اسرار غلبه بر افکار مزاحم

اسرار غلبه بر افکار مزاحم

فراموش نکنید که ما کامل نیستیم و مطمئناً می‌توانیم در آینده با تلاش بیشتر، بهتر عمل کنیم. بهترین راه این است که مسئولیت زندگی خود را به عهده بگیرید.

به گزارش سلام آنلاین مردم او نوشت: افراد در موقعیت های مختلف احساسات و افکار متفاوتی را تجربه می کنند و در موقعیت های مشابه تصمیمات و واکنش های متفاوتی دارند. اما بسیاری از مردم فکر می کنند که در زمان های سخت، مجموع خواسته ها و انتظارات آنها فراتر از توان و توان آنهاست. استرس و استرس هایی که امروزه اغلب با آن مواجه هستیم، گاهی شرایط را برای ما غیر قابل تحمل می کند، اما چرا برخی از ما نمی توانیم این فشارها را تحمل کنیم و دچار بیماری های روحی و جسمی می شویم. زیرا سلامت جسمی و روحی ما آسیب دیده است.

سارا ساعدی، روانشناس سلامت که تفاوت واکنش های ما به حوادث غم انگیز را توصیف می کند، می گوید: «روانشناسان پاسخ این سؤال را در اصول روانشناختی و راه حل های مورد استفاده در نظریه شناختی رفتارهای مختلف جستجو می کنند. شرایط برای کنترل ما. به این ترتیب ما کسانی هستیم که اجازه تغییر در شرایط خود را می دهیم.

توانایی ذهن

ساعدی می‌گوید ایمان انسان تنها عنصری است که می‌تواند مانع قدرت او در مسائلی مانند عواطف، شناخت، حافظه، احتیاط و قضاوت در مسائل و مشکلات زندگی روزمره شود یا باعث پیشرفت آنها شود، اما تغییر باید از درون خودمان آغاز شود. این بدان معناست که ما باید بتوانیم دنیای درونی خود را به بهترین شکل ممکن تغییر دهیم تا خلق و خوی بهتری داشته باشیم. زیرا افکار و باورهای منفی نه تنها ما را گیج می کند و ما را با ضعف ها و ناتوانی های بسیاری مواجه می کند، بلکه باعث می شود در سایر جنبه های زندگی مانند فردی، عاطفی، اجتماعی و… با مشکلات زیادی مواجه شویم. این افکار باعث ایجاد احساسات و عواطف منفی می شود و متعاقباً چنین احساساتی باعث ایجاد نگرش ها و فرآیندهای منفی در درون ما می شود.

به گفته این روانشناس، ایده های خوب می توانند زمان ما را تغییر دهند، تغییر زمان نیز می تواند ما را به زمان های بهتری برساند. تا زمانی که کیفیت زندگی ما آرام تر باشد.

خواص مغناطیسی ذهن

ساعدی می گوید ذهن مانند آهنربا عمل می کند، یعنی افکار ما را در دنیای بیرون بیان می کند. مانند آهنربایی که افکار ما را جذب می کند. یعنی اگر افکار منفی داشته باشیم، نمی توانیم چیز دیگری را در خارج تجربه کنیم. در واقع حال و هوای زندگی ما کاملاً تحت تأثیر افکار ماست و آنچه را که همیشه به آن فکر می کنیم وارد زندگی خود می کنیم. مانند آهنرباهایی با انرژی گرانشی بالا. افکار منفی اغلب در دوران کودکی ما ریشه می گیرند و باورهای ناسالم باعث می شود افکار و نگرش ما نسبت به خود، دنیا، دیگران و آینده به سمت ناامنی و بی ارزشی تبدیل شود.

به گفته ساعدی، بر اساس تئوری رفتار شناختی، اگر بخواهیم تغییری را پیدا کنیم که مطلوب، مؤثر باشد و علت رشد ما چیست، ابتدا باید باورها و افکار خود را تغییر دهیم و از ناامیدی و ترس به شجاعت تبدیل شویم. و امید.

واقع بین باش

توجه به این نکته ضروری است که قدم گذاشتن در مسیر تغییر کار آسانی نیست و اگر بخواهیم روزهای تلخ و ناگوار خود را با روزهای بهتر جایگزین کنیم، با از بین بردن ترس و آن استرس، همه مشکلات و غم هایمان برطرف نمی شود. ممکن است بارها و بارها ناامید شویم و ذهنمان بخواهد با شکایت از شرایط سخت همه مشکلات را به دنیای بیرون معطوف کند اما با صبر و حوصله بیشتر ذهن به جای خستگی راه حل های عجیب و خلاقانه پیدا می کند امید و ناامیدی. او می تواند با دنیای جدید روبرو شود که گاهی اوقات می تواند بسیار دشوار باشد. اما هر بار به جای شکایت از شرایط، راه حل هایی بیابید و از چند تکنیک ساده برای شادتر کردن زندگی استفاده کنید.

به گفته این روانشناس، اگر همچنان به خودمان بگوییم «نمی توانم»، کم کم باور می کنیم که ناتوان هستیم. اگر به خود بگوییم که واقعاً می توانیم آن را انجام دهیم، تمام تلاش خود را می کنیم تا بتوانیم آن را انجام دهیم و در نهایت این تلاش بدون در نظر گرفتن نتیجه، حس خوبی به ما می دهد. مطمئنا هیچ تلاشی بیهوده نخواهد بود.

مهربانی با خود

وقتی همه چیز اشتباه می شود، نباید به توانایی های خود شک کنیم و احساس گناه کنیم. اشتباهات یکی از دلخراش ترین احساساتی است که می تواند امید و اعتماد به نفس ما را از بین ببرد. فراموش نکنید که ما کامل نیستیم و مطمئناً می‌توانیم در آینده با تلاش بیشتر، بهتر عمل کنیم. بهترین راه این است که مسئولیت زندگی خود را به عهده بگیرید. پذیرفتن نقش قربانی و جلب همدردی دیگران نه تنها وضعیت را بهبود نمی بخشد، بلکه باعث می شود از بهانه جویی دست برداریم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا