اجتماعی

چرا زنان معتاد باردار و دارای فرزند خردسال تمایل کمتری به ترک اعتیاد دارند؟

مددکاران اجتماعی کاداس خاطرنشان می کنند که زنان باردار معتاد به مواد مخدر یا هروئین ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند زیرا نوزادان آنها نیز ممکن است معتاد به دنیا بیایند.تفاوت درمان با متادون و بوپرنورفین در زنان که زنان باردار را توصیف می کند.

فرزانه سهرابی در گفت وگو با سلام آنلاین، او می گوید: «بسیاری از زنان مبتلا به اعتیاد از بیماری های روانی دیگری مانند افسردگی رنج می برند.» افسردگی، پرخوری و استرس ناشی از طلاق و حضانت فرزند، درمان اعتیاد را برای آنها دشوار می کند. این موضوع برای درمان اعتیاد به مواد مخدر نیز صادق است.

او گفت: «بسیاری از زنان باردار بچه‌های کوچک دارند یا به دنبال درمان نیستند یا ترک می‌کنند.» به موقع درمان کنید. از سوی دیگر، برخی از زنان اغلب از ترس از دست دادن فرزند یا عدم مراجعه به درمان اعتیاد خود را پنهان می کنند.

وی با اشاره به درمان اعتیاد در زنان باردار گفت: زنان بارداری که به مواد مخدر یا هروئین اعتیاد دارند مشکلات خاصی خواهند داشت زیرا نوزادان آنها نیز می تواند معتاد به دنیا بیاید. در حال حاضر، سازمان غذا و داروی آمریکا داروهایی را برای درمان حاملگی های وابسته به دارو تایید نکرده است، اما تجویز متادون یا بوپرنورفین همراه با مراقبت های دوران بارداری و برنامه های درمان دارویی جامع ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. مشکل مصرف مواد مخدر مواد مخدر.

تفاوت بین اعتیاد به متادون و بوپرنورفین در زنان باردار

سهرابی گفت: “قطع متادون یا بوپرنورفین به طور کلی برای زنان باردار توصیه نمی شود. با این حال، نوزادانی که در دوران بارداری در معرض متادون قرار می گیرند ممکن است نیاز به درمان برای آن داشته باشند.” اعتیاد در زنان باردار نوزادان متولد شده از مادران تحت درمان با بوپرنورفین علائم وابسته کمتری نسبت به آنهایی که با متادون درمان شده اند دارند. متادون و مدت اقامت آنها در بیمارستان کاهش یافته است.

زنان بارداری که در دوران بارداری بوپرنورفین را برای مصرف مواد افیونی مصرف می کنند باید بدانند که مقدار بوپرنورفین موجود در شیر مادر ممکن است برای جلوگیری از ترک مواد افیونی در نوزادانشان کافی نباشد، بنابراین در برخی موارد ممکن است. . زنان باردار معتاد به مواد مخدر، حتی در زمان درمان، باید نوزاد خود را از نظر خواب‌آلودگی، وزن کم هنگام تولد و کمبود فاکتورهای رشد به‌ویژه نوزادان نارس تحت نظر داشته باشند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا