اقتصادی

سقوط آزاد در انتظار اقتصاد ترکیه

کمیسیون اروپا پیش بینی می کند که اقتصاد ترکیه در سال جاری 5.4 درصد کاهش یابد.

به گزارش سلام آنلاین ، کمیسیون اروپا در گزارش جدید خود درباره وضعیت اقتصاد ترکیه پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی این کشور در سال جاری به 5.4 درصد منفی برسد ، اما سال آینده به یک مدار مثبت باز خواهد گشت و 4.4 درصد از آن را ثبت خواهد کرد. اتحادیه اروپا (EU) درباره عواقب ناگوار ویروس Corona در زنجیره ارزش جهانی هشدار داده است. ایر

از طرف دیگر ، به دلیل افت شدید و پی در پی نرخ بهره طی یک سال گذشته ، اکنون بانک مرکزی ترکیه ابزارهای کمتری برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد این کشور دارد و یک اشتباه در تصمیم گیری در مورد نرخ بهره می تواند عواقب ارزی و تورمی بسیاری داشته باشد. برای ترکیه

کمیسیون اروپا با افت 2.1 درصدی هزینه های شخصی در ترکیه پیش بینی کرده است که هزینه های دولت امسال 4 درصد افزایش خواهد یافت. این کمیسیون همچنین پیش بینی کرده است که نرخ بیکاری ترکیه در سال جاری 16.9 درصد باشد ، که نسبت به سال گذشته 3.3 درصد افزایش داشته است.

با این حال ، پیش بینی می شود که تورم امسال مسطح باشد و از 15.5 درصد در سال گذشته به 11.4 درصد افزایش یابد. پیش بینی می شود نرخ تورم ترکیه در سال آینده دوباره به 11.7 درصد برسد.

با توجه به گسترش تاج و کاهش تقاضای جهانی ، پیش بینی می شود صادرات ترکیه در مقایسه با سال گذشته یک چهارم کاهش یابد. اجازه ندهید که تراز تجاری کشور بیش از حد منفی باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا