بین الملل

پاکستان شرایط صدور ویزا برای اتباع افغانستان را تغییر داد

به گزارش خبرگزاری آنلاین سلام آنلاین، دولت پاکستان از تغییرات جدید در روند صدور روادید اتباع افغانستان خبر داده است.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان امروز (چهارشنبه، 8 جولای) در توییتر نوشت: کابینه تغییراتی را در روند صدور روادید برای شهروندان افغانستان تصویب کرد.

وی افزود: بر اساس سیاست جدید، سفارت ما درخواست های ویزای شهروندان افغانستان را بر اساس ملیت فعلی آنها بررسی می کند و ظرف مدت 48 ساعت برای رانندگان افغان ویزای یک ساله صادر می شود.

نخست وزیر پاکستان هدف از اقدامات جدید را تسهیل صدور روادید عنوان کرد و گفت: هدف از این اقدام تسهیل صدور روادید برای نزدیک شدن دو کشور، کمک به مردم افغانستان و جذب آنها است. سرمایه گذاری از آسیای مرکزی.

شریف نوشت که به وزارت کشور پاکستان دستور داده است تا روی سیاست های بیشتر بدون ویزا کار کند.

روند صدور ویزای پاکستان برای شهروندان افغانستان اغلب مورد انتقاد پاکستانی ها قرار گرفته است که ادعا می کنند پاکستان با ویزای آنها تجارت می کند.

پیش از این برخی از افغان ها مدعی بودند که امکان درخواست ویزای پاکستان به صورت قانونی وجود ندارد و این امر بازار دلالی را بیش از پیش داغ کرده است.

یک متقاضی ویزای پاکستان می گوید که سفارت پاکستان ثبت نام آنلاین را نمی پذیرد، زیرا ویزا در بازار سیاه می تواند تا 800 دلار هزینه داشته باشد.

پاکستان مهاجران جدید افغان را نمی پذیرد.

از سوی دیگر، منصور احمد خان، سفیر پاکستان در کابل گفت، افغان هایی که پس از سقوط حکومت قبلی در این کشور درخواست پناهندگی می کنند، به عنوان مهاجر پذیرفته نمی شوند.

سفیر اسلام آباد با بیان اینکه “روزانه 700 تا 1000 ویزا برای افغان هایی که قصد سفر به اسلام آباد را دارند صادر می شود، اما صدور ویزا لزوما تغییری در وضعیت پناهندگی ایجاد نمی کند.” و اجازه افزایش مهاجرت را نخواهیم داد.

در همین حال کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفته است که پس از تحولات اخیر در افغانستان، پاکستان با موج جدیدی از مهاجرت افغان ها به این کشور مواجه است.

قیصر خان افریدی، سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به خبرگزاری آناتولی گفت: پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، بیش از 250 هزار افغان وارد پاکستان شدند.

پاکستان بیش از 1.3 میلیون مهاجر قانونی دارد که همین تعداد پناهجوی غیرقانونی است که در سال های اخیر به این کشور سفر کرده اند.

انتهای پیام/ ر




آن را برای صفحه اول توصیه کنید

دکمه بازگشت به بالا