بیدارباش بیست‌و هشتم؛ به «خواسته ها» رسیدن

بیدارباش بیست‌و هشتم؛ به «خواسته ها» رسیدن

َللّهُمَ وَفِّرْ حَظَّى فِیهِ مِنَ النَّوافِلِ وَأَكْرِمْنِی فِیهِ بِاِحِحْضَارِ الْمَسَائِلِ

و تقریباً غیرممکن است که بین سؤالات یا نگرانی افراد باهوش مشاهده شود.

اگر دوست دارید سیگار را ترک کنید …

“گرچه خیابان ها تاریک است

و پر از وسوسه های شیطانی

خوب … خورشید شما را راهنمایی می کند

برای رسیدن به خانه باید قدم های “صادقانه” بردارید.

کوله پشتی ،

چمدان “صبر” و “یقین”

زره “احترام”

چراغ قوه “ایمان”

خیابان … نمی تواند “درست” باشد جز راه رفتن.[۱]

* * *

«نوافیل» جمع نفیله است.

نافله ، از ریشه واژگانی “نافل” ، به معنای بیشتر و بیشتر است.

“آنالا” همچنین به معنای ثروت و نعمت عمومی است که خداوند برای اسلام ، عمر و همه گسترش داده است.

“ناجا” به معنای نماز مستحبی است که از وظیفه و تعهد فراتر می رود.

هرگونه عمل و توصیه خوب که عاری از تعهدات و تعهدات و بالاتر از حد وظیفه باشد “نوافیل” است.

فایده ای که مردم از فعالیت های خارج از برنامه و خارج از برنامه می گیرند ، پاسخگویی آنها است.

وقتی شخص وظایفی فراتر از وظیفه انجام می دهد ، که وظیفه ای نیست بلکه کار خوبی است ، علاقه و علاقه خود را به اطاعت و نیکی نشان می دهد ، به طوری که حتی در خارج از وظیفه واجب عشق است. از صالحان او را حمل کند. نیک وام دارد

هنگامی که یک کارمند و یک کارمند خارج از کشور “فوق العاده” کار می کنند ، این نشانه علاقه او به شغلی است که خود یا خودش را تعریف نمی کند ، حتی در چارچوب توضیحات اداری و شغلی.

در مورد نوافیل و مستحب نیز همین مسئله است. این نشانگر جذب عبدالله به خدا و علاقه او به عبادت است و فرض می کند که این مومن ، در طاعت ، برای وظیفه ساری مناسب نیست.

به یک معنا ، مستحب و نوافیل متولیان کار هستند. و اگر او به جز وظایف خود فعالیتهای توصیه شده را انجام ندهد ، احتمال نقض تعهدات وی وجود دارد.

تهیه عصا به دلیل علاقه ای که دارد ، باعث ایجاد نور خاصی می شود.

هنگام انجام نماز شب یا انجام روزه های توصیه شده یا انجام کارهای خیرخواهانه و دادن صدقه ، قربانی های توصیه شده و نمازهای روزانه را انجام دهید.

احساس می کنید که بیشتر پاکی قلب و صداقت بیشتری را کشف کرده اید.

این فایده محبت و “لذت استقامت” است ، که از خدا خواسته ایم تا در این ماه و امروز علاقه زیادی به “صوفیا” به ما بدهد.

دستیابی به “هوس”

کرامت وقتی فرد به خواسته های خود برسد.

اگر “مسئله” انسان برآورده نشود و هدف محقق نشود ، نقاط ضعف و ضعف وجود دارد.

هرچه “بخواهیم” ، باید برای رسیدن به آن سخت تلاش کنیم. از خدا می خواهیم که با احضار آن خواسته ها و برای رسیدن به نیازها و خواسته های ما ، به ما احترام و احترام بگذارد.

“ابزار” در اینجا نیز مورد نیاز است.

راه خدا برای همه یکسان است.

(الطرُرُقُ ِلَى اللَّهِ ِ بِعَدَدِ نُفُوسِ الخَلائِق)

اما به چه راهی باید به زودی برسیم ؟!

از چه طریق می توانیم به خدا نزدیک شویم؟

“شهادت میانبر است که مردم را به سوی خدا سوق می دهد.” بنابراین ، شهادت نیز “وسیله” برای “نزدیک” است.

نزدیک بودن به خدا هدف است.

با رفتار صالح و رعایت شرع ، می توان به خدا رسید. همچنین از طریق ایثار و از طریق ثروت و زندگی!

آلزایمر ، افتادن ، افتادن ، خوابیدن همه حشرات هستند. شما باید راه درست را طی کنید. نزدیکترین راه “مسیر مستقیم” است. همچنین به نزدیکترین فاصله بین دو نقطه “خط مستقیم” گفته می شود.

مسافران رفته بودند و ما در راهمان بودیم

ما دور کاروان را می بینیم

“دره امن” و خانه دوست شما

گرچه دور است

این همان چیزی است که جارسر خواستار آن است.

یک راهی باید وجود داشته باشد! … “[۲]

اما همه به آنجا نمی رسند!

به تعبیر خواجه عبدالله انصاری در تفسیر ادبی آیه “احدنا السیرات المستقیم”:[۳]

“نه همه کسانی که” جاده “را دیدند وارد شدند. و نه هر کس که به مقصد می رفت!

شاید کسانی که می شنوند و نمی بینند ، و شاید کسانی که می بینند و نمی دانند

و شاید کسی بداند … یافت نشد!

شاید پیرمرد از جوهر دعا می کرد.

“احتمالاً دوست قلعه ، آن زین کنار شیر است.”

دروس الهیات

خداوند جذابیت این بندگان را در همه جا می شنود

و دعاهای همه انسانها به همه زبانها شنیده و شنیده می شود.

اما جواب دعا و دعا ، او را از نیازهای دیگر ، اسرار و دعاها باز نمی داشت.

این ضعف ماست ، اگر کاری انجام دهیم ، دست از کار دیگری می کشیم. اگر به صدا گوش کنیم ، دیگری را نمی شنویم. اگر روی یک چیز متمرکز شویم ، چیز دیگری را نادیده می گیریم. زیرا ما محدود و قادر به انجام آن نیستیم.

اما … خداوند نامتناهی و قدرتمند است. لذات و خوشی های همه این بندگان بلافاصله او را اشغال نمی کند.

یا نمی خواهم به پرهیزکاران بپیوندم.

در روز محکومیت در مراقبت از خادم نیز اینگونه است.

راوی از امام علی (ع) سؤال می کند: چگونه خدا می تواند همه این بندگان را در روز قیامت محاسبه کند؟

امام پاسخ می دهد که مانند تغذیه دنیا ، تغذیه برخی افراد مانع از معیشت دیگران نمی شود.[۴]

بله … خدا آن را می داند. در میان این همه ، شور و شوق جانباز صدای همه را می شنود و به سوالات همه پاسخ می دهد.

در دعای “خوزه سن کبیر” بند (99) را می خوانیم:

“خدایا ، امکان شنیدن مانع از گوش دادن او نمی شود.”

شما ، پروردگار ، موفق باشید که این کار مانع انجام کار دیگری نمی شود.

شما سعادت می کنید ، پروردگار ، این کلمه مانع دیگر گفتن شما نمی شود.

شما بزرگ می شوید ، سوال گیج کننده نیست.

شما چیز خوبی برای شما نکرده اید ، پروردگار.

“از جانب خدا ، اصرار شما او را خسته و غمگین نمی کند …”

بله … خدا مهربان و مهربان است.

شنیدنی و روشنگری است.

مجیب الدوات توانایی و توانایی دارد …

منابع:
[۱] – از نویسنده.
[۲] – از نویسنده.
[۳] – در تفسیر خواف العسورا.
[۴] قد السوال: حساب خداوند خالق و بیشتر آنها چیست؟ وی گفت: گویی آنها علیه کثرت نهج البلاغه ، سبحی صالح ، 300 خردمندی می جنگند.
* گزیده ای از کتاب “سینا نیزا”؛ توضیحات نویسنده از نماز روزانه ماه مبارک رمضان

دکمه بازگشت به بالا