیریت کسب و کار برای استارت آپ ها در موضوع مشخص کردن استراتژی کار و آینده نگری او است، مشاور مدیریت شرکت شما باید بتواند برنامه یکساله یا ۶ ماهه شما را در ماه اول برای شما بچیند و تمام کارها و مراحل انجام آنها را از قبل برای شما برنامه ریزی کند تا بتوانید بهترین مشاوره مدیریت را داشته باشد.
بهترین مشاوره راه اندازی کسب و کار در ایران چه کسی است؟ به زبان ساده، تهیۀ یک طرح کسب و کار منجر به کاهش ریسک و عدم اطمینان در راه اندازی یک شرکت شده و این کار را از طریق آموزش نحوه صحیح انجام کار به کارآفرین صورت میدهد! برای مثال هزینه مشاوره اقتصادی، مشاوره سرمایه گذاری، مشاوره راه اندازی کسب و کار، مشاوره فروش و مشاوره بازاریابی با یکدیگر تفاوت دارد چرا که هر حوزه مناسبات خاص خود را دارد. حال که با اهمیت موضوع مشاوره مدیریت کسب و کار آشنا شدیم باید بدانیم که چطور می توانیم یک مشاور مدیریت کسب و کار خوب پیدا کنیم و از تجربیات آن استفاده ببریم. مشاور کسب و کار باید تجربه بالایی در راه اندازی کسب و کارهای بزرگ داشته باشد و بهتر است شخصی را انتخاب کنید که بتواند شما را در قسمتهای مختلف کسب و کار راهنمایی کند. بین انتقاد سازنده که موجب رشد و گسترش کسب و کار شما میشود و نیز ایرادگیریهای از روی غرض همیشه فاصله است. در یک مشاوره کسب و کار به چه تجربیاتی میکنیم؟
اگر چه رویای داشتن یک کسب و کار موفق و درآمد زا، بسیار وسوسه انگیز و جالب است اما داشتن یک رویا، به تنهایی تضمینی برای موفقیت نیست. این شرط باید به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت مهیا بودن شرایط اقدام به راه اندازی کسب و کار شود. همانطور که شما نمی توانید از راه دور کسب و کار خود را کنترل کنید، مشاور هم نمی تواند برخی جزئیات را صرفا از طریق شنیدن تصور کند. با توجه به اهمیت سئو و بازاریابی دیجیتال شما باید قبل از شروع کسب و کار در اطلاعات و دانش کافی در این زمینه را تا حدی که این بتوانید از عهده انجام کار برآیید کسب کنید. چه سرمایه داران سرمایه گذار باشند چه مشاوران و اعضای هیئت مدیره یک کسب و کار جدید. تعیین اینکه چه جور شرکتی ثبت کنید بسیار مهم است. شما باید از همان ابتدای شروع کسب و کارتان به مسائل مالی و هزینهها و درآمدها تسلط داشته باشید و با کمک حسابدارتان ببینید که وضعیت مالیاتی شما به چه صورت است و شامل معافیتهای مالیاتی میشوید یا نه و از نحوه پر کردن اظهارنامه مالیاتی اطلاع داشته باشید. این نه تنها به شما کمک میکند که کسب و کارتان را به طور موثرتری مدیریت کنید بلکه سرمایهگذاران بالقوه را هم به سمت کسب و کارتان متمایل میکنید.