«بزرگترین دستاورد شهید سنوار»، «پیش شرط تخصیص یارانه نان» و «پایان حواشی کاپیتان»

اجلاس سران قوا بزرگترین دستاوردهای شهدای سنور پیش نیازهای کفالت نان تعلیق کارخانه معرفی 10 فیلم برتر جشنواره فیلم کوتاه تهران و بازگشت کاپیتان استقلال به تمرینات گروه از مهمترین آنهاست. خبر سلام آنلاین عصر 7 آنلاین.

«بزرگترین دستاورد شهید سنوار»، «پیش‌شرط تخصیص یارانه نان» و «پایان حواشی کاپیتان»

به گزارش عصر یکشنبه 7 مهرماه به نقل از سلام آنلاین این خبر در زمینه های مختلف منتشر می شود که در ادامه می توانید بررسی کنید:

برگزاری اجلاس ریاست جمهوری نیروهای مسلح

سیاست:

نشست مشترک سران کشورها برگزار شد.

نشست مشترک سران قوا به ریاست رئیس سازمان نظام پزشکی در محل ریاست جمهوری برگزار شد و در این جلسه برخی از مسائل روز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

قدردانی خانواده شهید رئیسی از شهید یحیی سنور

خانواده شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پیامی به مناسبت شهادت یحیی سنور بزرگ ترین دستاورد شهید سنور را واگذاری موضوع فلسطین به امور جهانی دانستند.

در بخشی از این پیام آمده است: عروج باشکوه قهرمانی و حماسی یحیی سنور از قاب تاریخی پیروزی نور بر تاریکی در برابر چشم جهانیان. این شخصیت مبارز که 22 سال در زندان صهیونیستی محبوس بود خللی در تعهد خود ایجاد نکرد و با طراحی عملیات تاریخی طوفان الاقصی نخ بافته شده توسط جهان صهیونیسم را به مدت هفتاد سال در هم بافت. بزرگترین دستاورد سال شهید سنور این بود که مسئله فلسطین را به منصه ظهور رساند که با خیانت و تفکر وحشیانه برخی از سیاستمداران به فراموشی سپرده شد.

اعتراف مقام سابق شابک به قدرت نظامی حزب الله

جهان:

لیور اکرمن یکی از مقامات سابق شابک گفت: «حزب الله در وضعیت خوبی قرار دارد و دارای انبار زیادی موشک و پهپاد است.

وی افزود که حزب الله هنوز تنها از یک هشتم ظرفیت خود استفاده می کند. زیرساخت های حزب الله دست نخورده باقی مانده و از تعداد زیادی موشک هدایت شونده دوربرد و دقیق تشکیل شده است.

این عضو سابق شبکه شبک افزود: حزب الله سال ها پیش برنامه ریزی و اجرای آن را در نظر گرفت که آماده انجام آن بود.

جزئیات حمله پهپاد به خانه نتانیاهو

سخنگوی ارتش اسرائیل با اشاره به حمله هواپیمای بدون سرنشین به خانه نخست وزیر گفت که در این حمله به کسی آسیب نرسیده است.

دانیال هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره حمله به خانه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در آن یک پهپاد از لبنان با هدف نابودی نتانیاهو به این خانه حمله کرد صحبت کرد و تحقیقات درباره این موضوع آغاز شد

وی گفت: در این حمله به کسی آسیبی نرسید.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز اعلام کرد که دو پهپاد را که از لبنان در حال پرواز بودند رهگیری کرده است اما پهپاد سوم مستقیماً به ساختمانی در قیصریه حمله کرد.

آژانس رادیویی و تلویزیونی اسرائیل نیز تایید کرد که این پهپاد که شهر قیصریه را هدف قرار داده بود 70 کیلومتر از لبنان حرکت کرده است.

روزنامه معاریو همچنین نوشت که این سومین بار در یک هفته است که پهپادهای حزب الله موفق می شوند به عمق خاک اسرائیل نفوذ کنند.

نتانیاهو ایران را به تلاش برای ترور خود متهم کرده است. او گفت: «گروه نیابتی ایرانی که امروز قصد ترور من و همسرم را داشتند اشتباه بزرگی مرتکب شدند. تلاش برای ترور اسرائیل و من را از ادامه جنگ علیه دشمنانمان باز نخواهد داشت. من به مردم ایران و شرکای آنها می گویم که هرکس به مردم اسرائیل آسیب برساند بهای سنگینی خواهد پرداخت.

اما نماینده ایران در سازمان ملل این اتهامات را رد کرده و اعلام کرده است: «ما قبلاً پاسخ رژیم را داده ایم». این عملیات توسط حزب الله لبنان انجام شد.

دیدار عراقچی با مقامات ارشد حماس

مقامات ارشد حماس در استانبول با وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کردند.

محمد اسماعیل درویش رئیس شورای جنبش فلسطینی حماس با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه دیدار و درباره تحولات منطقه و جنگ غزه گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش سید عباس عراقچی همچنین با «خلیل الهیه» و «موسی ابومرزوق» از اعضای شورای سیاسی حماس دیدار کرد.

ادامه حمایت آمریکا از اسرائیل

وزیر دفاع گفت که کشورش به ارائه کمک های لازم به رژیم صهیونیستی برای حفاظت از مرزها و حاکمیت خود ادامه می دهد.

لوید آستین با ادعای کاهش شدید توان نظامی حماس گفت: ما به ارائه کمک های لازم به اسرائیل ادامه می دهیم تا بتواند از مرزها و حاکمیت خود دفاع کند.

از سوی دیگر وزرای دفاع هفت کشور نماینده اتحادیه اروپا و دبیرکل ناتو در بیانیه مشترکی ضمن نادیده گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی «تعهد پایدار به امنیت «اسرائیل» را ابراز کردند.

وزرای دفاع آمریکا کانادا بریتانیا فرانسه آلمان و ژاپن موسوم به گروه هفت شامگاه شنبه در حمایت از اسرائیل بیانیه ای صادر کردند.

یارانه نان مشمول مالیات بر ارزش افزوده فرآورده های نفتی است.

اقتصاد:

در لایحه بودجه سال 1403 حدود 143 یارانه پیش بینی شده است.

در لایحه بودجه سال 1403 رقم 143 هزار میلیارد تومان برای یارانه نان در نظر گرفته شده است و همچنین 18 هزار میلیارد تومان از مالیات بر ارزش افزوده فرآورده های نفتی در جدول 8 و مبلغ کل این دو در نظر گرفته شده است. این رقم 161 هزار میلیارد تومان خواهد بود که امسال برای یارانه نان در نظر گرفته شده است.

یارانه هوشمند نان و نان چقدر صرفه جویی می کند؟

مدیرعامل طرح هوشمند یارانه دادن به آرد و نان از صرفه جویی 75 هزار میلیارد تومانی طی 30 ماه با اجرای طرح هوشمند یارانه آرد و نان خبر داد.

با اجرای طرح هوشمند یارانه آرد و نان در فاز اول دستگاه کارتخوان هوشمند در نانوایی های سراسر کشور نصب می شود و در مرحله دوم سهمیه آرد یارانه ای نانوایان بر اساس عملکرد آنها در دوره قبل به اضافه درصد بالاتر.

محمد رسول نظافتی مدیر اجرایی طرح هوشمند یارانه دادن به آرد و نان گفت: این طرح باعث می شود دولت برای تامین نان ارزان قیمت مردم به منابع کمتری نیاز داشته باشد و تا پایان نیمه اول سال 1403 حدود 75 هزار میلیارد تومان شود. به مدت 30 ماه نگهداری می شود

تعطیلی کارخانه به دلیل مسائل زیست محیطی

جامعه:

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه تخلفات زیست محیطی کارخانه زغال سنگ مرکزی البرز را به دقت رصد می کنیم گفت: تصمیم بر اجرای طرح مدیریت پسماند و تصویب زیست محیطی گرفته شده است. فعالیت کارخانه زغال سنگ مرکزی البرز باید متوقف شود.

پس از انتشار تصاویری از روستای آهنگرکلای قائم شهر مبنی بر سیاه شدن رودخانه تلار عطاله کاویان از جدیت پیگیری قانونی تخلفات زیست محیطی در کارخانه زغال سنگ مرکزی البرز خبر داد.

وی بیست و هشتم مهرماه در خارج از بازدید از محل دم شکسته کارخانه زغال سنگ مرکزی البرز در گفتگو با اصحاب رسانه با اشاره به سیاه شدن رودخانه تلار در قائم شهر گفت: این آلودگی ناشی از زغال سنگ است. شستشوی دم در کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی و سرازیر شدن آب به رودخانه تلار اتفاق افتاد و باعث سیاه شدن رنگ آب رودخانه تالار شد.

اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: پس از وقوع تخلف زیست محیطی بلافاصله همکاران اداره محیط زیست سوادکوه به محل تخلف مراجعه و گزارش اولیه تهیه و به دنبال آن کارشناسان اداره کل بازرسی و پسماند این تصویر را مشاهده کردند. این اداره به محل اعزام دم کارخانه زغال سنگ البرز به مرکز رفت و خسارت زیست محیطی را ارزیابی کرد.

10 جشنواره فیلم کوتاه تهران از نگاه تماشاگران

فرهنگ:

جشنواره فیلم کوتاه تهران نتایج اولیه رای تماشاگران را در دومین روز تاسیس خود اعلام کرد.

دومین روز از چهلمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران شنبه 7 مهرماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد و دوستداران فیلم کوتاه توانستند از آثار ایرانی و خارجی جشنواره دیدن کنند. امروز و قبل از شروع جلسه ساعت 20:30 اسامی 10 فیلم برتر تماشاگران تا پایان روز اول جشنواره در مقابل ناظران این بخش در طبقه بالای پردیس ملت معرفی می شود .

بر این اساس هیئت افکار عمومی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران 10 فیلم برتر از نگاه مخاطبان را به ترتیب حروف الفبا اعلام کرد:

1-وداع با پاریس 2-بعد از پدر 3-ناو هواپیمابر 4-تنها با هم 5-ژولی 6-تست 7-دوبی 8-روز خداحافظی 9-زیر سایه شطرنج 10-کودکی

پایان حاشیه کاپیتان استقلال

ورزش:

کاپیتان استقلال به تمرینات باشگاه بازگشت و با مدیرعامل دیدار کرد.

روز پنجشنبه (۵ آنلاین) سید حسین حسینی دروازه بان استقلال از تمرینات هیئت مدیره این باشگاه محروم شد و نتوانست مقابل ذوب آهن بازی کند. دلیل این محرومیت اعتراض کاپیتان استقلال به انتخاب دروازه بان بوسنیایی است.

حسین حسینی امروز در جلسه ای با فرشید سمیعی مدیرعامل استقلال حضور یافت و با وی درباره این اتفاق صحبت کرد. در پایان جلسه حسینی اعلام شد که او به تمرینات تیمی بازمی گردد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا