تنها نیستید/سرمایه‌های نظام سلامت را به میدان بیاورید

تنها نیستید/سرمایه‌های نظام سلامت را به میدان بیاورید

وزیر بهداشت سابق بهداشت و استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نامه ای به وزیر بهداشت اظهار می دارد که وی از تعدادی از اساتید کشور که به آدرسهای نادرست در ایمنی عمومی ، استفاده از موانع و مسافت اجتماعی پرداخته اند شکایت کرده است: “بدانید که تنها نیستید.” آنها منبع خوبی برای کارمندان و متخصصان در نظام سلامت هستند که می توانند در طراحی ، تجزیه و تحلیل و اجرای اقدامات عملی جدید تأثیرگذار باشند. این سرمایه را به خط مقدم برسانید.

به گزارش سلام آنلاین. متن نامه دکتر کامران باقری لنکرانی به شرح زیر است:

“او

جناب آقای دکتر نامکی ، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

سلام و بهترین آرزوها

سخنان اخیر شما را درباره شیوع Quaid 19 و تنها راه وزارت بهداشت برای مقابله با این جهانی سازی و در ابهامات اقتصادی و بهداشت خواندم. برای من ، فکر می کنم وظیفه من این است که از زحمات عالی و عالی و کلیه کارکنان نظام سلامت در این زمینه قدردانی کنم ، حتی اگر خودم در بین هزاران کارمند نظام سلامت خدمت می کنم. همانطور که گفتید ، نظام بهداشت و درمان بزرگترین آسیب را در جهان مشاهده کرده است ، هم از نظر نیروی کار و هم از نظر مالی ، اما برای یک لحظه عقب نمی ماند. متأسفانه ، این سرمایه اجتماعی ، که از طریق خودگذشتگی و ایثار از مدافعان بهداشت در طی چند ماه گذشته تأمین می شود ، مورد استقبال قرار نگرفته و از تمام توان خود استفاده نمی شود. آی تی.

واقعیت این است که سلامت مردم بیش از سلامتی تحت تأثیر فرآیندهای تعامل و عوامل اجتماعی است و حتی تلاش وزارت بهداشت می تواند از آن جلوگیری کند. این واقعیت مهم باید بارها و بارها توسط وزارت بهداشت تکرار شود و در نتیجه هر تصمیم اجرایی در مورد سلامت یک جمعیت مستند و قابل فهم باشد. برجسته و اعلام شد. سند اصلی سیاست سلامت عمومی بر پیوند دادن سلامت با برنامه های کلان تأکید دارد. نادیده گرفتن این تصمیم مهم رهبران انقلابی انقلاب و تدابیری که سلامت را تحت تأثیر قرار داده است ، اما مدیران و طراحانی که وزارت بهداشت نیستند آسیب های بسیاری را متحمل می شوند. در همان دوگانگی خطای اقتصادی یا بهداشتی؛ هم تجربه جهانی و هم مطالعه کشور ما نشان می دهد که می توان شکاف بین عملکرد اقتصادی و مراقبت های بهداشتی را ایجاد کرد ، اما نکته اصلی تصمیم گیری آگاهانه است ، نه طعم دادن و استفاده از مدل های شناخته شده. پیش بینی در پیش بینی های آینده و نظارت منظم. . اگرچه ما هنوز هم باید تلاش کنیم تا در هر زمان و به خصوص در چنین شرایط دشوار تحقیقاتی هدفمند به دست بیاوریم ، اما شکایت می کنم که از مقالات علمی موجود در تصمیمات اجرایی کشور استفاده نمی شود و برخی تصمیمات گرفته می شود. صرف نظر از شواهد ملی یا تجربه بین المللی. این اتفاق می افتد

همچنین از برخی اساتید کشور شکایت دارم که به مدیران ارشد کشور اعتماد دارند و آدرسهای اشتباهی را در امنیت عمومی می دهند و یا از استفاده از روشهای ساده مانند ماسک و مسافت های اجتماعی دریغ می کنند و تصمیمات اساسی را به تاخیر می اندازند. زیاد. حتی اگر من می دانم شما و نمایندگان شما مواظب باشید ، بدانید که شما تنها نیستید. آنها یک سرمایه عالی برای کارکنان سیستم های بهداشتی و متخصصانی هستند که می توانند با طراحی ، تجزیه و تحلیل و اجرای آن به روز باشند. بازاریابی اجتماعی و آموزش عمومی موثر. این سرمایه را به خط مقدم برسانید.

بزرگترین اصلاحات در نظام سلامت و ایجاد شبکه و سیستم مراقبت های بهداشتی اولیه در جمهوری اسلامی ایران در اوج جنگ انجام شد که با همدلی دولت و مجلس و با پیگیری اعتقاد بزرگان انجام شد. پس از آن اکنون که سلامت محور جامعه است و سرمایه اجتماعی آن در سالهای اخیر در بالاترین سطح خود قرار دارد ، لازم است زندگی روزمره را پشت سر بگذاریم تا بتواند با تأکید بر اصلاح نظام عمیق تر شود. سیستم ارجاع و اصلاحات ساختاری و سیستم و سایر موضوعات مهم در سند سیاستگذاری سلامت عمومی. صادقانه بگویم ، او از این فرصت تاریخی فکر کرد و از آن استفاده کرد.

برای شما و همه خدمتگزاران شما در کشور آرزوی موفقیت بیشتری در خدمت به این نظام مقدس و این مردم خوب دارم که این نعمت ماست.

دکتر کامران باقری لنکرانی
استاد افتخاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا