کدام ورزشگاه‌های قطر میزبان تیم ملی ایران و حریفان آن هستند؟!

تیم ملی فوتبال کشورمان پس از تولد در مسابقات بی شماری شرکت کرده و حالا نوبت به جام جهانی 2022 قطر رسیده که بازیکنان تیم ملی به مصاف هم می روند، رقیب آنها زیر نظر کی روش اما کدام ورزشگاه قطر؟ آنها با حریفان خود روبرو خواهند شد.

کدام ورزشگاه های قطر پذیرای تیم ملی و حریفان ایران هستند؟!

نگاهی کوتاه به حضور ایران در جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران اولین بازی رسمی خود را پس از تولد در 12 شهریور 1320 در کابل مقابل افغانستان انجام داد که با تساوی به پایان رسید.

طبق اسناد، ورزشگاه امجدیه اولین ورزشگاه تیم ملی ایران است و در نهایت از سال 1352 و افتتاح ورزشگاه آزادی برای میزبانی بازی های آسیایی 1974، ملی پوشان رسما مسابقه ای را در این ورزشگاه برگزار کردند.

اگر بخواهیم به تاریخ حضور ایران در جام جهانی نگاهی بیندازیم باید بگوییم که ایران از سال 1974 در مقدماتی جام جهانی حضور داشت و در سال های 1978، 1998، 2006 موفق بود. 2014، 2018 و 2022. برای حضور در مرحله گروهی این بازی ها.

تیم ملی فوتبال کشورمان تا سال 1978 در مسابقات انتخابی المپیک حضور داشت و در المپیک 1964 توکیو، المپیک 1972 مونیخ و 1976 مونترال موفق شد به مرحله گروهی راه یابد.المپیک 1992 بارسلونا تیم امید ایران در این بازی ها حضور دارد.

کدام ورزشگاه های قطر پذیرای تیم ملی و حریفان ایران هستند؟!

اسامی بازیکنان تیم ملی برای جام جهانی 2022

تیم ملی کشورمان امسال در جام جهانی قطر شرکت خواهد کرد که مربیگری آن را کارلوس کی روش و بازیکنانی که این مربی برای خود انتخاب کرده است، بر عهده خواهد داشت.

بر اساس گزارش ها، کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تصمیم دارد از بازیکنان زیر برای حضور در جام جهانی 2022 قطر استفاده کند.

علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، سید حسین حسینی، پیام نازاز، رامین رضاییان، صادق محرمی، حسین کنعانی، سید مجید حسینی، مرتضی پورعلیگنجی، شجاع خلیل زاده، ابوالفضل جلالی، میلادزعلی محمدان، جلالی، علیرضامحرم، مهدی طارمی و مهدی ترابی.

زمان بازی و حریفان تیم ملی ایران در جام جهانی قطر

تیم ملی فوتبال ایران طبق قرعه کشی در گروه B قرار گرفت و طبق جدول زیر به مصاف حریفان خود خواهد رفت.

  1. ایران-انگلیسی; دوشنبه 30 آبان؛ ساعت 16:30
  2. ایران-ولز; جمعه 13 آذر؛ 13:30
  3. ایران – آمریکا سه شنبه 17 آذر؛ ساعت 22:30

اما این مسابقات در کدام ورزشگاه قطر برگزار می شود؟

معرفی ورزشگاهی که میزبان ایران در جام جهانی 2022 خواهد بود

استادیوم بین المللی خلیفه؛ میزبان بازی ایران و انگلیس

بر اساس برنامه ریزی انجام شده تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین دیدار 9 آبان از ساعت 16:30 در ورزشگاه بین المللی خلیفه به مصاف انگلیس می رود.

این ورزشگاه گنجایش 40000 نفر را دارد و فاصله آن تا مرکز دوحه حدود 13 کیلومتر است.

کدام ورزشگاه های قطر پذیرای تیم ملی و حریفان ایران هستند؟!

در 19 می 2017، استادیوم بین‌المللی خلیفه به اولین محل برگزاری جام جهانی 2022 تبدیل شد که میزبان فینال امیر کاپ در حضور بیش از 40000 هوادار بود.

این مکان تاریخی در منطقه آسپایر قرار دارد و میزبان بازی های آسیایی و جام ملت های آسیا بوده است.

طبق برنامه ریزی انجام شده، این ورزشگاه میزبان هشت مسابقه در قطر 2022 خواهد بود و بد نیست بدانید که رویدادهای اخیر خلیفه بین المللی شامل مسابقات جهانی دو و میدانی و جام جهانی جام جهانی باشگاه های قطر 2019 می شود. این ورزشگاه امسال نیز میزبان مسابقات غرب لیگ قهرمانان آسیا است.

ورزشگاه احمد بن علی الریان میزبان ایران و برنده مسابقات انتخابی اروپا (اوکراین-ولز / اسکاتلند) است.

دومین دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 2022 قطر در تاریخ 14 آذر برابر مسابقات مقدماتی اروپا (اوکراین-ولز / اسکاتلند) برگزار می شود.

این دیدار ساعت 13:30 در ورزشگاه 40 هزار نفری احمد بن علی الریان برگزار می شود.

کدام ورزشگاه های قطر پذیرای تیم ملی و حریفان ایران هستند؟!

طراحی استادیوم احمد بن علی الریان رامبول در 22 کیلومتری مرکز دوحه قرار دارد.

گفته می شود ورزشگاه الریان بهترین های فرهنگ قطر را به نمایش می گذارد و تا مرحله شانزدهم در سال 2022 میزبان هفت مسابقه خواهد بود.

نمای بیرونی ورزشگاه احمد بن علی الریان از الگوهای پیچیده ای تشکیل شده است که قطر را از تاریخ تجاری تا گونه های متنوع آن نشان می دهد.

ورزشگاه الطهما میزبان جام جهانی 2022 ایران و آمریکا

سومین بازی تیم ملی فوتبال کشورمان 17 آذرماه در قطر برابر آمریکا.آمریکا برگزار می شود.

این دیدار ساعت 22:30 در ورزشگاه 40 هزار نفری التحومه برگزار می شود.

کدام ورزشگاه های قطر پذیرای تیم ملی و حریفان ایران هستند؟!

طراحی ورزشگاه توسط دفتر مهندسی عرب انجام شده و فاصله آن تا مرکز دوحه 13 کیلومتر است.

جالب اینجاست که نمای ورزشگاه الثما از کلاه های سنتی الهام گرفته شده است که توسط مردان در سراسر جهان عرب برای قرن ها استفاده می شود. این استادیوم توسط معمار قطری ابراهیم ام جیده طراحی شده است. این ورزشگاه میزبان هشت بازی تا مرحله یک چهارم نهایی در قطر در سال 2022 خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا