حوادث

چگونه می‌توان مجازات تصادف را کاهش داد؟

معاون آموزش و ترافیک پلیس راهور تهران به تشریح موارد موثر در کاهش و محدودیت جریمه در حوادث رانندگی پرداخت.

سرهنگ علی هامانخانی در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در خصوص عواملی که در تشدید یا تخفیف مجازات پس از تصادف موثر است، گفت: به طور کلی قانون برای رانندگانی که از صحنه تصادف متواری می شوند، شرایط مشدد پیش بینی شده است. در این خصوص ماده ۷۱۹ قانون مجازات اسلامی تاکید می‌کند: «هرگاه مقتول نیاز به کمک فوری داشته باشد و راننده از انجام آن امتناع کند، حتی اگر امکان رساندن مجروح به مرکز بهداشتی و یا کمک گرفتن از مأموران انتظامی وجود داشته باشد. بر اساس یا به ترتیب زمانی. به منظور فرار از تعقیب و گریز محل «ترک حادثه و آزادی مجروحین حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مقرر در مواد ۷۱۴، ۷۱۵ و ۷۱۶ این قانون محکوم خواهد شد.» دادگاه نمی تواند در این ماده تخفیف قائل شود.»

«در تبصره اول این ماده همچنین آمده است که «راننده ممکن است برای انجام وظایفی که در این مقاله توضیح داده شده است، وسیله نقلیه را از صحنه دور کند، در صورتی که امکان مراجعه به وسایل دیگری برای کمک به شما وجود نداشته باشد. بدون آسیب». در تبصره دوم ماده 719 قانون مجازات اسلامی در کلیه موارد ذکر شده هرگاه راننده مصدوم را به بیمارستان آورده یا حادثه را به مسئولین مربوطه اطلاع دهد یا تحت هر شرایطی، نحوه درمان و استراحت را بیان کرده است. و درد آسیب دیدگی را کاهش دهد “آهسته آهسته دادگاه قوانین تخفیف را برای او رعایت می کند”.

هامو خانی با بیان اینکه علاوه بر متواری شدن از محل، برخی از اقدامات قبل از حادثه نیز توسط عاملان تشدید شده است، گفت: راننده با وجود آسیب دیدگی موتور خودرو را برانداخت که در تصادف نیز موثر بوده و در صورت عدم رعایت راننده به دنبال علائم لازم در محل مشخص شده برای عبور از خیابان یا مناطقی که عبور ممنوع است. در تمام این موارد راننده به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مقرر در ماده فوق محکوم می شود. دادگاه می تواند علاوه بر تعقیب متهم، وی را از یک تا پنج سال از رانندگی محروم کند.

وی در خصوص امتناع از کمک به مجروحان و فرار از صحنه گفت: بر اساس قانون قانون مجازات، امتناع از کمک به مجروحان و رفع خطر جانی نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا چه کسی افراد یا کسانی را که می بیند. در معرض خطر مرگ هستند و می توانند فوراً اقدام کنند یا از دیگران کمک بگیرند یا بلافاصله به مقام یا مقامات ذیصلاح اطلاع دهند تا از وقوع حادثه یا بدتر شدن عواقب جلوگیری کنند بدون اینکه با این فعالیت خود یا شما دیگران را به خطر بیندازند و حتی با کمک یا راهنمایی. از وضعیت در صورت لزوم. در غیر این صورت تا یک سال حبس یا جزای نقدی محکوم می شود.

همخانی گفت: در این صورت اگر مرتکب یکی از کسانی باشد که به دلیل حرفه خود بتواند کمک مؤثری کند به حبس از سه ماه تا دو سال یا جزای نقدی محکوم خواهد شد. طبق قانون، اگر شخصی در چنین شرایط اضطراری دیگری را در خطر مرگ ببیند، موظف است به او کمک کند یا از شخص دیگری کمک بخواهد. آنچه اهمیت دارد وضعیت فوری مصدوم است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش راهور تهران گفت: اما در برخی موارد در شرایطی ممکن است فردی که با فرار از صحنه با فردی تصادف می کند به اشد و حداکثر محکوم شود بسته به خسارتی که وارد کرده است. «تعداد احکام در مواد ۷۱۴، ۷۱۵ و ۷۱۶ آمده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا