رئیس صداوسیما به شاهرود رفت

رئیس صداوسیما به شاهرود رفت

پیمان جبلی در پشت صحنه «سلمان فارسی» ابراز امیدواری کرد که با ادامه حمایت ها پس از صدا و سیما، کار داود میرباقری به سرانجام خوبی برسد.

به گزارش سلام آنلاین به نقل از روابط عمومی صداوسیما، صبح پنجشنبه 30 مهرماه رئیس صداوسیما به شاهرود سفر کرد و در ساخت نمایش تاریخی سلمان فارسی شرکت کرد. پیمان جبلی پس از بازدید از محل معبد دمشق و مشاهده فیلمبرداری چندین پروژه، به داوود میرباقری و شخصیت های سریال خسته نباشید گفت خدا رحمتش کند.

رئیس صداوسیما سپس با اشاره به سومین حضور خود در پشت صحنه سریال سلمان فارسی، این اثر را کاری خاص خواند و تاکید کرد: کاری که داود میرباقری انجام می‌دهد صرفا ساختن داستان نیست، بلکه اثری برای تقویت حافظه است. تاریخ. از ایرانیان تا بدانند جایگاهشان چیست.در میان یاران پیامبران و پیشوایان اسلام.

جبلی با اشاره به ابعاد به هم پیوسته داستان سلمان فارسی و حضور شخصیت های بین المللی در این سریال، این اثر را یک ارزش و موفقیت جهانی خواند و گفت: کار استاد میر باقری و همکارانش نمونه ای از جهاد تباین است چرا که همه کاری که در روز ثبت نام و ارائه به تنهایی انجام داد یک نمایش بود افتخار ایران. رئیس واحد رسانه ابراز امیدواری کرد که این واحد به عنوان یک هنرمند بتواند با حمایت های مستمر به تولید دنباله آن طبق برنامه ریزی ها کمک کند.

جبلی مجموعه سلمان فارسی را کارگاه آموزشی بزرگی برای هنرمندان دانست که قطعا در ارتقای کمی و کیفی هنرهای نمایشی کشور نقش اساسی خواهد داشت. رئیس جمهور صداوسیما سریال سلمان فارسی را با ابعاد مختلف در فرهنگ جهانی، تمدن ایرانی و اعتلای هنر ملی معرفی کرد و از زحمات شخصیت های این سریال تقدیر کرد.

داوود میرباقری نویسنده و کارگردان سلمان فارسی نیز با خیر مقدم و قدردانی از حضور پیمان جبلی، این سریال را اثری پیچیده و ترکیبی از جغرافیا، داستان و تاریخ دانست.داستان سرایی سلمان. مهاجرت برای کشف حقیقت

میر باقری با اعلام اتمام 33 درصد از سریال که شامل نیم فصل بیزانس می شود، گفت: در این فصل بازیگران زیادی از یونان، ارمنستان، مراکش و تونس در کنار بازیگران ایرانی جلوی دوربین رفتند که توانستند نقش مهمی ایفا کنند. در حین پخش سریال جهانی شدن آن وجود دارد. وی ابراز امیدواری کرد با حمایت رسانه ملی ساخت قسمت پایانی فصل بیزانس به زودی به پایان برسد و فیلمبرداری فصل ایرانی و سپس حجاز به پایان برسد.

پیمان جبلی در این نشست با همراهی جواد رمضان نژاد رئیس مرکز سیمافیلم و حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی و همکارانی همچون شهردار و رئیس شورای شهر شاهرود از بخشهای مختلف بازدید کردند. از سایت کلیسای دمشق و سپس بخشی از سریال که در آن فیلمبرداری شده بود را در این مکان مشاهده کرد.

در ادامه این بازدید رئیس سازمان امدادرسانی از بندر ساحلی مجموعه سلمان فارسی شامل دریاچه ها، کشتی ها و غارها بازدید و از ایجاد قابلیت های جدید گردشگری برای این شهرستان ابراز خرسندی کرد. شهروند از طریق ساخت سریال سلمان فارسی.

جبلی در آخرین مراحل بازدید از پشت صحنه سریال سلمان فارسی با عوامل سریال دیدار کرد و به مسئولان سیمافیلم دستور داد تا کار را تا حد امکان تسهیل کنند.

سریال سلمان فارسی به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری به تهیه کنندگی زلال فیلم و کارگردانی مرکز سیما فیلم تولید شده است.

این سریال درباره زندگی و زمانه سلمان فارسی دوست ایرانی پیامبر در سه فصل ساسانی، بیزانس و ایران اسلامی است. فیلمبرداری از آذرماه ۱۳۹۷ در کرمان آغاز شد و در شاهرود، قشم، جلفا، غزالی، نور و دفاع مقدس ادامه یافت و اکنون فیلمبرداری مرکزی آن به پایان رسیده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا