اقتصادی

نصب ۲۱۱ مه‌پاش و احداث ۱۰۷ استخر آب برای گاومیش‌های کرخه

سلام آنلاین/ خوزستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان روند نهایی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تلف شدن دام در حوضه کرخه را تشریح کرد.

خدارحم امیری زاده در گفت وگو با سلام آنلاین، با اشاره به کمبود آب در آب انبار کرخه و وضعیت دام ها به ویژه گله های این منطقه برای جلوگیری از تلف شدن دام ها به دلیل مشکلات آب به ویژه در فصل تابستان، اظهار کرد: این موضوع در سال 2018 به دلیل مشکلات آب و هوایی در منطقه به ویژه در فصل گرما به پایان رسید. اقداماتی برای نصب تجهیزات زهکشی در مزرعه و ساخت استخر برای بدن گاومیش در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون 211 پمپ و 107 مخزن نصب و ساخته شده و قابل استفاده کشاورزان است.

امیری زاده در خصوص نصب دستگاه های مه شکن در واحد کنترل گاومیش امیری زاده گفت: در این راستا 85 دستگاه موتور در حمیدیه، 78 دستگاه در نرمال آزادگان و 48 موتور در هویزه با همکاری پیمانکاران «کناز» نصب شد. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام …

وی با اشاره به ساخت استخر گاومیش، گفت: تاکنون 57 استخر در غرب خوزستان در منطقه آزادگان، 22 استخر در هویزه، 16 در حمیدیه و 12 استخر در اهواز ساخته شده و قابل استفاده گاومیش ها است. کشاورزان این مناطق.

امیری زاده تعداد کل گاومیش های چهار شهرستان حوضه کرخه را 33 هزار و 329 راس که از این تعداد 12 هزار و 531 به دشت آزادگان، 11 هزار و 247 راس به هویزه، 7 هزار و 857 راس به حمیدیه و یک هزار و 694 راس به اهواز بوده است، اضافه کرد.

وی بیمه دام های سبک و سنگین از جمله گاومیش در حوضه کرخه را از جمله اقدامات حمایتی عنوان کرد و گفت: برای کشاورزان این منطقه 70 درصد بیمه رایگان خواهد بود و کشاورزان باید 30 درصد از آن را پرداخت کنند. حق بیمه حق بیمه. این پروژه فقط شامل شهرستان حوضه کرخه می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا